INGEN erfaring med babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

LC

modesty skriver:

Tak for jeres svar.  Kan man ikke spørge sygeplejerskerne på hospitalet om de lige vil hjælpe med at skifte og give tøj på første gang?

Når du får barn første gang, så kan du som regel blive på sygehuset i et par dage, alt efter hvor du føder.

Og i alt den tid du er på sygehuset så kan du få masser af hjælp. Selvom jeg tidliger har passet en del børn, og bleskift ikke var uvandt for mig, så fik vi stadig meget hjælp.

De havde f.eks fællesbadning af baby på bestemt klokslet hver dag, så kunne man komme ud i baderummet, og få vejledning, sammen med 2-3 andre nybagte forældre. Og hvis bleen skulle skiftes kunne man også bare ringe, så kom der en sygeplejeske og hjalp/kiggede over skulderen, og fortalte hvordan man skulle gøre det osv. (Skal lige siges at jeg var sengeliggende på sygehuset, så var min mand, der stod for alt baby pasning, og han havde stor gavn af sygeplejerskerne, da han aldrig har stået med en baby i hånden før)

Så jo du få masser af hjælp på sygehuset. Og tror de har vist mange andre forældre de samme ting som du kommer til at spørge om, så spørg endelig løs når du er der...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

millesofie

ta det helt roligt

det kommer til dig og det er ikke kommer kan du få hjælp til, du skal bare spørge dem ude på sygehuset

jeg har altid passet andres børn, men da det var min egen jeg stod med kom alle bekrymringerne pludselig, ting jeg aldrig havde tænkt over før.. så som om man kunne brække babys arme ved at give den bluse på, og om hvordan jeg nogensinde skulle få hovedet gennem hullet i blusen uden at skade barnet.

og den hel gode jeg lavede ude på sygehuset... jeg glemte at skifte mit barn  så i jeg ved ikke hvor mange timer (var lidt kulleret) havde Tinke en våd ble på (tror,håber på at det kun var ca 4 timer)

men det jeg mener er bare at vi alle er nybegynder første gang og rigtige usikkere, så tag det ikke så tungt men husk på at en god mor er en som kan tage i mod hjælp og spørge efter råd

Anmeld

5. juni 2011

modesty

Tak for svar. Er en del mere rolig nu. 

Anmeld

5. juni 2011

Mira0911

modesty skriver:

Tak for svar. Er en del mere rolig nu. 

Anmeld

5. juni 2011

dukke

modesty skriver:

Hey, jeg er gravid (21+5) og sagen er den at, ja, som overskriften siger: Jeg har INGEN erfaring med babyer! Jeg har aldrig skiftet en ble, givet tøj på, givet bad eller noget som helst. Jeg har holdt mine veninders babyer et par gange, men det er også det.

Er der andre der har det på samme måde? Som evt. har født og kan fortælle hvordan det gik med at lære alt det praktiske da babyen kom?

Jeg havde det på samme måde da jeg skulle føde jeg havde ikke gjort nogle at de ting for og var så bange for at gøre det forkert, men da han så kom den lille mand så kunne jeg godt og min søn er 7 mdr nu 

så det er noget der kommer helt narturligt

Anmeld

5. juni 2011

mortilflere

modesty skriver:

Tak for jeres svar.  Kan man ikke spørge sygeplejerskerne på hospitalet om de lige vil hjælpe med at skifte og give tøj på første gang?

Det kan man , og jeg gjorde det og pt er det da lykkes mig at holde liv i 4 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.