Kugler i lårene efter vacciner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. juni 2011

Bondepigen

Min datter som nu er 2 år og 9 mdr, har lige siden hun var et år gammel, hvor hun fik sin indtil videre sidste vaccination, haft en kugle i hvert lår der hvor hun blev stukket, og hun klør ad pommern til i dem.. Og der er faktisk blå mærker hvor de sidder..

Vi har været til hudlæge med hende, som har udskrevet noget dermovat til hende, som vi skulle smøre på låret om natten med et stykke plastikpose over sat fast med plaster... Så skulle det virke bedre.

Det hjalp første gang vi brugte det, men huden blev efterfølgende tynd og tør. Da hun så begyndte at klø igen, smurte vi igen, men denne gang hjalp det ikke og hun klør bare helt vildt i det..

Hudlæge sagde, at årsagen var at læge/sygeplejerske ikke havde stukket dybt nok, da de gav vaccinen. Han kunne godt give indsprøjtninger med binyrebarkhormon mod den slags, men det skulle gøres af flere omgange, og det synes han var synd.

Han sagde osse at vi skulle undgå tandpasta med zink. Det har vi prøvet samtidig med cremen i længere tid, men det gør ingen forskel... Jeh kan heller ikke rigtigt forstå det... Skulle zink ikke netop være godt mod kløe????

Nå, men i hvert fald er det ikke blevet bedre, og efter vi har smurt hende her sidst er kuglerne bare blevet større efter endt behandlng. De svinder ind når man smører, men bliver så større et par dage efter..

Synes bare det er meget mystisk, og overvejer at spørge lægen om henvisning til en anden hudlæge...

Men inden vil jeg spørge... Er der andre, der har samme problem??? Og evt har fået hjælp til at få det til at holde op med at klø i det mindste???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

Lillefe

desværre kan jeg ikke hjælpe dig, men det lyder bestemt ikke rartr.. :/

Anmeld

3. juni 2011

Bondepigen

Lillefe skriver:

desværre kan jeg ikke hjælpe dig, men det lyder bestemt ikke rartr.. :/

Nej, det er bare så synd for hende. Det er lige før jeg ønsker, at hun kan få dem opereret væk i lokal bedøvelse, men det går jo nok ikke, når hun er så lille. Og narkose bryder jeg mig bare ikke om, det har hun jo været i så mange gange...

Anmeld

3. juni 2011

Minmio

Vi har det samme problem, min datter er 2 år og 8 mdr. Hun kløede også helt vildt i dem.

Vores læge sagde at vi skulle massere dem med rigtig fed creme. Og nu er de næsten helt væk, og Victoria er stoppet med at klø i dem.  

Anmeld

3. juni 2011

Bondepigen

Vi har det samme problem, min datter er 2 år og 8 mdr. Hun kløede også helt vildt i dem.

Vores læge sagde at vi skulle massere dem med rigtig fed creme. Og nu er de næsten helt væk, og Victoria er stoppet med at klø i dem.  

Ok, så det er simpelthen massagen når man smører det, der virker og ikke hormon cremen... Men hvad så, når i stopper med massagen? For der er kuglerne og kløen jo hver gang kommet igen her....?

Anmeld

3. juni 2011

roenlund

Liam har i det ene ben efter 5 mdr vaccinene men det virker ikke til at det generer ham så vi har bare ladet den være... håber i finder en løsning så i kan slippe af med problemet.

Anmeld

3. juni 2011

Minmio

Bondepigen skriver:

Ok, så det er simpelthen massagen når man smører det, der virker og ikke hormon cremen... Men hvad så, når i stopper med massagen? For der er kuglerne og kløen jo hver gang kommet igen her....?

Jeg ved ikke hvad der sker når vi stopper  For jeg tror at vi vil først stoppe når det er helt væk. Vi har gjort det i en måneds tid nu og man kan næsten ikke mærke dem mere. 

Anmeld

3. juni 2011

Bondepigen

roenlund skriver:

Liam har i det ene ben efter 5 mdr vaccinene men det virker ikke til at det generer ham så vi har bare ladet den være... håber i finder en løsning så i kan slippe af med problemet.

Jeg vil anbefale jer at gøre noget ved det med det samme. Og hvis det er massage med fed creme der skal til, så prøv det til kuglen er væk. Emma virkede nemlig heller ikke generet af den før et års tid efter...

Anmeld

3. juni 2011

Maja88

iih hvor øv.. sidder og bliver helt ked af at lillepigen skal stikkes næste uge...

Anmeld

3. juni 2011

Bondepigen

tatii72 skriver:

Jeg ved ikke hvad der sker når vi stopper  For jeg tror at vi vil først stoppe når det er helt væk. Vi har gjort det i en måneds tid nu og man kan næsten ikke mærke dem mere. 

Ok, ja vi har jo heller ikke blevet ved til de var heelt væk. Men synes nærmest de blev større, når vi stoppede. Må
Prøve igen med alm fed creme til kuglerne er helt væk, ellers må vi til en anden hudlæge...

Hvilken creme bruger i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.