To-sproget.... hvem er de??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Jeg troede bare det var børn som havde forældre fra hver sine lande, som så taler hvart sit sprog og barnet skal lære begge lige godt. Og ikke som min klasse kammerat som boede i USA i 3 år og derfor kunne både dansk og amerikanak flydende som ung teenager, der vil jeg sige hun stadig var 1 sproget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

nattergalen skriver:

Glad for jeg ikke er den eneste

Jeg ser det os KUN som en styrke!

Anmeld

31. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Efter en interessant snak med en inspektør fra en af de lidt finere skoler i nordsjælland idag, kunne jeg godt tænke mig jeres vinkel på hvad det for JER PERSONLIGT vil sige at være to-sproget 

Hans svar var "Dem har vi ikke så mange af, så skal I nok ind til nørrebro" 

Jeg er tosproget dansk/engelsk.
Men mon ikke han har hentydet til indvandrere og flygtninge, som taler andet end engelsk/tysk/fransk
For mig rent personligt er man tosproget når man taler et andet sprog sidestillet med dansk, og så er det ligegyldigt hvilket sprog det er.
I vores kongehus er de tresprogede, dansk/engelsk/fransk.

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Det er nogle interessante svar I kommer med 

pt vil jeg altså ikke lige uddybe et svar til jer da jeg godt kunne tænke mig at se andres svar og det skulle meget gerne undgå at blive farvet af hvad TS har skrevet  

Men meget interessant når man ser på at I ikke alle kommer geografisk samme sted fra 

Men ja meget flabet inspektør, især når man tænker på at jeg alene ved i deres ene 7 er 1/3 der har forældre med anden baggrund end dansk 

Anmeld

31. maj 2011

signe.

Eva. skriver:

Når jeg tænker to-sproget i forhold til folkeskolen og begrænsninger og problematikker så er det børn der har snakket et andet sprog end dansk hele deres liv og har danmark som andet sprog, børn som der skal bruges mere tid og ressourcer på da de har sproglige barrierer også.

Men jeg er da helt klar over at to sprogede kan være fra alle lande...der hvor jeg tror snakken falder tit er hvor der er ekstra udfordringer pga sproget.

det også det jeg tænker

Anmeld

31. maj 2011

tazz

Min datter går i en ualmindelig multinational instutitution, hvor hun faktisk er set lidt ned på, fordi hun 'bare' er dansk - ikke sådan at hun bliver mobbet, ungerne er bare virkelig forundret over, at hun er ren leverpostej og ikke så eksotisk - og de er så stolte over deres kulturelle baggrund. Faktisk prøvede hun at gøre sig selv lidt mere eksotisk for at passe ind, hendes far er jo fra JYLLAND - et helt andet land

To-sprogede for mig er, børn der taler to sprog. Min kusine er gift med en amerikaner så ungerne taler begge sprog lige godt. Hendes bror er gift med en finne, så ungerne taler lige godt finsk og dansk.

Til gengæld blev min kollega, som er gift med en englænder, meget fornærmet over dén definition. Hun vil ikke sammenlignes med hendes definition af to-sprogede børn

Anmeld

31. maj 2011

Frøken J.

Pr. min definition er jeg eksempelvis to-sproget jeg er født i ENgland og har en engelsk far og dansk mor, og bor nu i DK. De første år af mit liv talte jeg kun engelsk, og lærte først dansk, da jeg kom til DK. Så det er en tosproget i min optik

Anmeld

31. maj 2011

Cris

Sikke en lille hjerne den mand har... lidt skræmende at han sidder, hvor han sidder... Nå, men mine børn er også to-sproget, nemlig dansk og spansk og vi bor ikke på Nørrebro... Jeg ville ønske, at de var 3-sproget 

Anmeld

31. maj 2011

sarahb

nattergalen skriver:

Det var da godt nok en flabbet inspektør.. 

Tit og ofte er det fremmede der kommer til Danmark der bliver kaldt to-sproget.. 

Personligt definere jeg selv ordet to-sproget, som mennesker der har mere end et modersmål.. Tit og ofte er det børn der har blandet forældre.. Jeg ser det som en styrke og håber da mine børn bliver det 

Også her..
Isaac forstår alt Urdu og taler lidt og så er der dansk fra mig.

Anmeld

31. maj 2011

Hasselnødden

nattergalen skriver:

Det var da godt nok en flabbet inspektør.. 

Tit og ofte er det fremmede der kommer til Danmark der bliver kaldt to-sproget.. 

Personligt definere jeg selv ordet to-sproget, som mennesker der har mere end et modersmål.. Tit og ofte er det børn der har blandet forældre.. Jeg ser det som en styrke og håber da mine børn bliver det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.