Kommuner budgetterer med kort levetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Det kommer jo an på, hvad det er for et handicap vi snakker om. snakker vi om  mennesker med downs syndrom, ja så er levetiden kortere. Men sådan generelt, så lever handicappede jo mere eller mindre, lige så længe som alle andre. Men ja det er fakta at nogen former for handicap, giver kortere liv, men stadig burde de ikke gå ud fra det i budgetter, at så og så mange mennesker med et handicap, stiller træskoene, og ligefrem bekymre sig over det, hvis de ikke gør. Det er der min undren går.

Og ja handicappede er dyrere for samfundet, end folk uden et handicap....men de skal stadig accepteres for det menneske de er, uden at få følelsen af at man står i vejen.

F.eks. jeg.....jeg er dyr på den måde at jeg får hjemmehjælp 45 min. hver 3. uge + at jeg får gratis fysioterapi og hjælpemidler, men så er det heller ikke værre....eller jo det kan det blive, men det er det ikke lige nu.

Selvfølgelig er der mennesker med et meget stort handicap, som har behov for hjælp 24 timer i døgnet. Men sådan er det nu engang....de har ikke selv valgt at blive født sådan, de har ikke selv valgt at blive syge, de har ikke selv valgt deres sygdom. De kan ikke gøre for, at deres liv har udformet sig på den måde, og bør få den hjælp de har brug for uden tanke på økonomi.

Men mon ikke det bare er gennemsnitligt...som du siger er der mange handicaps...fysisk og psykisk...jeg synes jo det giver mening, selvom det da kan lyde meget kynisk når man sætter ord på..men virkeligheden er vel bare nogle gange lidt grim at smide op på den måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

mortilflere

Eva. skriver:

Men mon ikke det bare er gennemsnitligt...som du siger er der mange handicaps...fysisk og psykisk...jeg synes jo det giver mening, selvom det da kan lyde meget kynisk når man sætter ord på..men virkeligheden er vel bare nogle gange lidt grim at smide op på den måde...

Problemet er jo at de ikke ser på handicappet men bare generalt....

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Ja men de burde ikke smide den op på den måde....det er da tankeløst og uden respekt for det menneske der sidder i lige netop den situation. Jeg er da godt nok glad for at min søster ikke så nyhederne idag...Hun er udviklingshæmmet, men i en sådan grad, at hun ville tage det personligt/følt sig i vejen, hvis hun havde set det.

Jeg tror bare at sådanne nyheder, altid vil få nogen folk op af stolen....mens andre måske bare vil trække lidt på skuldrene

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

Men jeg synes det er en interessant debat det her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.