dagpleje, venteliste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.021 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

henh01

Hejsa

Min søn har for nylig fået konstateret atsmatisk bronkitis og jeg overvejer derfor nu om han burde gå i dagpleje i stedet for vuggestue. Han er ofte syg og han immun forsvar er dermed ikke helt i top, hvorfor jeg tænker en dagpleje med kun 4 børn indeholder en mindre smitte end en vuggestue med 50

Jeg har fået fortalt at ventelisterne til dagpleje er lange, særligt er de vokset efter madordningen er trådt i kraft og priserne på VS er steget. Nogen der ved noget om chancerne for at få en dagplejeplads?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

roenlund

det kommer and på hvor du bor... her hvor jeg bor er det ikke til at få en VS plads men der er pladsgaranti på 3 mdr på dagpleje og ved at det ofte er til at få en plads med det samme... så du skal høre pladsanvisningen der hvor du bor...

Anmeld

5. juni 2011

klmf

Hej

Det kommer vist an på, hvor du bor - land, by, storby osv. Her i Ringe på midtfyn er det vuggestue, der er ventetid på. Min dreng har også astmatisk bronkitis og slæber tit noget med hjem fra dp, så jeg tænker at det måske ikke skal være den eneste grund til at overveje? Hvis du mest er til vuggestue, så synes jeg da du skal snakke med en vuggestue om dine bekymringer, så kan de rådgive dig - måske I kan tage noget af det i opløbet ved at være opmærksomme på håndsprit osv. Men helt at komme udenom bacillerne bliver svært både det ene eller det andet sted

Anmeld

5. juni 2011

henh01

lotchen skriver:

Hej

Det kommer vist an på, hvor du bor - land, by, storby osv. Her i Ringe på midtfyn er det vuggestue, der er ventetid på. Min dreng har også astmatisk bronkitis og slæber tit noget med hjem fra dp, så jeg tænker at det måske ikke skal være den eneste grund til at overveje? Hvis du mest er til vuggestue, så synes jeg da du skal snakke med en vuggestue om dine bekymringer, så kan de rådgive dig - måske I kan tage noget af det i opløbet ved at være opmærksomme på håndsprit osv. Men helt at komme udenom bacillerne bliver svært både det ene eller det andet sted

Det har du ret i, tænker bare at i en DP er der færre til at smitte end i en VS Og så er der også det økonomiske aspekt i det må jeg indrømme.. Vi får muligvis en ny lejlighed  nybyggeri hvor der er tænkt på allergi, forbrug osv. Der er en lille have til også.. Huslejen er 3000 kr dyrere end hvor vi sidder nu, vælger vi en DP kan vi sparer næsten 1000 kr om mdr - det er mange penge

Må ringe til kommunen i morgen..

Anmeld

5. juni 2011

henh01

roenlund skriver:

det kommer and på hvor du bor... her hvor jeg bor er det ikke til at få en VS plads men der er pladsgaranti på 3 mdr på dagpleje og ved at det ofte er til at få en plads med det samme... så du skal høre pladsanvisningen der hvor du bor...

okay desværre tror jeg ikke det er sådan her.. Der er i hvert fald mange ledige VS pladser..

Anmeld

5. juni 2011

Nessie

Jeg tror at han vil blive smittet uanset hvad, når han så starter i BH, så er der jo nogle nye, ukendte baciller at slås med

Anmeld

5. juni 2011

Aves.

Uden jeg på nogen måde kan dokumentere det, men jeg tror på at mange børn er så syge, igen og igen, fordi de ikke er hjemme i den tid de burde når de er syge..de når ikke at komme sig før de bliver bombarderet med nye angreb.

Personligt ville jeg til hver en tid vælge pasning til så små børn et sted med få børn og voksne....jeg ville aldrig selv vælge vuggestue til mine børn...en privat dagplejer som er uddannet pædagog ville jeg foretrække hvis ikke jeg selv kunne passe mine børn de første par år.

Anmeld

5. juni 2011

henh01

Nessie skriver:

Jeg tror at han vil blive smittet uanset hvad, når han så starter i BH, så er der jo nogle nye, ukendte baciller at slås med

ja det har du ret i. Men til den tid vil hans sygdomshistorie måske være en ganske anden. Vi bor i hvert fald ikke i beton når han skal starte i BH, om jeg så skal bo i et telt på græsset så gør jeg det. Ej spøg til side - vi håber som sagt på at få en af de ovenfor omtalte lejl. og så kan vi muligvis slippe helt af med spaceren og hans immunforsvar vil dermed også blive stærkt og fint. Det er mere her og nu vi har problemet - vil først kunne flytte i feb da byggeriet endnu er under opbygning og lillemanden starter i VS d. 1/9

Anmeld

5. juni 2011

henh01

Eva. skriver:

Uden jeg på nogen måde kan dokumentere det, men jeg tror på at mange børn er så syge, igen og igen, fordi de ikke er hjemme i den tid de burde når de er syge..de når ikke at komme sig før de bliver bombarderet med nye angreb.

Personligt ville jeg til hver en tid vælge pasning til så små børn et sted med få børn og voksne....jeg ville aldrig selv vælge vuggestue til mine børn...en privat dagplejer som er uddannet pædagog ville jeg foretrække hvis ikke jeg selv kunne passe mine børn de første par år.

ja men han har stort set været syg siden vi kom hjem fra sygehuset for snart 7 mdr siden.

Anmeld

5. juni 2011

Aves.

henh01 skriver:

ja men han har stort set været syg siden vi kom hjem fra sygehuset for snart 7 mdr siden.

Men så er det jo endnu vigtigere at han kommer sig igen bagefter og at du venter længst muligt med at sende ham ud...ved I hvorfor han er så meget syg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.