smillaluna skriver:
OMG!!!!!
. Hvordan kan det være at tanden skulle skiftes helt?
jamen, jeg besvimede på badeværelset og faldt med hovedet ind i nogle hjørnefliser, så min ene fortand knækkede midt over. Så kom jeg til tandlæge, som satte en midlertidig krone på. (det var ved skoletandlægen) Her tegner mine forældre en tandforsikring, så alt fremtidig reperation af tanden kører over forsikringen.
Min tand begyndte at blive mørk og fik derfor lavet en rodbehandling, blegning x2 og ny krone. -Tandens sorte farve trængte desværre igennem igen og fik blegning igen igen. Tanden blev igen sort.
Endelig for 3 år siden gik jeg gang med en ny tand, da andet ikke ville forblive pænt og tanden var knækket hele vejen op i roden også, så tanden vil med tiden falde ud.
Brugte knap 1 år med en bøjle, med en fortand på, for at hullet skulle hele ordentlig. Derefter ½ år før min nye tand kunne sættes i og var færdig.
Laaaang tids venten på en ny tand - men ingen kan se, det ikke er mig egen fortand og selvom jeg så selv skulle havde betalt det hele - havde jeg stadig gjort det!
Nå lang historie, men vil sige, det vil nok ikke være en dårlig ide at tjekke om du kan forsikre din tand - hvis nu der skulle ske mere med den?? ...
Anmeld