Hvornår fatter han at jeg er gravid og har brug for hjælp!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.144 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. juni 2011

Anonym trådstarter

Jeg elsker min mand. Vi har to små børn på 2 og 3 år og jeg er gravid. Meget gravid. Ja, jeg har termin om en uge. Graviditeten har ikke været slem, men det har heller ikke været en leg. To uger i marts kunne jeg stort set ikke bevæge mig uden smerte og da jeg i forvejen er hypermobil er mine led ekstra udsatte under graviditet.

Det var meningen, at jeg skulle aflevere speciale i dag, men pga stress er det blevet udskudt ét år. Min mand blev dog noget skuffet, da han havde håbet på en ekstra indtægt fra mig, hvilket jeg godt forstår. Denne graviditet var ikke planlagt, men nu er den her og så må vi tage udgangspunkt i situationen som den er.

Jeg kan tælle på én hånd hvor tit min mand har lavet aftensmad for at 'aflaste'  mig under graviditeten. Vel sagtens kun hvis jeg har bedt ham om det og fundet maden frem. Pga hans arbejdstider kan han hverken aflevere eller hente børnene, så den tjans står jeg også med. Nu kommer søreme lukkedag i børnenes institution på fredag, hvor begge børn er hjemme og manden, ja han tager på arbejde.

I går spurgte jeg pænt om han ikke havde lyst til at ae mig på lænden, mens vi hyggede på sofaen. Jeg havde nogle dumme plukveer. Det havde han ikke. Jeg bliver nærmest mopset og spørger hvorfor han ikke kan tage lidt mere hånd om mig. At der trods alt kun er omkring en uge tilbage af graviditeten og at jeg faktisk godt kunne bruge noget pleje og omsorg. Hvortil han svarede: 'Hvornår skal jeg så plejes?'. I det øjeblik havde jeg bare lyst til at råbe: 'egoistiske nar!', men det gjorde jeg jo ikke. Tror I så ikke han gerne ville have sex i går aftes uden så meget som at have givet mig et knus i løbet af dagen. Hvor det dog bare sårer mig! Det kan jeg venligt meddele, at han ikke fik.

Hvis han dog bare havde samme omsorg og loyalitet overfor mig som han har overfor sit arbejde. Hvorfor er det en selvfølge, at jeg ordner ALT? Jeg er godt klar over, at jeg har tiden for mig, men for pokkkkkkkker........ Jeg skal føde lige straks! Det er enormt hårdt for mig at få børnene op of afsted om morgenen, smøre madpakker og buksere dem i bilen, hente dem igen og få tiden til at gå uden at de går i totterne på hinanden inden manden vælger at komme hjem. Typisk er det ved 16.30-17, hvorefter han liiige skal sidde lidt og liiiige tage et bad.

Jeg kan være grædefærdig over min frustration, fordi han er en god mand og far. Han kan bare ikke se, at jeg knokler og han tager det som den største selvfølge, at jeg ordner alt. Når jeg fortæller ham hvordan jeg har det føler han sig såret og lukker i, hvormed intet er opnået. Eller han vover endda at påstå, hvor hårdt det er at være mand til en gravid. Som sagt har mine graviditeter været nemme og jeg er bestemt ikke én der beklager mig. Han skulle bare vide alt, der koger indeni, som jeg ikke lukker ud af hensyn til HAM. 

Han regner med at når jeg har født, jamen så fortsætter rutinen med at jeg ordner børn, men jeg kan slet ikke overskue at få en amning til at køre med en lille baby og få vores andre børn ud af døren om morgenen. Føler mig så misforstået. Derudover er der tale om, at han kommer til at tage bilen på arbejde. Hvordan pokker er jeg havnet i denne situation?!? Er det naturlig fordeling?

Fik jeg nævnt, at jeg nu skal skrive speciale med en baby på armen plus de to andre, som faktisk ene og alene er mit ansvar og som han selvfølgelig regner med at jeg kan. Er jeg superwoman?

Er så frustreret over min elskede mand. Har opgivet at få ham til at gøre noget som helst på eget inititiativ og til at tænke på mig og vores børn først.

Bare lidt morgentuderi fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2011

Hansen97

Et herfra..

Ja det er ikke nemt.. jeg tænker om han måske godt kunne mangle noget opmærksomhed fra dig??

Jeg tænker at man selv skal gøre det ved det modsatte køn som man gerne vil have det modsatte køn skal gøre ved en selv??

Er det forvirrende...

Altså hvis jeg mener min mand kysser mig for lidt.. så begynder jeg at kysse ham i en periode og så kommer det igen.. og så videre... de skal også have bekræftelse og anerkendelse...

Måske I har "glemt" at tale om at du alligevel ikke kunne skrive speciale??

Alt dette er kun for at vende den rundt..

Det er hårdt det hele... men det er hvad man gør det til.. og selv det har jeg tit svært ved at huske..

herfra...

Anmeld

1. juni 2011

Levi&LilysMor

Måske han skulle forklare hvad han mangler siden han ikke gider at gøre noget for dig, og ville selv blive ked af det, hvis min mand ikke havde forståelse for at en gravid har brug for pleje... selvfølgelig har han da også det, men nu er det dig som kommer i første række når det nu snart er tid, han skulle prøve at være gravid i en uge i den sidste uge ...

Anmeld

1. juni 2011

Holbæktrunten

Neeej hvor har jeg bare den største lyst til at krølle dig sammen og gemme dig ind under vingen - æv hvor lyder det hårdt og træls!

Jeg kender ingen af jer, men tænker at det lyder som om at der er kommet knas på "telefonlinien" - altså at I har glemt at tale sammen jævnligt inden tingene vokser sig store og uoverskuelige - hvilket jeg kan forestille mig nemt kan ske med 2-3 børn, uddannelse og job...

Hvis det er så svært at få ham i tale, og måske selv få sagt tingene på en pæn måde, tænker jeg at det måske var en ide at få skrevet dem ned og pænt formuleret. Og så selv læse brevet op, og efterfølgende snakke om det. Hvis han alligevel bliver ked af det/såretså bed ham gentage det. Han har GARANTERET hørt noget andet end du mente, hørt bebrejdelse og beskyldninger. Fortæl ham at du ikke mente det sådan (selvom du måske gjorde), og prøv at omformulere.

Aller vigtigst: HOLD BOLDEN PÅ EGEN BANEHALVDEL! Lad være med at fortælle ham HVORDAN han ER, hvad han TÆNKER eller FØLER og hvad han GØR GALT. Fortæl KUN hvordan DU har det, for ingen kan vide det udover dig. Husk at den selvfølgelig skal gå begge veje, og hvis han kommer til at sige noget der gør dig ked af det, så fortæl det, gentag sætningen og spørg om det var det han mente?

Fortæl fx at det gjorde DIG rigtig ked og DU følte dig afvist, ligegyldig og såret, da han ikke HAVDE OVERSKUD til ae din dumme lænd, fordi at DU kun bad om det eftersom det var rigtig slemt. 

Årh jeg håber sådan I får styr på det, så du/i kan nyde jeres snart 3 børn...

Anmeld

1. juni 2011

Anitta Kristiansen

mænd er sjovt indrettet, men hvis først man lærer hvordan de fungere kan man få dem til alt. du kan få dem til at lave mad, og gøre rent og ja enlig gøre de ting som du gør, selvfølgelig i begrænset mængde. du er kørt træt og har opgivet og gør det ikke bedre.

hvad ønsker mænd?

- de ønsker anerkendelse fra helt små er drenge opdraget med nej hvor er de dygtige - piger nej hvor er det fint og hvor er du pæn. de vil have ro for deres arbejde selvom det er det samme vi gør dag ud og dag ind.

- de ønsker at behage deres kvinde så hun er glad, men lige så snart hun brokker sig, opgiver de, for de gør det sku ikke godt nok. så den måde du skal bede en mand om at gøre ting. det ville gøre mig glad hvis du tog opvasken. det ville være så dejligt hvis du nussede mig.

- direkte tale. husk det nytter ikke noget at kigge i et blad og sige: nej hvor ser den nye resturant bare lækker ud(dine ord jeg vil ud og spise der) ja han tænker bare ja det er fint. så direkte tale. samme gøler spørgsmål. hvis der er et problem og der er brug for en snak, så sig har brug for at snakke, så sig fx 10 min og hold det der inde for. for næste gang ved manden jamen det er kun 10 min det kan jeg godt lige klemme ind og han giver tid til at lytte. husk at hold dig til et emne. kvinder er gode til at snakke om 20 ting på en gang er mænd ikke. 

- bliv klar over dine behov. oftest omsorg, tryghed kærlighed ja de ord er mange ting, derfor ved manden ikke hvad du har brug for. hvad er omsorg i dine øjne? en gode ide er at skrive dem ned.

jeg havde noget mere men kan ikke lige huske det helt. men hvis det bliver en vane at være sådan overfor din mand i hverdagen bliver det lettere ikke med det samme men kommer. hvis først du ved hvordan du skal få opmærksomheden fra ham skal det nok blive ved. selfølgelig kan man ikke sige det er listen til mænd. men efter jeg begyndt at tænke på hvordan jeg kommunikere med mænd. tja kan sige min kæreste er klar til at springe op af sofaen for at gøre ting for mig, for han ved hvor glad jeg bliver når det er.

jeg håber du har kunne tygge dig igennem dette. simple ting kan gøre mirakler. håber for dig det kan blive bedre. og helt og lykke med din snart nummer 3  

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Hansen97 skriver:

Et herfra..

Ja det er ikke nemt.. jeg tænker om han måske godt kunne mangle noget opmærksomhed fra dig??

Jeg tænker at man selv skal gøre det ved det modsatte køn som man gerne vil have det modsatte køn skal gøre ved en selv??

Er det forvirrende...

Altså hvis jeg mener min mand kysser mig for lidt.. så begynder jeg at kysse ham i en periode og så kommer det igen.. og så videre... de skal også have bekræftelse og anerkendelse...

Måske I har "glemt" at tale om at du alligevel ikke kunne skrive speciale??

Alt dette er kun for at vende den rundt..

Det er hårdt det hele... men det er hvad man gør det til.. og selv det har jeg tit svært ved at huske..

herfra...

Du har jo helt ret. Selvfølgelig skal min mand også huskes. Er for iøvrigt rigtig glad for, at der ikke er nogen der synes han er et dumt svin, for det er han ikke Han arbejder hårdt og gør hvad han kan for at vores økonomi skal hænge sammen. 

Problemet er bare, at al min opmærksomhed og energi ryger til børn, husholdning og graviditet, så der er desværre ikke meget tilbage til manden. Det må i så fald blive en vilje-sag! Nu er der jo fridag i morgen, så det kunne være jeg skulle 'mande' mig op til noget kærlig opmærksomhed 

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Tuttelut89 skriver:

Måske han skulle forklare hvad han mangler siden han ikke gider at gøre noget for dig, og ville selv blive ked af det, hvis min mand ikke havde forståelse for at en gravid har brug for pleje... selvfølgelig har han da også det, men nu er det dig som kommer i første række når det nu snart er tid, han skulle prøve at være gravid i en uge i den sidste uge ...

hehe.... måske jeg skulle hænge 15 liter mælk omkring hans maveregion i en uges tid 

Anmeld

1. juni 2011

Hansen97

Anonym skriver:

Du har jo helt ret. Selvfølgelig skal min mand også huskes. Er for iøvrigt rigtig glad for, at der ikke er nogen der synes han er et dumt svin, for det er han ikke Han arbejder hårdt og gør hvad han kan for at vores økonomi skal hænge sammen. 

Problemet er bare, at al min opmærksomhed og energi ryger til børn, husholdning og graviditet, så der er desværre ikke meget tilbage til manden. Det må i så fald blive en vilje-sag! Nu er der jo fridag i morgen, så det kunne være jeg skulle 'mande' mig op til noget kærlig opmærksomhed 

Sådan der!! Thats the spirit!!!

Vi har lige været der og ved du hvad.. nu skal vi være sammen i 3 dage kun mig og ham.. til DHB i Vandel og jeg glæder mig helt vildt til kun at være kærester igen!!

Så op på hesten

Anmeld

1. juni 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Neeej hvor har jeg bare den største lyst til at krølle dig sammen og gemme dig ind under vingen - æv hvor lyder det hårdt og træls!

Jeg kender ingen af jer, men tænker at det lyder som om at der er kommet knas på "telefonlinien" - altså at I har glemt at tale sammen jævnligt inden tingene vokser sig store og uoverskuelige - hvilket jeg kan forestille mig nemt kan ske med 2-3 børn, uddannelse og job...

Hvis det er så svært at få ham i tale, og måske selv få sagt tingene på en pæn måde, tænker jeg at det måske var en ide at få skrevet dem ned og pænt formuleret. Og så selv læse brevet op, og efterfølgende snakke om det. Hvis han alligevel bliver ked af det/såretså bed ham gentage det. Han har GARANTERET hørt noget andet end du mente, hørt bebrejdelse og beskyldninger. Fortæl ham at du ikke mente det sådan (selvom du måske gjorde), og prøv at omformulere.

Aller vigtigst: HOLD BOLDEN PÅ EGEN BANEHALVDEL! Lad være med at fortælle ham HVORDAN han ER, hvad han TÆNKER eller FØLER og hvad han GØR GALT. Fortæl KUN hvordan DU har det, for ingen kan vide det udover dig. Husk at den selvfølgelig skal gå begge veje, og hvis han kommer til at sige noget der gør dig ked af det, så fortæl det, gentag sætningen og spørg om det var det han mente?

Fortæl fx at det gjorde DIG rigtig ked og DU følte dig afvist, ligegyldig og såret, da han ikke HAVDE OVERSKUD til ae din dumme lænd, fordi at DU kun bad om det eftersom det var rigtig slemt. 

Årh jeg håber sådan I får styr på det, så du/i kan nyde jeres snart 3 børn...

Ja, vi har rigtig travlt og har generelt haft det i nogle år. Jeg skrev min bachelor da vores ældste var 8 uger gammel, var tilbage fuldtid på studiet, da vores nr. 2 var to måneder gammel, så jeg tror måske, jeg er ved at brænde lidt ud her.

Vi er faktisk meget opmærksomme på vores forhold, da vi har et vennepar der er kommet i krise og ikke ønsker det for os. Vi er faktisk også rigtig glade for vores liv sammen, men jeg tror måske graviditeten er ved at tage pusten ud af min energi. Han er jo vant til, at jeg 'kan det hele', men det kan jeg så bare ikke helt.

Du har også helt ret i, at det her ikke handler om ham, men om mine følelser omkring nogle af de ting, der ikke bliver gjort. Min mand er en dejlig mand  Måske der bare skal nogle tudekiks til 

Anmeld

1. juni 2011

Nemesis

Det kunne være mig der skrev det der...bortset fra jeg ikke er gravid, men har en fysisk skade  der begrænser mig.

Jeg ved SÅÅÅÅÅÅ godt hvordan du har det og her er hvad jeg har gjort.

Jeg skrev alle mine frustrationer til manden. Skrev at jeg ikke følte han var en del af familielivet som jo OGSÅ indebærer at tage sliddet.

Skrev at når han kom hjem, handlede det IKKE om ham, for det havde hele hans arbejdsdag jo gjort men om OS som familie og altså børnene..jeg skrev og skrev og det blev udgangspunktet for nogle dybe snakke.

Her har jeg dog også blankt meldt ud at bliver det ikke bedre permanent så er jeg altså gået. Mit liv er for kort til at leve på HANS præmisser.

I har snart 3 børn under 4 år og det er pissehårdt!!! og han SKAL altså hjælpe mere til!

Især hvis du skal have lavet dit speciale til næste år.

Måske det vil hjælpe med skemaer med hvad der skal ordnes ??

Ja din mand skal også huskes men det bliver han også helt automatisk når DU får mere overskud! Ellers kan en sms eller to i løbet af dagen med et " jeg elsker dig" eller andet gøre underværker.

Men i må have snakket sammen.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.