Begravelse og jeg kan ikke deltage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2011

mn

Anonym skriver:

Min elskede farmor døde i søndags, og skal begraves på tirsdag kl. 14. På grund af præstens ferie og helligdage kan det ikke blive før.

På tirsdag kl. 14 skal jeg til eksamen. Jeg er i syv sind, jeg vil gerne deltage i begravelsen, men på den anden side har jeg brug for at få eksamen da det er et 6 ugers selvvalgt kursus som ledig. Jeg trænger bare sådan til snart at komme i job.

Mine forældre synes at jeg skal tage min eksamen og lade være med at tænke på begravelsen for det ville min farmor have ønsket. Jeg ved det vil være svært ikke at deltage men min mand og børn vil være der, og jeg vil savne samværet og det at være sammen med familien bagefter. Jeg skal til eksamen i København og bor på vestsjælland. Ved ikke helt hvad jeg vil med dette har bare brug for at komme af med nogle tanker.

jeg ville da spørge om det var muligt at komme til en form for sygeeksamen, når det gælder en begravelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min elskede farmor døde i søndags, og skal begraves på tirsdag kl. 14. På grund af præstens ferie og helligdage kan det ikke blive før.

På tirsdag kl. 14 skal jeg til eksamen. Jeg er i syv sind, jeg vil gerne deltage i begravelsen, men på den anden side har jeg brug for at få eksamen da det er et 6 ugers selvvalgt kursus som ledig. Jeg trænger bare sådan til snart at komme i job.

Mine forældre synes at jeg skal tage min eksamen og lade være med at tænke på begravelsen for det ville min farmor have ønsket. Jeg ved det vil være svært ikke at deltage men min mand og børn vil være der, og jeg vil savne samværet og det at være sammen med familien bagefter. Jeg skal til eksamen i København og bor på vestsjælland. Ved ikke helt hvad jeg vil med dette har bare brug for at komme af med nogle tanker.

Det er da kun så forståeligt, at du har disse tanker, men jeg giver dine forældre helt ret.
Din farmor ville da have ønsket at du får din eksamen og så ville min farmor have sagt:
"Tænd et lys for mig når du er for dig selv, send mig en kærlig tanke og hold din egen lille seremoni i dit sind..og jeg skal nok være med dig."

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er da kun så forståeligt, at du har disse tanker, men jeg giver dine forældre helt ret.
Din farmor ville da have ønsket at du får din eksamen og så ville min farmor have sagt:
"Tænd et lys for mig når du er for dig selv, send mig en kærlig tanke og hold din egen lille seremoni i dit sind..og jeg skal nok være med dig."

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit søde svar, jeg har allerede sendt hende mange tanker og husket på rigtig mange minder.

Jeg er ved at undersøge muligheden for en sygeeksamen, men det duer bare ikke hvis der kommer til at gå alt for lang tid inden jeg får muligheden.

Anmeld

1. juni 2011

hilma

Kondolerer for dit tab, det er aldrig sjovt at sige farvel til en kær..så lige en  til dig. 

Du må gerne søge sygeeksame. Der skal naturligvis uddybes for din underviser at du er meget ked af det osv.  og at du føler at du ikke kan koncentrere dig om skolen lige i disse dage pga dødsfald-

Jeg har gået til 2 sygeeksamner og den ene meldte jeg 2 timer inden jeg sku op, og min inspektør var meget forstående. 

Og en anden meldte jeg dagen inden. og der var ingen problemer i det.

Du kan også bytte eksamenstid med en fra samme årgang.

Uanset hvad, så synes jeg at du bør deltage i bagravelsen. Jeg deltog ikke i min farmors, og det kan jeg stadig græde over, hun var nemlig min højt elskede farmor. 

Husk at mærke efter inde i dig selv

Anmeld

1. juni 2011

kiwilouise

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. juni 2011

tazz

Jeg kom ikke med til min mormors begravelse, ogjeg har været meget ked af at misse den, men ved også inderst inde, at min mormor simpelthen havde rejst sig fra kisten og smidt mig ud igen så jeg kunne passe på mig selv istedet, hvis jeg havde taget vejen

Natten før begravelsen lå jeg mere end højgravid på hospitalet i sindssyge smerter, og kæmpede for en igangssættelse. Jeg var så invalideret, at jeg ikke kunne gå, så selvom jeg blev smidt hjem fra hospitalet midt om natten uden smertelindring, kunne jeg ikke komme med.

I stedet tog jeg hen og så hendes grav og alle blomsterne, og sagde mit farvel til hende i ro og mag. Og gik tilbage og gravede et billede af Anna ned til hende efter jeg havde født.

Personligt ville jeg tage min eksamen. Hvis du tager re-eksamen og dumper (Gud forbyde det!), så risikerer du at misse et år. Og er din farmor det mindste som min mormor, så ville det også være i hendes ånd, at du passer på dig og din eksamen i stedet for, at være et sted hvor hun egentlig ikke er.

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Det bliver eksamen på tirsdag. Har talt med skolen og en begravelse er ikke grund nok til at komme til reeksamen. Min eneste mulighed for at komme til eksamen er at betale 500 kr og komme op til oktober, og det fungere ikke.

Jeg har bestemt mig for at finde den største og flotteste rose og så få min datter til at lægge den på kisten for mig inden rustvognen kører. Så må jeg være med når urnen skal nedsættes. Egentlig har jeg også taget min afsked, men jeg ville gerne have været sammen med familien på denne dag. Nu kan jeg først være der ved 20-20.30 tiden. Min mand skal til møde med vores søn vedr skoleopstart kl. 18.30 så min datter må være hos mormor og morfar til jeg kan komme og hente hende.

Anmeld

1. juni 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Kan du ikke bytte eksamens tid med en anden fra dit kursus?? Der alligevel en hel uge til, og måske kunne du få det rykket til den første tid, på tirsdag?

Det gør mig ondt at høre, at du har mistet din farmor<3

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Honey's Kone<3 skriver:

Kan du ikke bytte eksamens tid med en anden fra dit kursus?? Der alligevel en hel uge til, og måske kunne du få det rykket til den første tid, på tirsdag?

Det gør mig ondt at høre, at du har mistet din farmor<3

Det er en 4 timers skriftlig eksamen fra 14-18 så det er desværre ikke muligt.

Anmeld

1. juni 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Det er en 4 timers skriftlig eksamen fra 14-18 så det er desværre ikke muligt.

Arg, crap!

Så må du jo tage din eksamen, og så holde din egen begravelse dagen efter, hvor du siger et sidste farvel til hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.