Eva. skriver:
Men mon ikke der er noget om det...altså at handicappede gennemsnitlig levere kortere tid....? og puha det er godt nok også et dyrt dyrt område...
Det kommer jo an på, hvad det er for et handicap vi snakker om. snakker vi om mennesker med downs syndrom, ja så er levetiden kortere. Men sådan generelt, så lever handicappede jo mere eller mindre, lige så længe som alle andre. Men ja det er fakta at nogen former for handicap, giver kortere liv, men stadig burde de ikke gå ud fra det i budgetter, at så og så mange mennesker med et handicap, stiller træskoene, og ligefrem bekymre sig over det, hvis de ikke gør. Det er der min undren går.
Og ja handicappede er dyrere for samfundet, end folk uden et handicap....men de skal stadig accepteres for det menneske de er, uden at få følelsen af at man står i vejen.
F.eks. jeg.....jeg er dyr på den måde at jeg får hjemmehjælp 45 min. hver 3. uge + at jeg får gratis fysioterapi og hjælpemidler, men så er det heller ikke værre....eller jo det kan det blive, men det er det ikke lige nu.
Selvfølgelig er der mennesker med et meget stort handicap, som har behov for hjælp 24 timer i døgnet. Men sådan er det nu engang....de har ikke selv valgt at blive født sådan, de har ikke selv valgt at blive syge, de har ikke selv valgt deres sygdom. De kan ikke gøre for, at deres liv har udformet sig på den måde, og bør få den hjælp de har brug for uden tanke på økonomi.
Anmeld