Måsen klør!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.434 visninger
18 svar
0 synes godt om
2. juni 2011

L-Mortil3

Ja det er lige hvad Liam's numse gør!

Han har gået i små 4 mdr nu og kløet og kløet numsen, både baller, men også lige omkring selve endetarmen...

Vi har nu prøvet at skifte blemærke, og det har hjulpet lidt, men han klør stadig en del, han kan, hvis han får lov, klø sig selv helt til blods.

Han er tjekket for orm, og huden ser også (hvis man ser bort fra kradsemærker) fuldstændig normal ud, ikke rød, ikke tør, ikke fugtig eller på anden måde ligner der kunne være noget svamp.

Lægen siger bare at det er fordi han går med ble, men jeg synes bare det er LÆNGE han har gået og kløet...

Skal jeg få endnu en tid ved lægen? Bør jeg konsultere en hudlæge, eller skal jeg vente og se om bleskiftet virker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Dictes mor

Du siger, at han er tjekket for orm, men jeg synes bare at det lyder rigtig meget som børneorm, men jeg ved ikke, om man kan tjekke for det, og om det er det kan er tjekket for?

Anmeld

2. juni 2011

L-Mortil3

Dictes mor skriver:

Du siger, at han er tjekket for orm, men jeg synes bare at det lyder rigtig meget som børneorm, men jeg ved ikke, om man kan tjekke for det, og om det er det kan er tjekket for?

Han har fået sendt en afføringsprøve ind, og der sagde lægen de tjekkede for orm, lige hvilke, ved jeg faktisk ikke Måske jeg skulle bede hende tjekke igen (Skal derind i morgen til vaccine.)

Anmeld

2. juni 2011

Dictes mor

Line&Liam&Lillebror skriver:

Han har fået sendt en afføringsprøve ind, og der sagde lægen de tjekkede for orm, lige hvilke, ved jeg faktisk ikke Måske jeg skulle bede hende tjekke igen (Skal derind i morgen til vaccine.)

Nej de burde vel finde dem i den prøve, hvis de var der. Men jeg synes da bestemt, at du lige skal have ham tjekket igen, for det skal da ikke klø så meget, det er da synd for ham. 

Anmeld

2. juni 2011

<3

Jeg synes du skal gå til AnneMette Oxholm hvis du er i kbh for hun er the best hudlæge. jeg synes det lyder som noget eksem, evt. skæleksem som slet ikke er usædvanligt sted for det.

Anmeld

2. juni 2011

L-Mortil3

Kirle skriver:

Jeg synes du skal gå til AnneMette Oxholm hvis du er i kbh for hun er the best hudlæge. jeg synes det lyder som noget eksem, evt. skæleksem som slet ikke er usædvanligt sted for det.

Øvsa Der er langt fra vestjylland!

Anmeld

2. juni 2011

<3

Øvsa Der er langt fra vestjylland!

Ja det er det! for langt! Jamen hun er landets bedste hudlæge og jeg kender intet til hverken gode eller dårlige hudlæger i jylland så det må du undersøge og så se at få ham undersøgt

Anmeld

2. juni 2011

L-Mortil3

Kirle skriver:

Ja det er det! for langt! Jamen hun er landets bedste hudlæge og jeg kender intet til hverken gode eller dårlige hudlæger i jylland så det må du undersøge og så se at få ham undersøgt

Jep der er intet andet for! - For noget er da riv rav ruskende galt...

Anmeld

2. juni 2011

<3

Jep der er intet andet for! - For noget er da riv rav ruskende galt...

Ja det lyder det da som om! Håber det bare er noget eksem...

Anmeld

2. juni 2011

Kageelsker

Ja det er lige hvad Liam's numse gør!

Han har gået i små 4 mdr nu og kløet og kløet numsen, både baller, men også lige omkring selve endetarmen...

Vi har nu prøvet at skifte blemærke, og det har hjulpet lidt, men han klør stadig en del, han kan, hvis han får lov, klø sig selv helt til blods.

Han er tjekket for orm, og huden ser også (hvis man ser bort fra kradsemærker) fuldstændig normal ud, ikke rød, ikke tør, ikke fugtig eller på anden måde ligner der kunne være noget svamp.

Lægen siger bare at det er fordi han går med ble, men jeg synes bare det er LÆNGE han har gået og kløet...

Skal jeg få endnu en tid ved lægen? Bør jeg konsultere en hudlæge, eller skal jeg vente og se om bleskiftet virker?

Da jeg var på børneafdelingen (mens jeg læste til sygeplejerske), nøjedes man ikke kun med afføringsprøve når vi testede for orm, der lavede vi også et "aftryk" af endetarmen (med et stykke tapelignende plastik). Det undersøger man så for ormeæg (ormen lægger sine æg lige i endetarmsåbningen). Så vidt jeg ved kan man ikke være 100% sikker på en afføringsprøve, da den del man undersøger ikke nødvendigvis indeholder orm eller æg.

Jeg ville bede om at få undersøgt det igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.