Sulsted, 19. maj 2011
Vedr. den ledige stilling som social og sundhedsassistent til Hellevadlund Plejecenter.
Det er med stor interesse, jeg har læst stillingsopslaget på www.jobnet.dk vedrørende den ledige stilling som social og sundhedsassistent. Jeg mener, at mine kvalifikationer kan opfylde de stillede krav, og derfor er min interesse i stillingen blot endnu større.
Jeg søger stillingen, da jeg til fulde kan tilslutte mig jeres forventninger. Specielt har jeg lagt mærke til, i lægger vægt på arbejdsglæde, engagement og ærlighed. Jeg ønsker nye udfordringer, og har mod på at lære nyt både fagligt og personligt.
Hvad kan jeg tilbyde:
- · Min uddannelse som social og sundhedsassistent.
- · Jeg har erfaring fra nuværende og tidligere job, og er derfor vant til at bevare overblikket – selv under pres.
- · En medarbejder som er fleksibel og omstillingsparat.
- · En medarbejder som er åben og ansvarsbevidst, og god til at arbejde i teams, men er samtidig ikke bange for at tage selvstændige beslutninger. Jeg omgås nemt kollegaer, beboere og pårørende.
Gennem min uddannelse som social og sundhedsassistent og min erfaring fra nuværende og tidligere job, har jeg et godt kendskab til, hvordan man håndterer mennesker i såvel positive og negative situationer. Jeg har primært arbejdet på kommunale plejecentre, hvor jeg udover de daglige pleje-, omsorgsopgaver har beskæftiget mig med sygeplejefaglige opgaver, dokumentation, samt kontakt til samarbejdspartnere som f.eks. fysioterapeuter, ergoterapeuter, praktiserende læger og sygehuse.
Jeg er en frisk og glad pige, der elsker at være sammen med andre mennesker. Jeg er en omsorgsfuld og pligtopfyldende person, som vægter samarbejdet med kollegaer højt. Jeg er serviceminded og arbejder seriøst med henblik på, at løse mine arbejdsopgaver bedst muligt.
Jeg håber, at dette har vakt jeres interesse, og glæder mig til at høre fra jer.
Venlig Hilsen
Tusinde tak fordi i gider 

Jeg prøver lige, om jeg kan indsætte den her
og ja det er fordi der er rigtig mange om buddet, men føler bare at jeg ikk har en jordisk chance 
Hejsa ;-)
Jeg vil gerne give en konstruktiv og overordnet tilbagemelding. Så kan du bruge det, som du synes, at du kan bruge til noget. Jeg har selv arbejdet med rekruttering og har rettet masser af CV'er og ansøgninger. Det sproglige har jeg ikke kigget på.
En ansøgning er en appetizer. Det vil sige, at her skal du sælge dig selv og sikre, at de har lyst til at møde dig. Det har du sikkert hørt masser af gange før. Alle fakta kan de læse i dit CV.
Overordnet er det en fin ansøgning. Du forsøger at skille dig ud fra mængden ved dine punktopsætninger, hvilket er fint. Men det jeg tænker er, at når der er SÅ mange om buddet om de få jobs der er, så er det super vigtigt, at man finder ud af, hvordan man virkeligt skiller sig ud fra mængden. Det gør man bedst ved at lægge hjertet i sine ansøgninger og skrive en ny til hvert job, man søger. Det har jeg altid selv gjort, selvom det tager ekstra tid. Man skal kunne mærke, hvorfor du brænder for netop DET job og man skal nemt kunne mærke din entusiame for netop dette job. En standard ansøgning falder for let ind i mængden. Derudover er det vigtigt, at du forsøger at fortælle dem, hvad det er du kan tilbyde dem. Det forsøger du faktisk også at gøre. Synes virkeligt du er på rette vej, men jeg er alligevel ikke helt overbevist...
Hvad er det, der er vigtigt at kunne som sundhedsassisten i din branche?
Hvilke kvalifikationer er det, det er MEST vigtigt at besidde? Vigtigst - har du i forvejen erfaring med nogle af de to punkter?
Når du får fundet ud af "nøgle", som er den, der skal sælge dig, så handler det om at få det ned på papiret. Brug dit hjerte og forsøg at finde frem til, hvad det er, du brænder for i det pågældende job.
Det var bare et par gode råd. Som sagt - så ER det en fin ansøgning, men jeg tror bare godt på, at du kan få den endnu bedre og skabe muligheden for flere samtaler.
Rigtigt meget held og lykke! Jeg håber bestemt du får et job meget snart. Jeg har selv lige fået nyt job efter 3 jobsamtaler. Det er bare så fedt! Jeg håber derfor også på, at det også vil ske for dig.
Kærligst L