Hvor tit lufter I ud i hjemmet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg lufter ud hver morgen, og igen når vi kommer hjem om eftermiddagen. Ofte står vinduet i soveværelses dog åbent hele dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

MorCamilla

Jeg åbner vinduerne hver morgen og lukker dem igen når jeg synes her bliver koldt.. Så har vi dem gerne åben en gang i løbet af eftermiddagen og en gang i løbet aftenen også...

Anmeld

23. november 2008

Lise

linemus skriver:

Hvad går det ud på Lise? Det lyder smart. Især for sådan nogen som os, som aldrig får åbnet vinduerne

Jamen, det er som allerede nævnt sådan et genvex-anlæg. Det er en maskine der står på loftet, hvor der går rør ud til alle rum i huset, gennem ventiler i loftet, fra...nogle suger (på badeværelse/køkken/bryggers) og andre puster (værelser/stue). De der suger suger jo så fugtig gammel luft ud af rummet, maskinen genanvender så varmen fra luften (bl.a. varme fra bad og tørretumbler) , og varmer frisk luft udefra op, som andre rør sender ind igennem nogle andre rør.. Og på den måde får vi, uden at åbne vinduerne, udskiftet luften i hele huset hele tiden.

Før det blev sat op havde vi et fugtigt hus og en hostende søn - da det blot havde kørt nogle timer kunne man mærke luften var meget bedre, og næste morgen var alle vinduer tørre... det er bare det bedste vi overhovedet har gjort for det her gamle hus!!!

Anmeld

23. november 2008

Balderson

Der bliver luftet ud mange gange om dagen hjemme hos os...

Anmeld

23. november 2008

Katjaro

Vi er elendige til at få luftet ud herhjemme.

Men vi har heller ingen vinduer - kun terrassedøre i samtlige værelser. Og vi har kat der ikke må komme ud - så vi kan ikke bare ukritisk åbne dørene. Vi har til gengæld åbent for trækkanalerne, så noget frisk luft får vi da

Hilsen katja

Anmeld

24. november 2008

Miamaja

lufter ud? gor man det

Anmeld

24. november 2008

Marie;-)

Lise skriver:

Jamen, det er som allerede nævnt sådan et genvex-anlæg. Det er en maskine der står på loftet, hvor der går rør ud til alle rum i huset, gennem ventiler i loftet, fra...nogle suger (på badeværelse/køkken/bryggers) og andre puster (værelser/stue). De der suger suger jo så fugtig gammel luft ud af rummet, maskinen genanvender så varmen fra luften (bl.a. varme fra bad og tørretumbler) , og varmer frisk luft udefra op, som andre rør sender ind igennem nogle andre rør.. Og på den måde får vi, uden at åbne vinduerne, udskiftet luften i hele huset hele tiden.

Før det blev sat op havde vi et fugtigt hus og en hostende søn - da det blot havde kørt nogle timer kunne man mærke luften var meget bedre, og næste morgen var alle vinduer tørre... det er bare det bedste vi overhovedet har gjort for det her gamle hus!!!

Hvad kostede det?

Anmeld

24. november 2008

H+S Skjolgborg.

2 til 3 gang af ti min ca

Anmeld

24. november 2008

Hedegaard

vi lufter ud ca en gang om dagen i køkkenet (det meste af dagen) fordi der ryger jeg ude om dagen. soveværelset oss det meste af dagen (døjer menlig meget med fugt der). stuen ja det bliver altså kun efter behov .

Anmeld

24. november 2008

lene1985

vi lufter ud flere gange om dagen jeg har sat ved 4 men ved det er mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.