Kommuner budgetterer med kort levetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

747 visninger
13 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

Carina1977

Jeg så lige det her klip fra nyhederne på tv2

Hvad synes i omkring det?

Nu er jeg jo en af dem, der går under betegnelsen handicappet, og jeg regner bestemt ikke med at smide træskoene, før jeg er mindst 90 år

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/40499373/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

tazz

Budgetter er jo intet andet end budgetter .... tørre tal, baseret på fakta og formodninger.

Det dikterer jo ikke ligefremfolks levetid, så jeg kan ikke se, at det har nogen nyhedsværdi?

Anmeld

5. juni 2011

eElak

tazz skriver:

Budgetter er jo intet andet end budgetter .... tørre tal, baseret på fakta og formodninger.

Det dikterer jo ikke ligefremfolks levetid, så jeg kan ikke se, at det har nogen nyhedsværdi?

Ganske rigtigt, men at de ligefrem budgetter med at folk dør tidligt?

Det lyder altså noget kynisk i mine øjne...

og sidder selv på kommune, og har været med inde over budgetter - bare ikke i den afdeling..  

Anmeld

5. juni 2011

tazz

KaLee skriver:

Ganske rigtigt, men at de ligefrem budgetter med at folk dør tidligt?

Det lyder altså noget kynisk i mine øjne...

og sidder selv på kommune, og har været med inde over budgetter - bare ikke i den afdeling..  

Budgetter er kyniske... Men det har stadig ingen effekt på om folk 'gider' blive 50 eller 90. Det har ingen indvirkning på nogens liv.

Jeg er selv i "gid hun ikke bliver alt for gammel" budgettet, men kan virkelig ikke se noget galt i det. Regner da bestemt også med, at blive et par hundrede år  så må de jo bare justere

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

tazz skriver:

Øhm for mig har det bestemt en nyheds-værdi, i og med at det er noget, der rammer mig personligt. Jeg ved godt at mange måske vil være ligeglad...men er man selv handicappet og/eller har et handicappet barn/familiemedlem, så rammer det.....og vækker kun afsky og harme.

Jeg ved godt det bare er tørre tal, men bare det at man kalkulerer med menneskeliv....det synes jeg er at gå over grænsen

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

Budgetter er kyniske... Men det har stadig ingen effekt på om folk 'gider' blive 50 eller 90. Det har ingen indvirkning på nogens liv.

Jeg er selv i "gid hun ikke bliver alt for gammel" budgettet, men kan virkelig ikke se noget galt i det. Regner da bestemt også med, at blive et par hundrede år  så må de jo bare justere

Så skal du jo i rekord-bøgerne

Anmeld

5. juni 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Øhm for mig har det bestemt en nyheds-værdi, i og med at det er noget, der rammer mig personligt. Jeg ved godt at mange måske vil være ligeglad...men er man selv handicappet og/eller har et handicappet barn/familiemedlem, så rammer det.....og vækker kun afsky og harme.

Jeg ved godt det bare er tørre tal, men bare det at man kalkulerer med menneskeliv....det synes jeg er at gå over grænsen

Men mon ikke der er noget om det...altså at handicappede gennemsnitlig levere kortere tid....? og puha det er godt nok også et dyrt dyrt område...

Anmeld

5. juni 2011

tazz

Carina1977 skriver:

men de bliver jo nødt til, at kalkulere med hvor mange mennesker vi er i DK i løbet af et år. Så må de kalkulere med hvor mange der dør af alderdom, sygdom, handicap ja selv trafikulykker!

Det er en del af livet, og en nødvendighed hvis man ikke bare skal have et akkumuleret befolkningstal  

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Men mon ikke der er noget om det...altså at handicappede gennemsnitlig levere kortere tid....? og puha det er godt nok også et dyrt dyrt område...

Det kommer jo an på, hvad det er for et handicap vi snakker om. snakker vi om  mennesker med downs syndrom, ja så er levetiden kortere. Men sådan generelt, så lever handicappede jo mere eller mindre, lige så længe som alle andre. Men ja det er fakta at nogen former for handicap, giver kortere liv, men stadig burde de ikke gå ud fra det i budgetter, at så og så mange mennesker med et handicap, stiller træskoene, og ligefrem bekymre sig over det, hvis de ikke gør. Det er der min undren går.

Og ja handicappede er dyrere for samfundet, end folk uden et handicap....men de skal stadig accepteres for det menneske de er, uden at få følelsen af at man står i vejen.

F.eks. jeg.....jeg er dyr på den måde at jeg får hjemmehjælp 45 min. hver 3. uge + at jeg får gratis fysioterapi og hjælpemidler, men så er det heller ikke værre....eller jo det kan det blive, men det er det ikke lige nu.

Selvfølgelig er der mennesker med et meget stort handicap, som har behov for hjælp 24 timer i døgnet. Men sådan er det nu engang....de har ikke selv valgt at blive født sådan, de har ikke selv valgt at blive syge, de har ikke selv valgt deres sygdom. De kan ikke gøre for, at deres liv har udformet sig på den måde, og bør få den hjælp de har brug for uden tanke på økonomi.

Anmeld

5. juni 2011

Carina1977

tazz skriver:

men de bliver jo nødt til, at kalkulere med hvor mange mennesker vi er i DK i løbet af et år. Så må de kalkulere med hvor mange der dør af alderdom, sygdom, handicap ja selv trafikulykker!

Det er en del af livet, og en nødvendighed hvis man ikke bare skal have et akkumuleret befolkningstal  

Ja okay....jeg fik lige formuleret den forkert....vi alle dør jo på et eller andet tidspunkt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.