Begravelse og jeg kan ikke deltage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.792 visninger
21 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Anonym trådstarter

Min elskede farmor døde i søndags, og skal begraves på tirsdag kl. 14. På grund af præstens ferie og helligdage kan det ikke blive før.

På tirsdag kl. 14 skal jeg til eksamen. Jeg er i syv sind, jeg vil gerne deltage i begravelsen, men på den anden side har jeg brug for at få eksamen da det er et 6 ugers selvvalgt kursus som ledig. Jeg trænger bare sådan til snart at komme i job.

Mine forældre synes at jeg skal tage min eksamen og lade være med at tænke på begravelsen for det ville min farmor have ønsket. Jeg ved det vil være svært ikke at deltage men min mand og børn vil være der, og jeg vil savne samværet og det at være sammen med familien bagefter. Jeg skal til eksamen i København og bor på vestsjælland. Ved ikke helt hvad jeg vil med dette har bare brug for at komme af med nogle tanker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

B&J

Du skal mærke inde i dig selv hvad du vil gøre...

jeg personligt ville ikke kunne tage en eksamen, mit hovede ville slet ikke være der sådan en dag. men vi er jo alle så forskellige

men sender dig en kæmpe krammer

Anmeld

1. juni 2011

henh01

Lyder bestemt ikke rart for dig at skulle vælge ml. to så vigtige ting.. Kan I ikke rykke begravelsen til onsdag? Eller måske du kan bytte din eksamenstid så du kan komme op tidl. Jeg tror de fleste på dit studie vil kunne forstå din situation og dermed være behjælpelig med at bytte.

Anmeld

1. juni 2011

Mette+Mathias

Jeg kan ikke forstå at begravelsen ikke kan rykkes til onsdag??? Den er jo lidt nemmere at rykke end en eksamen?

Hvis nu begravelsen ikke kan rykkes, kan du så ikke forsøge at få din eksamen flyttet?

Jeg tror, du vil fortryde det, hvis du ikke kommer med, - men samtidigt er du jo også nødt til at få din eksamen - sikke en kattepine!!

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Lyder bestemt ikke rart for dig at skulle vælge ml. to så vigtige ting.. Kan I ikke rykke begravelsen til onsdag? Eller måske du kan bytte din eksamenstid så du kan komme op tidl. Jeg tror de fleste på dit studie vil kunne forstå din situation og dermed være behjælpelig med at bytte.

Begravelsen kan ikke rykkes yderligere, hun døde i søndags og begravelsen skal ifølge bedemanden holdes inden 8 dag.

Det er en 4 timers skriftlig eksamen så der er desværre ikke mulighed for at bytte tidspunkt.

Anmeld

1. juni 2011

LC

Kan du ikke få lov at gå til sygeeksamen? Reeksamen?

Det plejer der at ligge en uge efter almindelig eksamen mener jeg, ihvertfald på 6 ugers kursus.

Hvis jeg var dig ville jeg nok kontakts studiet stedet, og spørge om det er en mulighed, tror de fleste vil være forstående overfor din situation..

Anmeld

1. juni 2011

Englebassen82

Har du ikke mulighed for måske at ændre dit tidspunkt for eksamen til tidligere på dagen ?? Især hvis du forklarer hvorfor ??? Så kan du nå det hele..

Kondolere med din farmor.

Anmeld

1. juni 2011

AndreasMor84

Er der ikke en RE-eksamen?

Personligt kunne jeg ikke deltage i en sådan eksamen, hvis jeg samtidig vidste, at min farmor i samme minut var ved at blive begravet.

Det må da være muligt at snakke med dem om eksamen og forklare dem situationen. Man kan jo også risikerer at blive syg eller andet der forhindre en i at komme til eksamen..

Anmeld

1. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg tænker også om der ikke er re-eksamen for de som bliver forhindret grundet sygdom, dødsfald osv. Det vil jeg mene de faktisk skal tilbyde. 

Anmeld

1. juni 2011

henh01

Anonym skriver:

Begravelsen kan ikke rykkes yderligere, hun døde i søndags og begravelsen skal ifølge bedemanden holdes inden 8 dag.

Det er en 4 timers skriftlig eksamen så der er desværre ikke mulighed for at bytte tidspunkt.

Hmm altså lad mig fortælle dig en lille kort historie der ændrede mit liv:

Vi skulle på familieferie i d. 16 juni 2008 til Tunesien, mine forældre, min bror, svigerinde og os herhjemme. Min mormor lå syg med kræft og vi kunne se at vejen tilbage var kort. Derfor besluttede min mor og far at blive hjemme og pleje hende. Min mormor ønskede at vi skulle tage af sted.

Hun døde d.- 17 juni 2008.

Jeg kom hjem uvidende hjem en uge efter og min familie står i lufthavnen, grædende fortæller de mig at hun er gået bort. De havde holdt begravelsen til dagen efter vi kom hjem fra ferie så vi kunne deltage, hvilket vi gjorde. Men jeg har aldrig tilgivet mig selv at rejse den gang.

Valget er dit, men du må huske at mærke godt efter i dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.