Kontanthjælp efter uddannelse og før dp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.263 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. juni 2011

Anonym trådstarter

Nogle af jer der har fået kontanthjælp i de uger inden man er berettiget til dagpenge. Og hvor hurtigt mon jeg skal kontakte dem, jeg ved jo allerede nu at jeg ikke får pengen til d. 1, så mon jeg kan søge kh nu så jeg får pengen til den tid eller? Nogen der ved noget? Kan ikek rigtig leve en måned uden indkomst desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Ingen der ved noget om kontanthjælp inden man kan få dagpenge?

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Jeg tror ikke du kan få kontanthjælp i den måned. Husk at SU er forudbetalt, og kontanthjælp er bagudbetalt. Så det vil altid være et "hul" på en måned, hvor der ingen inkomst er.. Men man kan vist søge enkeltydelser

Ellers evt et slutlån, kunne hjælpe dig? Håber du finder ud af det

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Jeg tror ikke du kan få kontanthjælp i den måned. Husk at SU er forudbetalt, og kontanthjælp er bagudbetalt. Så det vil altid være et "hul" på en måned, hvor der ingen inkomst er.. Men man kan vist søge enkeltydelser

Ellers evt et slutlån, kunne hjælpe dig? Håber du finder ud af det

Ja, jeg har fået su nu jo men så er der to måneder jeg ikke får jo, da dagpenge er bagud og jeg en måned ikke har en indkomst. Så hvorfor skulle jeg ikke kunen få kontanthjælp den måned? Har du et link?

Anmeld

4. juni 2011

samantha1986

Altså du kan altid spørge på kommunen. men jeg var på kontanthjælp og skulle begynde på uddannelse d. 1 februar. jeg fik Kh den 31 december som sidste dag, netop fordi su er forudbetalt. så man kan godt risikere ikke at få noget i en måned.

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Ja, jeg har fået su nu jo men så er der to måneder jeg ikke får jo, da dagpenge er bagud og jeg en måned ikke har en indkomst. Så hvorfor skulle jeg ikke kunen få kontanthjælp den måned? Har du et link?

OK - jeg vidste ikke at der var et hul på to måneder med dp. Har jeg desværre ikke, men du kan prøve om du kan finde det. Ellers ville jeg da ringe på kommunen på mandag. De ved garanteret, hvad du kan få

Jeg tænkte bare, at man ikke kunne få kontanthjælp når man var mellem uddannelse og dp. Men jeg er ikke ekspert

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

samantha1986 skriver:

Altså du kan altid spørge på kommunen. men jeg var på kontanthjælp og skulle begynde på uddannelse d. 1 februar. jeg fik Kh den 31 december som sidste dag, netop fordi su er forudbetalt. så man kan godt risikere ikke at få noget i en måned.

Jamen, det er jeg helt bevidst om. MEN, her er det jo en måned hvor jeg ikke får nogle penge og så er det lige meget om det er forud eller bagud. Jeg har karantæne før jeg kan få dp og jeg kan ikke leve uden indkomst en hel måned.

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

OK - jeg vidste ikke at der var et hul på to måneder med dp. Har jeg desværre ikke, men du kan prøve om du kan finde det. Ellers ville jeg da ringe på kommunen på mandag. De ved garanteret, hvad du kan få

Jeg tænkte bare, at man ikke kunne få kontanthjælp når man var mellem uddannelse og dp. Men jeg er ikke ekspert

Men jeg står jo i karantæne perioden uden penge. Dvs hele juli og så er dp bagud, så jeg har fået 1 juni og ville jo så først igen få sidst i august.

Anmeld

4. juni 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Men jeg står jo i karantæne perioden uden penge. Dvs hele juli og så er dp bagud, så jeg har fået 1 juni og ville jo så først igen få sidst i august.

Ja, det kan jeg godt se. Jeg kan desværre ikke finde noget om det. Kun en masse andre debatter, hvor folk har stået i samme situation. Men jeg har nemlig fået at vide på min uddanelse, som jeg burde være færdig med næste sommer, at man selv må spare op, da der ikke er kh at hente på kommunen.

Men som sagt, tror det bedste er at spørge dem på kommunen. For selv hvis du ikke kan få kh, så kan du sikkert søge noget andet.. Muligvis med tilbagebetaling, men det er bedre end ingen penge at have.

Anmeld

4. juni 2011

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Ja, det kan jeg godt se. Jeg kan desværre ikke finde noget om det. Kun en masse andre debatter, hvor folk har stået i samme situation. Men jeg har nemlig fået at vide på min uddanelse, som jeg burde være færdig med næste sommer, at man selv må spare op, da der ikke er kh at hente på kommunen.

Men som sagt, tror det bedste er at spørge dem på kommunen. For selv hvis du ikke kan få kh, så kan du sikkert søge noget andet.. Muligvis med tilbagebetaling, men det er bedre end ingen penge at have.

Men det er der heller ikke mellem to uddannelser eller hvis man feks ikke melder sig ind i a-kasse, men jeg har jo gjort alt det rigtige. Men ja, jeg ringer på kommunen mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.