Sippet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2011

sarahb

jeg og mine nærmeste sørger ALTID for der er noget alle kan lide.Vi spiser ikke svin så derfor når vi er på besøg så er der ikke svin. Men hvis vi er et sted hvor der ikk er andet kød end svin så ville jeg kun spise tilbehøret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2011

Philla

Jeg synes ikke, at du er sippet. Men hvis din mand ikke stopper med at adlyde hende, så bliver hun ved. (I giver hende jo lov til at være sådan)

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage en snak med manden om, at det påvirker dig - og om han vil hjælpe dig til, at det bliver anderledes i fremtiden. Når I to er enige, så finder du mere ro. I aftaler samtidig, hvad I skal gøre i fremtiden, så hun ikke bestemmer i jeres lejr.

På den måde får I en stærk energi sammen, og hvor du pludselig bliver så stærk, at det ikke generer dig, at hun ringer og spørger efter menuen. Svaret kunne være til hende. "Du er velkommen til selv at tage noget andet med" 

Anmeld

2. juni 2011

Lullaby

Anonym skriver:

ih er jeg sippet eller hvad!? Min kæreste har fødselsdag i dag, så vi får hele hans familie på besøg.. Vi skal have grillede pølser med det hele.. og så kage og kaffe senere..

Så ringer hans søster og spørger efter menuen.... og udbryder eeeej jeg kan ik li pølser.. så nu har min kæreste købt nogle kyllinge spyd til hende... Hun er sådan en der ALTID brokker sig.. og døør hvis hun ik kan få Cola Zero...

Jeg synes bare det er SÅ uhøfligt og ringe for at høre hvad menuen er, for så at brokke sig!! Sådan noget gør man bare ikke i min familie!!

Hun har fået en fedme operation.... og tænker faktisk ik rigtig over hvad hun spiser, nu kan hun bare ikke spise så meget længere.... Men altså.. hvis det er et problem for hende at komme ud, så må hun da tage madpakke med!?

Er jeg bare helt galt på den..?

Jeg inviterede engang på boller og kage og nogle i min familie brokkede sig over, at jeg ikke havde lavet lagkage. Nogle mennesker er bare utaknemmelige

Anmeld

2. juni 2011

Hulubulu86

Jeg synes bestemt ikke du er sippet!!

Naar man er inviteret ud saa kan man altsaa ikke bestemme menuen selv, det er fair hvis man er allergisk overfor nogle foedevarer at hoerer om de indgaar i menuen (men det goer man i god tid, ikke dagen foer), men det andet er noget pjat.

Her i hjemmet spiser vi kun halal-koed, saa naar vi f.eks skal til familie-fester plejer vi selv at tage noget mad med, medmindre menuen staar paa kylling (som jo er halal i danmark), men kunne aldrig finde paa at stille krav om at der blev saer-tilberedt mad til os.

Anmeld

2. juni 2011

A&F

Jeg vil personligt sørge for at alle kan spise af maden, så vi alle er glade og bliver mætte, når det nu er mig, der invitere.

Anmeld

2. juni 2011

Anonym trådstarter

Vi havde en rigtig hyggelig eftermiddag... Alle grinede af at hun ikke kunne li hotdogs, og hun var tilfreds med sine kyllingepyd...

Og alle var tilfredse med mine kager ;0)

Anmeld

2. juni 2011

Stjernestoev

RGN skriver:

Jeg kan godt forstå dit synspunkt, men omvendt set synes jeg også, at når man inviterer folk til middag, er det fair, at man sørger for, at der er noget de godt kan lide.

Ellers er invitationen vel lidt en hade-middags invitation.

Øh, skal man så ringe rundt og spørge hvad alle kan lide? Man kan sgu da ikke altid gøre alle tilfredse..

Anmeld

2. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Nej, selvfølgelig skal man ikke det.

Det er nok også bare mig, der kender lidt til de mennesker jeg omgås, så derfor ville det for mig personligt ikke være et problem. Jeg har et godt overblik over hvad familie og venner kan lide og ikke lide.

Ihvert fald mener jeg bare, at man ikke skal blive sur fordi en person man har inviteret ringer og spørger om hun ikke kan få noget andet, fordi hun ikke kan lide pølser.

Ikke at man er en dårlig vært fordi man ved et uheld kommer til at servere noget en inviteret person ikke kan lide.

Giver det mening?

Anmeld

2. juni 2011

Skouboe

Jeg synes ikke det er god stil at ringe dagen før og spørge hvad menuen er og så brokke sig...

Men jeg må indrømme at i min verden er det værtens ansvar at sørge for at der er mad og drikke til alle.

Nu kender jeg min familie og svigerfamilie og ved hvad de ikke kan lide/ikke kan tåle/foretrækker at drikke, og når vi skal have folk på besøg jeg ikke kender så godt så spørger jeg dem direkte om der er noget de ikke kan lide/tåle osv - det er helt naturligt.

Fx har jeg en veninde der bare ikke kan fordrage tomater, så når vi har hende på besøg, bliver de altid serveret i en skål ved siden af. Min svigerinde kan ikke tåle skaldyr, så det kunne jeg ikke drømme om at servere når hun er der. En anden ven har det rigtigt dårligt med fransk rødvin pga. garvesyren så når han kommer sørger vi altid for at købe en spansk eller californisk rødvin osv, osv...

Det er sådan jeg gerne vil behandles når jeg kommer på besøg hos andre, og derfor sørger jeg naturligvis også for det, når jeg får gæster på besøg.

Lad mig vende den om - hvordan havde du haft det, hvis hun ikke havde haft ringet, og derfor bare havde siddet og ikke fået noget at spise? Jeg ville være frygtelig flov, hvis det var mig.

Anmeld

2. juni 2011

Anonym trådstarter

ej ej ej hvad sker der for folk!!???? Jeg er måske sippet fordi jeg kan blive irriteret over at hun skal have særbehandling!!

Men I er sgu da sippet hvis I pleaser alle og enhver som om i er verdens bedste værter!?? Laver I en ret til hver enkelt, ringer I rundt til hele jeres svigerfarmilie for at tjekke hvad de kan li!?? 

Puds glorien kvinder! 

Vi snakker HOTDOG! Okay.. laver en poll, og så kan vi finde ud af hvor mange der ik kan li hotdogs......

Jeg serverede jo ikke fisk, skaldyr, blæksprutte hvad ved jeg!

OG selvfølgelig havde vi cola zero til hende, for, jeg kan nemlig også li at alle gæster har det godt!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.