Kom så barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
18 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

PernilleogDennis

Eeeeeej hvor jeg dog glæder mig til om 3 mdr hvor jeg kan få lov at gå på barsel. Jeg synes det er så hårdt at arbejde om natten, og sove om dagen.

Har en arbejdstid der lyder på 23-7  Arbejder 7 dage og har 7 dage fri. men ORK hvor er det træls at komme hjem kl 7 om morgenen til højt solskin og børn der leger og folk der slår græs, klipper hæk mm.. Og vide man så skal ind og sove.. 

Har sååå svært ved at få min søvn når der er dette fantastiske vejr og en kæreste der vågner omtrent når jeg kommer hjem.

Een ting er ihvertfald sikkert.. Jeg vender ikke tilbage til Nattevagt når jeg har endt barsel.

Er der nogen af jer andre der arbejder Nat som synes det er ligeså svært?? Eller hvad laver i generelt til hverdag og hvor mange timer drejer det sig om ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Miia90

PernilleogDennis skriver:

Eeeeeej hvor jeg dog glæder mig til om 3 mdr hvor jeg kan få lov at gå på barsel. Jeg synes det er så hårdt at arbejde om natten, og sove om dagen.

Har en arbejdstid der lyder på 23-7  Arbejder 7 dage og har 7 dage fri. men ORK hvor er det træls at komme hjem kl 7 om morgenen til højt solskin og børn der leger og folk der slår græs, klipper hæk mm.. Og vide man så skal ind og sove.. 

Har sååå svært ved at få min søvn når der er dette fantastiske vejr og en kæreste der vågner omtrent når jeg kommer hjem.

Een ting er ihvertfald sikkert.. Jeg vender ikke tilbage til Nattevagt når jeg har endt barsel.

Er der nogen af jer andre der arbejder Nat som synes det er ligeså svært?? Eller hvad laver i generelt til hverdag og hvor mange timer drejer det sig om ?

Hvorfor så barsel så tideligt ? Jeg har termin d. 11 nov og går på barsel 14 okt, men du har termin i senere end mig og går på barsel om 3mdr ??

undskyld hvis jeg spørg dumt

Anmeld

4. juni 2011

PernilleogDennis

hehe det er fordi jeg holder min sommerferie i forlængelse med barsel plus jeg har 14 dages ferie optjent som skal nå at bruges inden så derfor alt det ekstra barsel/ ferie.

Anmeld

4. juni 2011

Miia90

hehe det er fordi jeg holder min sommerferie i forlængelse med barsel plus jeg har 14 dages ferie optjent som skal nå at bruges inden så derfor alt det ekstra barsel/ ferie.

så er jeg med. lækkert

Anmeld

4. juni 2011

PernilleogDennis

Miia90 skriver:

så er jeg med. lækkert

men det er da ikke engang en månede til du har termin når du går på barsel, er det ikke sent?? Eller..  ? nu kan det være det er mig der spørger dumt..

Anmeld

4. juni 2011

Miia90

men det er da ikke engang en månede til du har termin når du går på barsel, er det ikke sent?? Eller..  ? nu kan det være det er mig der spørger dumt..

Man må først gå fra 4uger før termin Men nu må man se hva man kan holde det

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

Miia90 skriver:

Man må først gå fra 4uger før termin Men nu må man se hva man kan holde det

Hmmm...det var sent. Er det pga. jeres overenskomst? For jeg troede faktisk det var ens for alle...

Jeg kan vælge imellem at gå på barsel 6 uger før eller 8 uger før (men vælger jeg de 8 uger før, så bruger jeg mine omsorgsdage, så det vil jeg helst undgå).

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

Kan godt forstå du glæder dig, nattearbejde er ikke for alle. Har selv prøvet det, men det er også snart 10 år siden - i dag tror jeg ikke at jeg ville have lyst til det.

Selv arbejder jeg aften (16.30-00.00), og det er sådan set ok - det kommer dog desværre til at passe rigtig skidt med dét at få børn. Jeg arbejder 37 timer om ugen.

Anmeld

4. juni 2011

Miia90

Wimmie skriver:

Hmmm...det var sent. Er det pga. jeres overenskomst? For jeg troede faktisk det var ens for alle...

Jeg kan vælge imellem at gå på barsel 6 uger før eller 8 uger før (men vælger jeg de 8 uger før, så bruger jeg mine omsorgsdage, så det vil jeg helst undgå).

Jeg er under jobcentet. er på et hold. og fik afvide af min sagsbehandler jeg må gå fra 4uger før termin

tror 4uger før termin er meget normalt

Anmeld

4. juni 2011

Wimmie

Miia90 skriver:

Jeg er under jobcentet. er på et hold. og fik afvide af min sagsbehandler jeg må gå fra 4uger før termin

tror 4uger før termin er meget normalt

Ok

Jeg troede nemlig også at jeg havde 4 uger indtil jeg fandt ud af at jeg rent faktisk havde 6 (eller 8), så det er nok bare vores overenskomst der er forhandlet godt hjem... eller måske har det noget med arbejdets art at gøre?

Who knows, det er sikkert tiltrængt til den tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.