Jeg havde før jeg fødte et par enkle gange leget med min venindes baby og en anden veninde lidt ældre pige.. Men udover det vidste jeg intet om at skifte ble, bade, made osv osv osv.. Men det kom hurtigt og meget naturligt.. De første gange trunten skulle have ny ble stod kæresten godt nok ved siden af og fulgte med (Efter mit eget ønske)
Jeg er så heldig min kæreste i forvejen har 3 piger så han var slet ikke uvant med en baby i hænderne.. Der var dog mange grænser jeg skulle overskride, men efter et par gange kom det hele meget naturligt og nemt..
Der er stadig ting jeg er meget i tvivl om og ting som jeg ikke tør endnu.. Jeg ture ikke klippe negle på min datter før hun var 4 mdr gammel - men nu er det ikke noget problem..
De første gange jeg skulle give hende tøj på var jeg bange for at brække hendes arme og ben, var bange for at trykke for hårdt omkring hendes hovede osv osv.. Den første lorteble - oh dear.. Det var virkelig grænseoverskridende for mig.. Men slet ikke så klamt som jeg havde troet.. Troede jeg ville have brækket mig over pigebarnet, men næ.. Lugten var/er nu ikke slem osv osv.. Tror man tit tager 'sorgerne' på forskud og hurtigt kommer til at tænke på alle de 'negative' ting man er bange for at gøre ved sin baby, men det er noget helt helt andet når du står i det 
Idag sidder vi da med en sund og rask 5 mdr gammel baby - så et eller andet må vi da gøre rigtigt
Tror alle har den frygt med ikke at kunne, fordi man aldrig har prøvet det før 
Før L var fødte lærte min kæreste mig at skifte ble på en bamse
Heh.. I know.. Men det var faktis en god øvelse for mig.. Selvom det er noget helt andet at stå med en baby 
Anmeld