To-sproget.... hvem er de??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.147 visninger
19 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Anonym trådstarter

Efter en interessant snak med en inspektør fra en af de lidt finere skoler i nordsjælland idag, kunne jeg godt tænke mig jeres vinkel på hvad det for JER PERSONLIGT vil sige at være to-sproget 

Hans svar var "Dem har vi ikke så mange af, så skal I nok ind til nørrebro" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Dinna88

Jeg forstår ikke hvad du mener.... Hvad er en to-sproget for dig?
Jeg er to-sproget. Jeg har, siden jeg var helt lille, kunne engelsk. Jeg kunne en del inden jeg startede med det i skolen, og i dag snakker jeg det næsten flydende. Så jeg er forvirret. 

Anmeld

31. maj 2011

o1Mutte

Anonym skriver:

Efter en interessant snak med en inspektør fra en af de lidt finere skoler i nordsjælland idag, kunne jeg godt tænke mig jeres vinkel på hvad det for JER PERSONLIGT vil sige at være to-sproget 

Altså syntes ligesom det siger sig selv så ved ikke hvor du vil hen Altså, børn der taler både dansk(eller et andet sprog og svensk eller norsk/engelsk/arabisk osv osv osv ? Er det det du mener ??

Anmeld

31. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Når jeg tænker to-sproget i forhold til folkeskolen og begrænsninger og problematikker så er det børn der har snakket et andet sprog end dansk hele deres liv og har danmark som andet sprog, børn som der skal bruges mere tid og ressourcer på da de har sproglige barrierer også.

Men jeg er da helt klar over at to sprogede kan være fra alle lande...der hvor jeg tror snakken falder tit er hvor der er ekstra udfordringer pga sproget.

Anmeld

31. maj 2011

Dinna88

Haha, ups, så så jeg lige at du spurgte ind til hvad vi mener de to sprogede er.

Det er vel en person der taler mere end et sprog. Mine børn bliver to-sprogede i og med, at de vokser op i DK og lærer dansk, men i hjemmet lærer de også engelsk - når den tid kommer

Anmeld

31. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Altså en to-sproget person er jo...som ordet siger: En person som er vokset op med 2 sprog, hvis f.eks. mor og far har 2 forskellige nationaliteter.

Og så er det ligemeget om man er dansk-arabisk eller dansk-svensk. Begge er to-sprogede.

Anmeld

31. maj 2011

o1Mutte

o1Mutte skriver:

Altså syntes ligesom det siger sig selv så ved ikke hvor du vil hen Altså, børn der taler både dansk(eller et andet sprog og svensk eller norsk/engelsk/arabisk osv osv osv ? Er det det du mener ??

Tilføjer lige : Altså børn der er opvokset med to sprog. Hvor eks. forældrende taler dansk og et andet sprog (eller ikke taler dansk og hvor barnet lære dansk i skolen)

Anmeld

31. maj 2011

nattergalen

Det var da godt nok en flabbet inspektør.. 

Tit og ofte er det fremmede der kommer til Danmark der bliver kaldt to-sproget.. 

Personligt definere jeg selv ordet to-sproget, som mennesker der har mere end et modersmål.. Tit og ofte er det børn der har blandet forældre.. Jeg ser det som en styrke og håber da mine børn bliver det 

Anmeld

31. maj 2011

Dinna88

nattergalen skriver:

Det var da godt nok en flabbet inspektør.. 

Tit og ofte er det fremmede der kommer til Danmark der bliver kaldt to-sproget.. 

Personligt definere jeg selv ordet to-sproget, som mennesker der har mere end et modersmål.. Tit og ofte er det børn der har blandet forældre.. Jeg ser det som en styrke og håber da mine børn bliver det 

Jeg ser det bestemt også som en styrke

Anmeld

31. maj 2011

nattergalen

Dinna88 skriver:

Jeg ser det bestemt også som en styrke

Glad for jeg ikke er den eneste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.