Brønderslevsagen - Føj for en omgang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2011

JustAnotherName

Mira0911 skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige... Genkender selv mange af tingene, så der kom billeder fra frem ved mig, altså forestillinger om hvordan mit hjem har været... Jeg var ikke ret gammel... 

Øv    Knus til dig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2011

Aves.

Mi skriver:

Det værste er at dette her ikke er den eneste familie hvor børn ikke får hjælp  Den er bare ekstra grov og belyst af medierne.

Kommunerne er slet ikke kvalificerede til at varetage beslutninger om tvangsfjernelser af børn, fordi de selv skal betale i sidste ende.

Og at han siger at kommunen ikke skal sætte en §50 undersøgelse igang på baggrund af at en politimand fortæller at en dreng har sagt at hans far har tævet ham

lige netop.....og s burde det omrde og penge til det styres nationalt. jeg er ikke rystet det er ji virkeligheden. godt hvis der kommer fokus men skidt hvis man tror det er en enlig svane...metoden.

Anmeld

6. juni 2011

Mira0911

JustAnotherName skriver:

Øv    Knus til dig!!

Rigtig øv bøv... Er trods alt glad for at vi blev fjernet... 

Anmeld

6. juni 2011

nilletøz

metski83 skriver:

Jeg forstår det virkleig heller ikke. Hvordan kan man sætte børn i verden, og så behandle dem som skidt.

Og kommunen må godt nok have en grim smag i munden.

ÆJeg tror der er mange der ikke forstår hvordan de kan gøre det.
Håber virkelig de får en straf der sparker røv!!!! De skal virkelig have en ordentlig straf!!!
Synes det er for kasteligt at kommunen ikke har grebet ind meget før, der er jo mange der har indgivet anmeldelser!!!

Anmeld

6. juni 2011

Mi

Eva. skriver:

lige netop.....og s burde det omrde og penge til det styres nationalt. jeg er ikke rystet det er ji virkeligheden. godt hvis der kommer fokus men skidt hvis man tror det er en enlig svane...metoden.

Ja, det er bare et bevis på at kommunerne generelt ikke kan løfte opgaven  

Anmeld

6. juni 2011

Aves.

Mi skriver:

Ja, det er bare et bevis på at kommunerne generelt ikke kan løfte opgaven  

Jo, det kan de jo godt...altså de løfter den jo ud fra det de mener er ok og ud fra hvad de har råd til-...men det er satme ikke godt nok, langt fra...men den pose skal rystet og så skal der ændres fuldstændig på måden man tackler disse familier på...og sættes ind meget før...hvis du spørger mig..uhh, det er virkelig et område der kan få mig i gang her..

Anmeld

6. juni 2011

Mi

Albertesmor skriver:

Det mest bemærkelsesværdige i hans udtalelse var, vi griber jo ikke ind fordi en lille dreng siger hans far har slået ham, jeg synes det med al tydelighed viser at de ikke hører hvad det reelt er børnene fortæller dem , politimanden referede en lille dreng sagde at hans far tævede ham, jeg synes virkelig at der ligger så meget mere bag ordet tævet der fortæller mig at det ikke er et klask bagi men regulær bank, bare ordvalget burde gøre at de havde reageret.

Og hvis et barn fortæller at det bliver slået så er jeg bundet ved lov til at underrette det. Som pædagog kan jeg i yderste konsekvens straffes med fængsel hvis jeg ikke gør det. Men så kan kommunen/sagsbehandlerne vælge at ignorere det!!!!!!

Anmeld

6. juni 2011

Mi

Eva. skriver:

Jo, det kan de jo godt...altså de løfter den jo ud fra det de mener er ok og ud fra hvad de har råd til-...men det er satme ikke godt nok, langt fra...men den pose skal rystet og så skal der ændres fuldstændig på måden man tackler disse familier på...og sættes ind meget før...hvis du spørger mig..uhh, det er virkelig et område der kan få mig i gang her..

Jeg sidder også og raser. Tænk at TO -ikke en - men TO kommuner vælger at ignorere adskillige underretninger.

Anmeld

6. juni 2011

slettet_7530

Mi skriver:

Og hvis et barn fortæller at det bliver slået så er jeg bundet ved lov til at underrette det. Som pædagog kan jeg i yderste konsekvens straffes med fængsel hvis jeg ikke gør det. Men så kan kommunen/sagsbehandlerne vælge at ignorere det!!!!!!

Det var egentlig også for at uddybe at det burde have været taget MEGET alvorligt da jeg nægter at tro på at et så lille barn tager ordet tæve i sin mund medmindre det er meget meget slemt.

Anmeld

6. juni 2011

Aves.

Mi skriver:

Jeg sidder også og raser. Tænk at TO -ikke en - men TO kommuner vælger at ignorere adskillige underretninger.

Ja, der er mennesker med en voldsom kynisme der besidder disse job, skulle man tro...kan huske vi havde en sagsbehandler ude på semi og jeg spurgte hende i en sag om vold mod en lille dreng, hvordan hun kunne leve med at faderen bare havde barnet og der ikke rigtig skete noget, at dette barn blev svigtet...jamen, det havde været slemt en gang hvor hun havde set barnet men ellers var det ikke slemt nå r ikke hun så dem!!!!!! jeg var rystet, magen til uempatisk kynisk tilgang...øv altså...man kan jo tænke over hvilke mennesker der bliver i det system som det er nu...altså hvilke typer af socialrådgivere der kan se sig selv i øjnene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.