grød/mos - hvornår og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår startede du med grød/mos - og gerne hvorfor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.984 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

TTM

Ja jeg sidder med min søn som er godt 3 måneder 05.03-11 dvs 13 uger ..

Jeg blev rådet af SP til at jeg skulle vente til han var 6 måneder, hvis jeg havde mælk nok. Og da min søn i en alder af 13 uger måler 62-63 cm og vejer 6700 g mangler han så absolut intet, men jeg er jo nysgerrig

Så, hvornår og evt. hvorfor begyndte i med grød/mos??

Svar gerne flere, hvis du har flere børn og de er startet op forskelligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Zeus

Cajsa startede på mos den dag hun blev 4 mdr (lidt frugtmos i dagene inden), fordi hun drak 9-1400 ml mme i døgnet på det tidspunkt.. Hun er også en stor pige, og vejer omkring de 10 kg, og er 74 cm, og bliver "kun" 7 mdr i morgen.. Allerede i løbet af den første uges tid, var hun nede på omkring 8-1000 ml mme, så hun havde bare brug for noget der mættede lidt mere

Anmeld

3. juni 2011

TTM

Zeus skriver:

Cajsa startede på mos den dag hun blev 4 mdr (lidt frugtmos i dagene inden), fordi hun drak 9-1400 ml mme i døgnet på det tidspunkt.. Hun er også en stor pige, og vejer omkring de 10 kg, og er 74 cm, og bliver "kun" 7 mdr i morgen.. Allerede i løbet af den første uges tid, var hun nede på omkring 8-1000 ml mme, så hun havde bare brug for noget der mættede lidt mere

Jeg tror nemlig også min søn snart vil ha' noget som mætter mere.. I går nat var han oppe hver 1½ time og spise, og den stakkels knægt var så træt at han jo skvattede i søvn med brystet i munden Kan bare slet ikke huske hvornår jeg begyndte med min datter amme-hjerne JA TAK....

Anmeld

3. juni 2011

Valle81

Både Asta og Anton lige omkring de 4 mdr - de blev ikke mætte af flasken - de har aldrig nogen af dem været særlig glade for deres sutteflaske;0)

Tænker også at begynde med Arthur når han er omkring de 4 mdr:0)

Er startet med majsgrød og hirsegrød og frugtmos og så kortefter kartoffelgulerodsmos:0)

Anmeld

3. juni 2011

FruHolm <3

TykkeTrunteMor skriver:

Ja jeg sidder med min søn som er godt 3 måneder 05.03-11 dvs 13 uger ..

Jeg blev rådet af SP til at jeg skulle vente til han var 6 måneder, hvis jeg havde mælk nok. Og da min søn i en alder af 13 uger måler 62-63 cm og vejer 6700 g mangler han så absolut intet, men jeg er jo nysgerrig

Så, hvornår og evt. hvorfor begyndte i med grød/mos??

Svar gerne flere, hvis du har flere børn og de er startet op forskelligt

hey

Oscar har fået grød og mos siden han var 2 måneder og 1 uge, efter aftale med sp, da han ikk kunne blive mæt på MME ( det startede han på da han var 12 dage gammel da jeg ikk selv havde nok ) ´han drak/spiste over 1500ml MME om dagen og gylpede konstant, da der jo ikk var plads til det i maven, men han var stadig sulten, han er 5 måneder nu han spiser følgene om dagen : 1 portion grød, ca ½ skive rugbrød med leverpostej efterfulgt af ½ glas frugtmos med fuldkorn, 1 frisk frugt der er let most, lidt mere frugtmos med fuldkorn eller 1 portion grød, så en portion moste kartofler m/ grøntsager og så til sidst 1 flaske MME af 265 ml

ved fødslen var han 52 cm og vejede 4110g

da han var 2 måneder var han 62 cm og vejede 7,2 kg

og nu som 5 måneder var er han 73 cm og vejer 10,6 kg

Anmeld

3. juni 2011

marhemor

Vores datter fik grød og mos fra hun blev 4 mdr, fordi at hun ikke tog nok på udelukkende af brystmælk, så derfor rådede vores sp os til at starte det op allerede dér, selvom jeg havde rigeligt med mælk...

Anmeld

3. juni 2011

JustAnotherName

Jeg ammede fuldt til 6 måneder.

Så startede hun på grød og mos, som 6-mdr.

Jeg så inden grund til at skyyynde os med at komme igang med grød og mos hurtigt, da jeg snildt kunne mætte hende det første halve år.
Dén mulighed havde jeg ikke med vores førstfødte. Så det værdsatte jeg nok ekstra meegt med vores andet barn, som jeg ammede 100%

Anmeld

3. juni 2011

Tvillingemor80

mine smagte lidt da de var 5 mdr og startede rigtigt da de var 5 ½ mdr (med morgen og aften grød).. Af den grund at de skreg når vi andre spiste og lavede spisebevægelser med munden - de var bare så nysgerrige på det..

Jeg havde ingen problemer med at mætte dem med amning indtil 5½ mdr..

Anmeld

3. juni 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Astrid levede fint med min bryst mælk, men min SP synes jeg så småt skulle starte, nu hvor hun var blevet 4 måneder.
Så efter få uger begyndte jeg at give grød til middag hvor efter hun så blev ammet bagefter.
De første par gange hun fik grød havde hun spist sig mæt i brystmælk. Så hun var ikke over sulten når jeg forsøgte, men hun var glad for grøden fra start.

Anmeld

3. juni 2011

Isabella_mor

vi statede med grød og mos lidt før han blev 4 mdr, simpelthen fordi at han spiste vores mad med øjenene, lavede smaskelyde og var enormt interesseret i at få andet mad og rakte ud efter vores mad når han sad hos en af os mens vi spiste... 

så det mente vi var et tegn på at han var klar til andet mad.. 

og han er smadder god til at spise grød og mos, og han er endu sejere til at drikke vand af en kop.. så det var klart det bedste for ham at begynde på det.

nu får han så skemad to gange på et døgn...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.