modesty skriver:
Tak for jeres svar.
Kan man ikke spørge sygeplejerskerne på hospitalet om de lige vil hjælpe med at skifte og give tøj på første gang?
Når du får barn første gang, så kan du som regel blive på sygehuset i et par dage, alt efter hvor du føder.
Og i alt den tid du er på sygehuset så kan du få masser af hjælp. Selvom jeg tidliger har passet en del børn, og bleskift ikke var uvandt for mig, så fik vi stadig meget hjælp.
De havde f.eks fællesbadning af baby på bestemt klokslet hver dag, så kunne man komme ud i baderummet, og få vejledning, sammen med 2-3 andre nybagte forældre. Og hvis bleen skulle skiftes kunne man også bare ringe, så kom der en sygeplejeske og hjalp/kiggede over skulderen, og fortalte hvordan man skulle gøre det osv. (Skal lige siges at jeg var sengeliggende på sygehuset, så var min mand, der stod for alt baby pasning, og han havde stor gavn af sygeplejerskerne, da han aldrig har stået med en baby i hånden før)
Så jo du få masser af hjælp på sygehuset. Og tror de har vist mange andre forældre de samme ting som du kommer til at spørge om, så spørg endelig løs når du er der...
Anmeld