vægtstigning under graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

christa1982

hej alle gravide ´...

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad i har taget på under jeres graviditet ? Og hvad havde i taget på omkring jordmoder besøget i uge 20 ca ?

- Jeg blev nemlig lidt overrasket over at jeg i uge 20 kun havde taget 2,5 kg på ...... ´men det er måske meget normalt ? skal siges at jeg var alm slank fra starten ......

knus christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Majeha

Tror det er normalt. Efter uge 30 begynder det at gå stærkt, synes jeg.

Anmeld

3. juni 2011

1000Ben

I uge 20 havde jeg taget 8 kg på og nu i uge 32 er jeg oppe på 18 kg +, he he - det er ikke meget du har taget på, men det skal du bare være glad for, selvom det er forholdsvist let at komme af med igen bagefter, er det jo dejligt at kunne passe sit tøj forholdsvist hurtigt igen bagefter barnet er kommet ud. 

Ved min første graviditet tog jeg 20 kg på og tabte 25 kg efter graviditeten, det tog mig 2 måneder og jeg endte faktisk med at blive for tynd, så jeg er slet ikke bange for at tage på gennem min graviditet, det skal nok falde af igen )

Knus

Stefanie 

Anmeld

3. juni 2011

inpe

jeg er i uge 34+3 i uge 20 havde jeg slet intet taget på, og sammelagt indtil videre har jeg taget 3 kg på. føler at jeg er lidt heldig.

Anmeld

3. juni 2011

DenHeldige

Må lige nævne, at min JM opfordrede mig på det kraftigste til at tage NOK på under min graviditet. Har i udgangspunktet normal BMI, men ifølge hende er der alt for mange kvinder, som har alt for travlt med at holde sig slanke under graviditeteten, så det går ud over såvel børn som mor - specielt efter fødslen. Så drop nu de anoretiske idealer indtil I er sikre på at der er nok næring til både børn og jer selv. Selvfølgelig skal man ikke spise sig gigantisk til en BMI udover alle grænser, men sandelig heller ikke det modsatte. Husk I har hele resten af livet til at komme til at se "rigtige" ud igen!

Anmeld

3. juni 2011

Krussedulle

DenHeldige skriver:

Må lige nævne, at min JM opfordrede mig på det kraftigste til at tage NOK på under min graviditet. Har i udgangspunktet normal BMI, men ifølge hende er der alt for mange kvinder, som har alt for travlt med at holde sig slanke under graviditeteten, så det går ud over såvel børn som mor - specielt efter fødslen. Så drop nu de anoretiske idealer indtil I er sikre på at der er nok næring til både børn og jer selv. Selvfølgelig skal man ikke spise sig gigantisk til en BMI udover alle grænser, men sandelig heller ikke det modsatte. Husk I har hele resten af livet til at komme til at se "rigtige" ud igen!

desuden er det normalt at tage 10-15 kg på, som normalvægtig!

Anmeld

3. juni 2011

FruHolm <3

christa1982 skriver:

hej alle gravide ´...

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvad i har taget på under jeres graviditet ? Og hvad havde i taget på omkring jordmoder besøget i uge 20 ca ?

- Jeg blev nemlig lidt overrasket over at jeg i uge 20 kun havde taget 2,5 kg på ...... ´men det er måske meget normalt ? skal siges at jeg var alm slank fra starten ......

knus christina

hey omkring uge 20 havde jeg taget omkring 12 kg på og 1 uge før jeg fødte havde jeg sammenlagt taget 30 kg på

Anmeld

3. juni 2011

mortilnoahogmelina

Jeg tog 16 kg på .
Omkring uge 20 havde Jeg taget 5 kg på .

Jeg levede på normal vis som altid , ingenting ændret jeg . Spiste som jeg plejede osv .

Efter 3 måneder godt og vel var alle 16 kg væk igen .

Anmeld

3. juni 2011

Bondepigen

christa1982 skriver:

I min 1. Graviditet tog jeg ti kg på, og de kom først efter 20. uge.

Denne gang har jeg nu i uge 34+2 stadig ikke taget på. Vejer endnu et halvt kg under min startvægt... Jeg tabte mig omk 7 kg i starten uden at jeg gjorde noget aktivt for det, jeg havde bare kvalme, men kastede ikke op..

Anmeld

3. juni 2011

Københavnermor

Jeg har ikke taget på endnu. Jeg vejer faktisk ca 1,5 kg under min startvægt. Men havde også rigtig svært ved at spise i et par uger pga kvalme og træthed. 

Jeg er kun 12+3 i dag, så det er selvfølgelig meget normalt. Er spændt på at se hvad det ender med. Jeg spiser efterhånden hvad jeg har lyst til og hvad jeg plejer. 

Er ikke bange for at tage på, og er SLET ikke på nogle form for begrænset diæt. Bare rolig.. 

Jeg var forresten helt normalvægtig før min graviditet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.