Jeg synes ikke det er god stil at ringe dagen før og spørge hvad menuen er og så brokke sig...
Men jeg må indrømme at i min verden er det værtens ansvar at sørge for at der er mad og drikke til alle.
Nu kender jeg min familie og svigerfamilie og ved hvad de ikke kan lide/ikke kan tåle/foretrækker at drikke, og når vi skal have folk på besøg jeg ikke kender så godt så spørger jeg dem direkte om der er noget de ikke kan lide/tåle osv - det er helt naturligt.
Fx har jeg en veninde der bare ikke kan fordrage tomater, så når vi har hende på besøg, bliver de altid serveret i en skål ved siden af. Min svigerinde kan ikke tåle skaldyr, så det kunne jeg ikke drømme om at servere når hun er der. En anden ven har det rigtigt dårligt med fransk rødvin pga. garvesyren så når han kommer sørger vi altid for at købe en spansk eller californisk rødvin osv, osv...
Det er sådan jeg gerne vil behandles når jeg kommer på besøg hos andre, og derfor sørger jeg naturligvis også for det, når jeg får gæster på besøg.
Lad mig vende den om - hvordan havde du haft det, hvis hun ikke havde haft ringet, og derfor bare havde siddet og ikke fået noget at spise? Jeg ville være frygtelig flov, hvis det var mig.
Anmeld