Jeg kom ikke med til min mormors begravelse, ogjeg har været meget ked af at misse den, men ved også inderst inde, at min mormor simpelthen havde rejst sig fra kisten og smidt mig ud igen så jeg kunne passe på mig selv istedet, hvis jeg havde taget vejen 
Natten før begravelsen lå jeg mere end højgravid på hospitalet i sindssyge smerter, og kæmpede for en igangssættelse. Jeg var så invalideret, at jeg ikke kunne gå, så selvom jeg blev smidt hjem fra hospitalet midt om natten uden smertelindring, kunne jeg ikke komme med.
I stedet tog jeg hen og så hendes grav og alle blomsterne, og sagde mit farvel til hende i ro og mag. Og gik tilbage og gravede et billede af Anna ned til hende efter jeg havde født.
Personligt ville jeg tage min eksamen. Hvis du tager re-eksamen og dumper (Gud forbyde det!), så risikerer du at misse et år. Og er din farmor det mindste som min mormor, så ville det også være i hendes ånd, at du passer på dig og din eksamen i stedet for, at være et sted hvor hun egentlig ikke er.
Anmeld