Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
W.. skriver: Dét må prøves!! Har du en god og nem opskrift på bundene? Sidst jeg prøvede, blev de så tørre og kedelige!
Dét må prøves!! Har du en god og nem opskrift på bundene? Sidst jeg prøvede, blev de så tørre og kedelige!
Og så husk at bundene bliver bedre, hvis kagen bliver lagt sammen dagen før for så bliver de fugtet af fyldet...!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
K&S skriver: Jeg plejer at bage en kage og så selv skære bundene ud derfra, så der i alt bliver 3 bunde Jeg bruger denne opskrift (den passer til en rund springform): 2 æg 300 gram sukker 75 gram margarine 1 tsk. Natron 1 tsk. bagepulver 1 tsk. vaniliesukker 300 gram mel 2 dl. mælk (og hvis chokolade bunde = + 50 gram kakaopulver) I ovnen på 200 grader i ca. ½ time Denne gang lavede jeg dog 1½ portion, da den skulle passe til en lille bradepande
Jeg plejer at bage en kage og så selv skære bundene ud derfra, så der i alt bliver 3 bunde
Jeg bruger denne opskrift (den passer til en rund springform):
2 æg
300 gram sukker
75 gram margarine
1 tsk. Natron
1 tsk. bagepulver
1 tsk. vaniliesukker
300 gram mel
2 dl. mælk
(og hvis chokolade bunde = + 50 gram kakaopulver)
I ovnen på 200 grader i ca. ½ time
Denne gang lavede jeg dog 1½ portion, da den skulle passe til en lille bradepande
Aha, og så skærer du 3 runde bunde? Evt med sytråd?
W.. skriver: Aha, og så skærer du 3 runde bunde? Evt med sytråd?
Jeps jeg plejer at bruge en brødkniv og så dreje kagen rundt, men jeg skærer jeg har ikke prøvet med sytråd, da jeg synes det er nemt med en kniv
K&S skriver: Jeps jeg plejer at bruge en brødkniv og så dreje kagen rundt, men jeg skærer jeg har ikke prøvet med sytråd, da jeg synes det er nemt med en kniv
Jeg må prøve mig frem! Tak for alle dine nyttige råd
W.. skriver: Jeg må prøve mig frem! Tak for alle dine nyttige råd
Det var da så lidt
Held og lykke med projekterne...!
K&S skriver: Hihi, ja der er jo ikke sååå langt
Hihi, ja der er jo ikke sååå langt
Nej det er jo det, 7 minutter i bil
Albertesmor skriver: Nej det er jo det, 7 minutter i bil
det har du lige helt styr på den smagte MUMS
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128