vægtstigning under graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Madam Blå

DenHeldige skriver:

Må lige nævne, at min JM opfordrede mig på det kraftigste til at tage NOK på under min graviditet. Har i udgangspunktet normal BMI, men ifølge hende er der alt for mange kvinder, som har alt for travlt med at holde sig slanke under graviditeteten, så det går ud over såvel børn som mor - specielt efter fødslen. Så drop nu de anoretiske idealer indtil I er sikre på at der er nok næring til både børn og jer selv. Selvfølgelig skal man ikke spise sig gigantisk til en BMI udover alle grænser, men sandelig heller ikke det modsatte. Husk I har hele resten af livet til at komme til at se "rigtige" ud igen!

Dejligt at læse dit indlæg! Man kan hurtigt få det lidt skidt med at have taget "for meget" på.

Har selv taget en del på, men jeg ammer det væk til den tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Bavianis

Pernille08 skriver:

Jeg tog 16 kg på .
Omkring uge 20 havde Jeg taget 5 kg på .

Jeg levede på normal vis som altid , ingenting ændret jeg . Spiste som jeg plejede osv .

Efter 3 måneder godt og vel var alle 16 kg væk igen .

Jeg endte også med 16 kg, dette dog inkl 3-4 før graviditets-ekstra kg... Men altså 16 kg der skal tabes. Da vi kom hjem fra syge huset havde jeg tabt de 6 kg, og efter ca 1 uge hjemme har jeg tabt yderligere 1-1,5 kg, og jeg tænker IKKE over hvad jeg spiser. Har faktisk spist ret meget slik...  Men de skal nok komme af de sidste! 

Anmeld

3. juni 2011

channie-g

christa1982 skriver:

hej alle gravide ´...

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad i har taget på under jeres graviditet ? Og hvad havde i taget på omkring jordmoder besøget i uge 20 ca ?

- Jeg blev nemlig lidt overrasket over at jeg i uge 20 kun havde taget 2,5 kg på ...... ´men det er måske meget normalt ? skal siges at jeg var alm slank fra starten ......

knus christina

tror det er meget normalt... jeg selv har kun taget 1.5 kg på og jeg er 18+3

Anmeld

3. juni 2011

Mira0911

Jeg er 24+4 og vægten siger snart +17 kg... 

Anmeld

3. juni 2011

Jonna1979

jeg har taget 8 på er i uge 28 jeg er overvægtig så det er ikke helt godt lider også af pco endnu mere knap så godt så sklulle de være svære at få af igen

Anmeld

3. juni 2011

mortilnoahogmelina

Bavianis skriver:

Jeg endte også med 16 kg, dette dog inkl 3-4 før graviditets-ekstra kg... Men altså 16 kg der skal tabes. Da vi kom hjem fra syge huset havde jeg tabt de 6 kg, og efter ca 1 uge hjemme har jeg tabt yderligere 1-1,5 kg, og jeg tænker IKKE over hvad jeg spiser. Har faktisk spist ret meget slik...  Men de skal nok komme af de sidste! 

Ja det skal nok komme .

Jeg havde tabt 10 da jeg kom hjem fra sygehuset .
Men vi er alle forskellige , jeg havde os og har stadig en utrolig svaghed over for slik
Men de kommer alle af igen . Det er jeg sikker på .

Anmeld

4. juni 2011

Mettefpigen

Jeg er i uge 25 og jeg har taget 5 kg på.... Jeg havde taget 2 kg indtil efter uge 20....

Men jaa det er normalt (har jeg hørt) at man ikk taget så meget på i starten, og at der er meget af det som kommer de sidste par uger...

Men mennesker er forskellige så det er jo forskelligt hvor meget man tager på hver især...

Anmeld

4. juni 2011

MaikenR

Til at starte med tog jeg heller ikke rigtig på, tror også kun jeg havde taget et par kg på i 20 uge, ikke ret meget i hvert fald, men nu er jeg i 35. uge og har taget ca. 12kg på

Anmeld

4. juni 2011

Fenja09

Jeg er i uge 28 og har ikke taget noget på - vægten siger pt. minus 4,5 kg - tabte 5 kg de første 3 mdr. Må ærligt sige, at jeg ikke går særlig meget op i min vægt herunder graviditeten, selvom jeg da gerne vil holde vægtstigningen på et minimum - der er stadig "længe" til termin, så nu må vi se hvad det ender med

Anmeld

4. juni 2011

Fru Aagaard

Med den første tog jeg i alt 5,7 kg på..

Men, nummer to nu, det må tiden vise, men er sikker på det bliver mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.