Nogen der har prøvet at få en krone på en tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

metski83

Det lyder da helt vildt dyrt. Begge mine forældre har lige fået flere kroner på (14 tilsammen)

Her fik de selvfølgelig et samlet og godt tilbud da der var så mange. Men uden tilbud havde hver tand kun kostet 4-5000 Kr.

Syntes det er noget af en forskel i prisen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Bondepigen

smillaluna skriver:

Hold da op, ja der en da noget forskel i prisen fra dengang til nu. Sommetider tænker jeg på om tandlæger kan finde på at lave noget som ikke er nødvendigt... Jeg har jo ikke en chance for at vide om det vitterligt er en krone der skal til.

DEt tænker jeg osse af og til. Der er jo ikke nogen til at tjekke dem. Men prisen var nu osse meget billig der dengang i forhold til andre steder for ti år siden!

Min nuværende tandlæge er heldigvis reel nok, jeg havde engang fået lavet rodbehandling af flere omgange (meget dyrt), men det endte med en tandudtrækning, fordi det begyndte at gøre så ondt og han ikke vidste hvad han kunne gøre mere... Så han slettede regningen!

Anmeld

1. juni 2011

Bondepigen

smillaluna skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt til forskellige tandlæger og høre efter et bedre tilbud, for der ER meget stor forskel i priser fra tandlæge til tandlæge...

Anmeld

2. juni 2011

Fenja09

Jeg fik lavet en krone for et lille års tid siden og synes ikke det gjorde ondt. Ikke selve kronen. Når man er over rodbehandlingen er det ikke så slemt. Det er selvfølgelig generende når den skal sættes på, da de presser en hel del, men det er ikke smertefuldt.

Jeg gav 5.500 kr for den. Min tandlæge fortalte at jeg kunne få en til omkring de 9000 -10.000 kr og så var tanden lavet i DK og ellers kunne jeg få en til 5.500 kr lavet i Tyskland. Spurgte hvad forskellen var og det eneste er at det tager lidt længere tid at få den hjem fra Tyskland og så er det billigere. Selve tanden er lavet af det samme og der er ingen forskel i kvalitet.

Synes du skal spørge din tandlæge om det ikke er muligt at få den billigere. De fleste tandlæger har eller kan lave to priser. F.eks spurgte min tandlæge også om jeg var studerende, for så kunne har trykke prisen lidt. Det var jeg desværre ikke - men synes prisen var ok - når det nu ikke kan være anderledes

Anmeld

2. juni 2011

FrkDitte

Hvis din tand er rodbehandlet i forvejen burde der ikke være nogen smerte overhovedet. Tandens nerve er jo væk.

Jeg har også en tand der er rodbehandlet og for 3 uger siden knækkede der et stykke af tanden. Min tandlæge vil prøve at se om han kan lappe hullet, ellers skal der krone på. Han sagde det kostede ca. 4000 kr.

Du kan spare en del penge ved at tage til Malmø. Der fik jeg lavet min rodbehandling. Men det koster selvfølgelig også at tage over broen eller med toget..

Er du medlem af Danmark? For så får du lidt penge igen..

Som andre skriver, så prøv at ringe rundt til flere forskellige tandlæger.. '

Held og lykke med tanden

Knus D.

Anmeld

2. juni 2011

Faith

Jeg skriver lige en samlet besked til jer allesammen

Mange tak for jeres svar.

Tror jeg vil prøve at ringe rundt til forskellige tandlæger og høre hvad de tager for at lave min tand. I forhold til de priser i forskellige oplyser, synes jeg 9000 lyder af alt for meget. Bliver ærlig talt lidt sur hvis han prøver at tage røven på mig. Han var så fræk at sige til mig at det da bare lige er 2 børnechecks så er den ude af verden. Dumme skid.

Ved næste folketingsvalg vil jeg sætte mit kryds ved "tandlægehjælp betalt via skatten" rubrikken

Anmeld

2. juni 2011

Sakris

smillaluna skriver:

Tror jeg vil prøve at ringe rundt til forskellige tandlæger og høre hvad de tager for at lave min tand. I forhold til de priser i forskellige oplyser, synes jeg 9000 lyder af alt for meget. Bliver ærlig talt lidt sur hvis han prøver at tage røven på mig. Han var så fræk at sige til mig at det da bare lige er 2 børnechecks så er den ude af verden. Dumme skid.

Ved næste folketingsvalg vil jeg sætte mit kryds ved "tandlægehjælp betalt via skatten" rubrikken

Er du egentlig medlem af "danmark"? Måske de kan dække noget?

Og er enig med de andre. Synes det lyder meget højt. Ved godt der er forskel på hvad tandlægerne tager for det. Men det er ihvertfald et par tusind for meget!

Ved godt at det generelt virker meget dyrt at få lavet tænder. Men man skal også huske at der sidder en tandteknikker bag, og laver tanden/kronen specielt til hver enkelt kunde. Min mor er tandteknikker, og det er sgu virkelig håndværk! Når det så er sagt, så er det dyrt, og mange tandlæger tager overpris for deres del af arbejdet. Så jeg ville ringe rundt og høre.

Mener der er en eller anden hjemmeside hvor man kan tjekke tandlæge priser? Og vær også lige opmærksom på, at nogle får produceret i Kina, og andre i DK. Og hvad end der bliver sagt, er der altså på længere sigt kvalitetsforskel. 

Anmeld

15. juni 2011

th

smillaluna skriver:

Hej

Jeg ved ikke hvor langt du er noget i din tandlæge, har lige fået samme besked ved min tandlæge, skulle dog kun af med 6500.... synes det var alt for meget, har lige skrevet med en tysk tandlæge fra flensborg, han skal kun have 3500 med alt og så dækker danmark også.

Så jeg tror jeg køre de 2 gange til tyskland og får den lavet dernede i stedet. det er jo 3000 kr. jeg spare på det. og det koster benzinen ikk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.