Måsen klør!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2011

Rebecca Persson

Ja jeg tænker også børneorm, især fordi du skriver om kløe omkring endetarmsåbningen.
Som en anden skriver, bed om at få det grundigt tjekket hos lægen.

Hvis det ikke er børneorm, så kunne der også være en allergiske reaktion på bleen på spil. Engangsbleer (og bind forøvrigt også) indeholder blandt andet limstoffet kolofonium, som er allergifremkaldende. Nogle engangsbleer indeholder parfume, og det behøver - desværre - ikke at stå på pakken.
Hvis rumpetten har brug for healing og måske er ekstra sart, så vil jeg varmt anbefale moderne stofbleer. Dem bruger jeg til min yngste datter, fordi de er så bløde, lækre, fine og lader huden ånde naturligt, modsat engangsbleer, dvs. man ser meget sjældent rødmen, eksem, rød numse etc.
Jeg har skrevet om stofbleer her på min blog.  

God bedring - kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2011

L-Mortil3

Så var vi ved lægen, hun ville ikke tjekke for orm igen, men jeg fik i stedet en recept på noget fucicort, fordi det primært er ballerne han har kradsemærker på - derfor må det være her det klør 

Nu prøver jeg så det (kombineret med bleskift, til astma og allergimærket) og så må jeg se tiden lidt mere an...

ØV!

Anmeld

3. juni 2011

millesofie

Line&Liam&Lillebror skriver:

Ja det er lige hvad Liam's numse gør!

Han har gået i små 4 mdr nu og kløet og kløet numsen, både baller, men også lige omkring selve endetarmen...

Vi har nu prøvet at skifte blemærke, og det har hjulpet lidt, men han klør stadig en del, han kan, hvis han får lov, klø sig selv helt til blods.

Han er tjekket for orm, og huden ser også (hvis man ser bort fra kradsemærker) fuldstændig normal ud, ikke rød, ikke tør, ikke fugtig eller på anden måde ligner der kunne være noget svamp.

Lægen siger bare at det er fordi han går med ble, men jeg synes bare det er LÆNGE han har gået og kløet...

Skal jeg få endnu en tid ved lægen? Bør jeg konsultere en hudlæge, eller skal jeg vente og se om bleskiftet virker?

har du prøvet at give ham en tøjble på ? det kan være det hjælper

det har hjulpet på tinkes røde "mærker" så måske det også kunne være løsningen for jer

og der findes jo all in one bleer så det ikke er mere besværligt

Anmeld

3. juni 2011

L-Mortil3

Fisenberg skriver:

har du prøvet at give ham en tøjble på ? det kan være det hjælper

det har hjulpet på tinkes røde "mærker" så måske det også kunne være løsningen for jer

og der findes jo all in one bleer så det ikke er mere besværligt

Nej vi har ikke prøvet dem, dels fordi jeg ingen kender jeg kan prøve en af, inden jeg investerer i dem, og dels fordi DP ikke vil bruge dem...

Glæder mig dog over vi går sommeren i møde, så kan han da gå med måsen bar

Anmeld

3. juni 2011

Barbamama

Jeg så lige et program i tv om en dreng der havde kløet i flere år! Omkring endetarmen. Og det var fordi hans endetarm var for snæver og så lavede det rifter når han var sked og oveni det havde han også forstoppelse. Han fik udvidet sin endetarm en smule. Meget lille indgreb som tog 2min hvor lægen strakte hans endetarm med fingrene og så skulle han vågne igen. Det var vitterlig kun to min for lægen tog tid på det. Mystisk. Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget når du siger han også klør på sine baller, men jeg ville lige skrive det alligevel

Anmeld

3. juni 2011

slettet_7530

Ja det er lige hvad Liam's numse gør!

Han har gået i små 4 mdr nu og kløet og kløet numsen, både baller, men også lige omkring selve endetarmen...

Vi har nu prøvet at skifte blemærke, og det har hjulpet lidt, men han klør stadig en del, han kan, hvis han får lov, klø sig selv helt til blods.

Han er tjekket for orm, og huden ser også (hvis man ser bort fra kradsemærker) fuldstændig normal ud, ikke rød, ikke tør, ikke fugtig eller på anden måde ligner der kunne være noget svamp.

Lægen siger bare at det er fordi han går med ble, men jeg synes bare det er LÆNGE han har gået og kløet...

Skal jeg få endnu en tid ved lægen? Bør jeg konsultere en hudlæge, eller skal jeg vente og se om bleskiftet virker?

Du kan selv undersøg ham for orm, næste gang han har afføring i bleen tager du bleen og knækker bæen midt over så ser du efter små tynde hvide tråde der bevæger sig, du skal nok knække den flere steder og studere den, du kan evt tage gummihandsker på eller bare knække den i bleen.

Du skal nok lige undersøge 3-4 bleer selv

Finder du ikke selv noget i bleen vil jeg bede om en henvisning til en hudlæge

Anmeld

3. juni 2011

millesofie

Nej vi har ikke prøvet dem, dels fordi jeg ingen kender jeg kan prøve en af, inden jeg investerer i dem, og dels fordi DP ikke vil bruge dem...

Glæder mig dog over vi går sommeren i møde, så kan han da gå med måsen bar

dagplejen har ikke et valg  hun skal gøre det!

men hvis du har lyst til at prøve dem på et tidspunkt så skriv en PB til mig jeg har alt for mange og jeg vil godt sælge nogle til dig til total under pris, vi kan jo bare lave en aftale om at hvis de ikke funger så "køber" jeg dem tilbage... ej bare et tilbud  synes bare at alle burde prøve den (de er så fantastiske)

Mille-Sofie

Anmeld

3. juni 2011

L-Mortil3

Fisenberg skriver:

dagplejen har ikke et valg  hun skal gøre det!

men hvis du har lyst til at prøve dem på et tidspunkt så skriv en PB til mig jeg har alt for mange og jeg vil godt sælge nogle til dig til total under pris, vi kan jo bare lave en aftale om at hvis de ikke funger så "køber" jeg dem tilbage... ej bare et tilbud  synes bare at alle burde prøve den (de er så fantastiske)

Mille-Sofie

Hvordan fungerer de sådan i praksis, kan de tisse igennem - hvis du forstår hvad jeg mener... Hvordan skifter man egentlig ble, skal den "tømmes" i wc'et eller?

Jeg har LÆNGE tænkt på at prøve dem, da Liam har en meget sart hud, det har han desværre arvet efter mig, men jeg må indrømme at jeg mister total pusten af alle de forskellige mærker, pasformer, lukkemekanismer, div. papirfiduser man åbenbart ligger inden i... Det er da MEGA svært

Anmeld

3. juni 2011

millesofie

Hvordan fungerer de sådan i praksis, kan de tisse igennem - hvis du forstår hvad jeg mener... Hvordan skifter man egentlig ble, skal den "tømmes" i wc'et eller?

Jeg har LÆNGE tænkt på at prøve dem, da Liam har en meget sart hud, det har han desværre arvet efter mig, men jeg må indrømme at jeg mister total pusten af alle de forskellige mærker, pasformer, lukkemekanismer, div. papirfiduser man åbenbart ligger inden i... Det er da MEGA svært

nu har jeg bare lige fundet nogle billeder på nettet men det er de samme bleer jeg har bare andre farver

men jeg synes ikke det er svært

de her ligner engangbleer meget de har velkro og en god pasform og baby får ikke kæmpe numse i dem

jo man kan godt tisse igemmen men det kan man også i engagsbleerne (det gør min pige hver gang, men hun gør det sjældent i tøjbleerne)

det man lægger i bleerne hedder rispapir og koster 50 kr for 200 ark så det er ikke så slemt og det gør det mere "lækkert" at skifte en ble med nr 2 i  for så skal bare lige tage papiret med kluden og vupti så er man klar igen

jeg skyller det ikke ud i toilettet, men tar en pose og så i ble spanden ligesom man ville gøre med en engangsble, tøjbleen lægger jeg så i min nr to spand (som så bliver vasket når den er fyldt)

de her bleer som jeg viser dig nu de er all in one, hvilket vil sige at det er tøjble og gummiebuks i en og samme ble så man skal ikke have mere til den

der findes så nat indlæg (mener jeg har to) som man kan lægge i når barnet tisser mere en normalt

jeg har tre bleer i grønne, (brun/grøn)

ellers er de lyserøde

har desværre glemt mit kamera igår da jeg var til pige aften så kan ikke tage billeder lige nu, men de her billeder jeg har fundet er meget gode

men spørg endelig igen hvis du er i tvilv, uanset om du vil købe nogle eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.