INGEN erfaring med babyer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

871 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. juni 2011

modesty

Hey, jeg er gravid (21+5) og sagen er den at, ja, som overskriften siger: Jeg har INGEN erfaring med babyer! Jeg har aldrig skiftet en ble, givet tøj på, givet bad eller noget som helst. Jeg har holdt mine veninders babyer et par gange, men det er også det.

Er der andre der har det på samme måde? Som evt. har født og kan fortælle hvordan det gik med at lære alt det praktiske da babyen kom?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

jette1983

det havde jeg heller ikke, men jeg synes det hele kom meget af sig selv, hvis man bruger sin sunde fornuft og husker at spørge om råd når man er i tvivl så skal det nok gå.

Husk der er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar ;-)

Min datter er 8 år nu og stortrives så det gik alt sammen :-)

Anmeld

5. juni 2011

Worldwide

Jeg havde før jeg fødte et par enkle gange leget med min venindes baby og en anden veninde lidt ældre pige.. Men udover det vidste jeg intet om at skifte ble, bade, made osv osv osv.. Men det kom hurtigt og meget naturligt.. De første gange trunten skulle have ny ble stod kæresten godt nok ved siden af og fulgte med (Efter mit eget ønske)

Jeg er så heldig min kæreste i forvejen har 3 piger så han var slet ikke uvant med en baby i hænderne.. Der var dog mange grænser jeg skulle overskride, men efter et par gange kom det hele meget naturligt og nemt..

Der er stadig ting jeg er meget i tvivl om og ting som jeg ikke tør endnu..  Jeg ture ikke klippe negle på min datter før hun var 4 mdr gammel - men nu er det ikke noget problem..

De første gange jeg skulle give hende tøj på var jeg bange for at brække hendes arme og ben, var bange for at trykke for hårdt omkring hendes hovede osv osv..  Den første lorteble - oh dear.. Det var virkelig grænseoverskridende for mig.. Men slet ikke så klamt som jeg havde troet.. Troede jeg ville have brækket mig over pigebarnet, men næ.. Lugten var/er nu ikke slem osv osv.. Tror man tit tager 'sorgerne' på forskud og hurtigt kommer til at tænke på alle de 'negative' ting man er bange for at gøre ved sin baby, men det er noget helt helt andet når du står i det

Idag sidder vi da med en sund og rask 5 mdr gammel baby - så et eller andet må vi da gøre rigtigt Tror alle har den frygt med ikke at kunne, fordi man aldrig har prøvet det før

Før L var fødte lærte min kæreste mig at skifte ble på en bamse  Heh.. I know.. Men det var faktis en god øvelse for mig.. Selvom det er noget helt andet at stå med en baby

Anmeld

5. juni 2011

tazz

Jeg havde en del erfaring med bleskift, da jeg har af underlige og uforklarlige årsager, altid syntes at det har været hylende morsomt at skifte børn - så mødrene overlod gerne ungerne til mig

Men da jeg stod med min egen nyudkomne baby var det noget andet. Jeg TURDE simpelthen ikke. Var bange for at knække hende eller noget... Sygeplejesken som tog imod os på barselsgangen spurgte af sig selv, om hun skulle vise mig hvordan jeg gjorde, det takkede jeg ja til, selvom jeg følte mig lidt dum.

Senere kommer SP ind i billedet og hjælpermed at finde de deller man overser i vasken  

Det skal nok gå, det ligger instinktivt i os mødre

Anmeld

5. juni 2011

Baby_girl2011

modesty skriver:

Hey, jeg er gravid (21+5) og sagen er den at, ja, som overskriften siger: Jeg har INGEN erfaring med babyer! Jeg har aldrig skiftet en ble, givet tøj på, givet bad eller noget som helst. Jeg har holdt mine veninders babyer et par gange, men det er også det.

Er der andre der har det på samme måde? Som evt. har født og kan fortælle hvordan det gik med at lære alt det praktiske da babyen kom?

heey..

da jeg fik min datter i 08, havde jeg heller ikke haft noget med børn/babyer at gøre.. og da jeg havde født vidste jeg slet ikk hvad jeg skulle gøre.. min mor gav den første blee på og da hun skulle skiftes første gang spurgte jeg en på barsel's gangen om at lære mig hvad man gjorde.. hun lærte mig det selvom  jeg sys det var skide pinligt at spørge om hjælpe og forklare hende at jeg vidste ikke hvordan jeg gjorde det.. Og min daværende kæreste lærte mig at give babyen tøj på fordi jeg var bange for at ødelægge hende.. hihi lyder lidt dumt..

men mit råd til dig er at be om alt det hjælp du kan få.. det er ingen skam..

Anmeld

5. juni 2011

modesty

Tak for jeres svar.  Kan man ikke spørge sygeplejerskerne på hospitalet om de lige vil hjælpe med at skifte og give tøj på første gang?

Anmeld

5. juni 2011

lukasmor

modesty skriver:

Bare rolig - Det kommer helt af sig selv

Anmeld

5. juni 2011

Maja_4000

Jeg havde aldrig holdt en baby før :b

Det kommer helt af sig selv ! Sygeplejesken spurgte , om hun skulle hjælpe med at skifte den første ble .. Og bad viste hun på en dukke inden vi tog hjem (:

Anmeld

5. juni 2011

Mira0911

modesty skriver:

Da jeg ventede mit første barn, vidste jeg heller intet om baby, det at være mor osv... 

Man lære det ret hurtigt når man har født... Selv fædrene lære det også ret hurtigt.. 

Kan sagtens forstå din bekymring, og det tror jeg nu mange går med, når det er første gang... 

Da jeg lige havde født, var jeg meget forsigtig med alt jeg gjorde... Jeg var rigtig bange for at gøre noget forkert... 

Bare rolig, det kommer hurtigt... 

Anmeld

5. juni 2011

Zafir

Det var nøjagtig det samme for mig, da jeg fik Idun... Faktisk havde jeg kæmpe krise lige inden jeg fik hende, fordi jeg var sikker på at jeg ville brække bebs fødder, ved at give den strømper på... :-$ men det gik helt fantastisk... Min mor sagde at det hele ville komme til mig og det gjorde det. Lige på en studs... Føler at det var det jeg skulle, at være mor. Baby fortæller dig alt hvad du skal vide. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.