Nogen der har prøvet at få en krone på en tand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.011 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Faith

For det er hvad jeg skal om et par måneder

Fik lavet en rodbehandling for en måneds tid siden, og for at roden kan få lidt ro, skal man gå 14 dage inden tanden "lukkes". Mens jeg gå og venter på det kan jeg en aften mærke at der brækker noget af tanden. Hmm tænker jeg, men gør ikke mere ved det for har en tid til lukning af tanden et par dage efter.

Nå men jeg møder så op hos tandlægen og tror tanden skal lukkes. Næh nej grønært... Tanden er flækket ned i tandkødet og kan ikke laves. Der skal en krone på inden for det næste ½ år. Han laver en midlertidig lukning af tanden og så bliver jeg indkaldt om nogle måneder og får en krone på.

9000 kr koster det!!!!!!. Der røg den sommerferie

Nogen der har prøvet at få en krone på? Hvor længe tager det, og gøre det herre niller naller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Melbek

smillaluna skriver:

For det er hvad jeg skal om et par måneder

Fik lavet en rodbehandling for en måneds tid siden, og for at roden kan få lidt ro, skal man gå 14 dage inden tanden "lukkes". Mens jeg gå og venter på det kan jeg en aften mærke at der brækker noget af tanden. Hmm tænker jeg, men gør ikke mere ved det for har en tid til lukning af tanden et par dage efter.

Nå men jeg møder så op hos tandlægen og tror tanden skal lukkes. Næh nej grønært... Tanden er flækket ned i tandkødet og kan ikke laves. Der skal en krone på inden for det næste ½ år. Han laver en midlertidig lukning af tanden og så bliver jeg indkaldt om nogle måneder og får en krone på.

9000 kr koster det!!!!!!. Der røg den sommerferie

Nogen der har prøvet at få en krone på? Hvor længe tager det, og gøre det herre niller naller???

tja.. jeg har fået en krone på, før jeg fik skiftet tanden helt. De filede tanden til og satte den nye krone på. Men kronen skal jo laves og den skal farves helt korrekt, ellers kan det ses og det tog mine tandlæger et stykke tid. (den nye tand tog meget længere tid, før den var perfekt)

Ingen smerter efter rodbehandlingen. Kronen skal udenpå din filede tand - går jeg ud fra.

Min nye tand kostede 23000 Guskelov, jeg havde forsikret min tand, da jeg kom til skade!

Anmeld

1. juni 2011

Bondepigen

Jeg fik en porcelæns krone på for 10 år siden. Det gjorde ikke spor ondt. Den kostede "kun" 13-1400 kr. Der er meget forskel på priser, men nu er det jo osse 10 år siden... Kommer nok osse an på, hvilken krone det er... Kan ikke huske hvor lang tid det tog.....

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Melbek skriver:

tja.. jeg har fået en krone på, før jeg fik skiftet tanden helt. De filede tanden til og satte den nye krone på. Men kronen skal jo laves og den skal farves helt korrekt, ellers kan det ses og det tog mine tandlæger et stykke tid. (den nye tand tog meget længere tid, før den var perfekt)

Ingen smerter efter rodbehandlingen. Kronen skal udenpå din filede tand - går jeg ud fra.

Min nye tand kostede 23000 Guskelov, jeg havde forsikret min tand, da jeg kom til skade!

OMG!!!!!. Hvordan kan det være at tanden skulle skiftes helt?

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Bondepigen skriver:

Jeg fik en porcelæns krone på for 10 år siden. Det gjorde ikke spor ondt. Den kostede "kun" 13-1400 kr. Der er meget forskel på priser, men nu er det jo osse 10 år siden... Kommer nok osse an på, hvilken krone det er... Kan ikke huske hvor lang tid det tog.....

Hold da op, ja der en da noget forskel i prisen fra dengang til nu. Sommetider tænker jeg på om tandlæger kan finde på at lave noget som ikke er nødvendigt... Jeg har jo ikke en chance for at vide om det vitterligt er en krone der skal til.

Anmeld

1. juni 2011

Kamulla

jeg ahr knækket en gammel rodbehandlet tand... fik afvide af den nye tandlæge at ved rodbehandlinger skal man have krone på da tanden bliver "sprød" når nærven er død = død tand...

så jeg skal også lige spare en masse penge op.. ahr ikke engang til at få lavet mine 2 huller og lappet det jeg ahr mistet af tanden 

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Camillas-photography skriver:

jeg ahr knækket en gammel rodbehandlet tand... fik afvide af den nye tandlæge at ved rodbehandlinger skal man have krone på da tanden bliver "sprød" når nærven er død = død tand...

så jeg skal også lige spare en masse penge op.. ahr ikke engang til at få lavet mine 2 huller og lappet det jeg ahr mistet af tanden 

Det lyder præcis ligesom det der er sket med min tand... Hvor længe fik du at vide at du kan gå inden kronen skal på? Og hvad skal du gi for det?

Anmeld

1. juni 2011

Kamulla

jamen hurtigst muligt... desværre... kan ikke lige skaffe de penge lige nu... på SU og har ikke noget at spare op af pt, da jeg har 2000kr mindre udbetalt end sidste år da jeg fik et skattesmæk på 11000kr :O

hun sagde en krone ca. ville koste 7000kr.. men regner med at tage på tandlægehøjskolen og få det lavet istedet.. der betaler man kun for materiale

Anmeld

1. juni 2011

Faith

Camillas-photography skriver:

jamen hurtigst muligt... desværre... kan ikke lige skaffe de penge lige nu... på SU og har ikke noget at spare op af pt, da jeg har 2000kr mindre udbetalt end sidste år da jeg fik et skattesmæk på 11000kr :O

hun sagde en krone ca. ville koste 7000kr.. men regner med at tage på tandlægehøjskolen og få det lavet istedet.. der betaler man kun for materiale

Det er dælme osse mange penge altså, og især når man er på su.

Man sku ha været tandlæge

Anmeld

1. juni 2011

Melbek

smillaluna skriver:

OMG!!!!!. Hvordan kan det være at tanden skulle skiftes helt?

jamen, jeg besvimede på badeværelset og faldt med hovedet ind i nogle hjørnefliser, så min ene fortand knækkede midt over. Så kom jeg til tandlæge, som satte en midlertidig krone på. (det var ved skoletandlægen) Her tegner mine forældre en tandforsikring, så alt fremtidig reperation af tanden kører over forsikringen.

Min tand begyndte at blive mørk og fik derfor lavet en rodbehandling, blegning x2 og ny krone. -Tandens sorte farve trængte desværre igennem igen og fik blegning igen igen. Tanden blev igen sort.

Endelig for 3 år siden gik jeg gang med en ny tand, da andet ikke ville forblive pænt og tanden var knækket hele vejen op i roden også, så tanden vil med tiden falde ud.

Brugte knap 1 år med en bøjle, med en fortand på, for at hullet skulle hele ordentlig. Derefter ½ år før min nye tand kunne sættes i og var færdig.

Laaaang tids venten på en ny tand - men ingen kan se, det ikke er mig egen fortand og selvom jeg så selv skulle havde betalt det hele - havde jeg stadig gjort det!

Nå lang historie, men vil sige, det vil nok ikke være en dårlig ide at tjekke om du kan forsikre din tand - hvis nu der skulle ske mere med den?? ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.