Er igang med et budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

hyskystar

vi er 2 voksne og 2 børn og vi bruger 2800 om mdr på mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Kofoed.

Så vidt jeg har læst mig til, så burde man 2 voksne og 1 barn kunne leve for 1000 i ugen og så lever man heller ikke dårligt.

Men det kommer også an på, hvad barnet spiser, altså er det dyr MME og dyre bleer, ja så koster det jo bare lidt mere.

Nu ved jeg ikke hvad foder i giver jeres hund, men igen koster foder 500 i måned, ja så skal i jo tage højde for det.

Men når vi planlægger vores mad herhjemme, så kommer vi af med ca 600 for mad/husholdning i ugen og så har vi ca 200 til sjov. Så det er 800 ugen til 2 voksne og det er længe nok (altså vi lever ikke dårligt).

Så i må prøver jer frem og se om i overhovedet har pengene til det eller om i måske har masser af penge tilovers, når måned er omme.

Anmeld

31. maj 2011

mn

Naannaa87 skriver:

Ja sådan noget fint noget har vi aldrig haft før men nu skal det være !! Jeg har lige fået skrevet alle vores udgifter ind i det budgetark og hold da ferie hvor bruger man bare mange penge på udgifter

Nårh tilbage til det jeg ville spørge om.. Kæresten og jeg er blevet enige om en fælles budget konto og en fælles mad konto hvor vi så hver får et kort til..

Men hvor mange penge skal jeg regne til mad på en måned til 2 voksne 1 barn og en stor hund ? Vi har bare købt ind når der har været brug for det og jeg har ingen ide om hvad vi bruger nu på mad..

Hvad bruger i om måneden ?

Knus fra Nanna

vi har lavet det samme og vi indbetale så der står 4000 på den konto til mad, men hvis du ser luksusfælden skulle i kunne klare det for 4500 kr. men det kommer jo an på hvor meget i spiser, om det er okologisk og om der er en masse farstfood.

Anmeld

31. maj 2011

Na-Wi

Troldepussen skriver:

Altså lige nu hutler vi os igemmen med ca 500 kr om ugen, 2 voksne og 2 børn, hvor af den mindste er 2,7. Og det er i hvert fald for lidt... Men vi har detsvære ikke mere at gøre godt med, men vi skal bare hænge i ind til august... Men jeg vil sige ca 1000-1500 kr per uge det burde i kunne klare...

500 kr ja det var ikke meget.. håber i klarer den de sidste par måneder

Jeg tror bare vi må kaste os ud i det og kigge tilbudsaviser og så starte på et beløb vi tror vi kan leve for og så må vi så justere op eller ned når det er afprøvet

Anmeld

31. maj 2011

Anitta Kristiansen

her har vi valgt at ligge en post som hedder vores mad plus diverse som toiletpapir, rengøring og dagligedags ting. og lagt en til den bette. vores egen på 2500 og hans på 2000 det er bedre at have lidt ekstra end for lidt. og i kan jo altid gemme alle kvitteringer for at se om det holder eller om der skal mere eller mindre til.  

Anmeld

31. maj 2011

Troldepussen

Naannaa87 skriver:

500 kr ja det var ikke meget.. håber i klarer den de sidste par måneder

Jeg tror bare vi må kaste os ud i det og kigge tilbudsaviser og så starte på et beløb vi tror vi kan leve for og så må vi så justere op eller ned når det er afprøvet

Det er også hårdt... Det jeg synes der er værst er at man ikke "bare" lige kan købe en bog til børnene hvis man lige vælter over en til 20 kr...

Der skal planlægning til, og så Netto... Den er blevet min gode ven efter vi er kommet på smalkost... selv om fakta ligger tættere på så synes jeg bedst om netto...

Anmeld

31. maj 2011

Naannaa87 skriver:

Ja sådan noget fint noget har vi aldrig haft før men nu skal det være !! Jeg har lige fået skrevet alle vores udgifter ind i det budgetark og hold da ferie hvor bruger man bare mange penge på udgifter

Nårh tilbage til det jeg ville spørge om.. Kæresten og jeg er blevet enige om en fælles budget konto og en fælles mad konto hvor vi så hver får et kort til..

Men hvor mange penge skal jeg regne til mad på en måned til 2 voksne 1 barn og en stor hund ? Vi har bare købt ind når der har været brug for det og jeg har ingen ide om hvad vi bruger nu på mad..

Knus fra Nanna

Vi har gjort det på samme måde som jer, plus en ekstra konto som hedder LOMMEPENGE!!!  Så vi har et kort til mad og et kort til lommepenge.. Det var lidt forvirrekde i starten, men vi har fået dan kort hvor vi selv kan vælge billede på, så nu går det nemt nok!!  Og så er det bare super lækkert t ha en konto med dine helt egen lommepenge på!!

Vi sætter 5000,- af til mad. 2 voksne og 1 barn. Men vi bruger sjældent dem alle til mad.. Der er tit liiiige blevet købt fx. en elkedel eller andet som er til husstanden!!

Stine og Lisa.

Anmeld

31. maj 2011

Holbæktrunten

Naannaa87 skriver:

Vi har besluttet os for det der skal stor handles nu istedet for de der daglige impuls-irriterende indkøb ..

Kød behøver vi ikke at tænke så meget på, det klarer kæresten

Ja, det kunne jeg læse - lækkert med frisk kød til igen penge 

Det der med stor-indkøb gør jeg også... I starten af mdr sørger jeg for at fylde op med toiletpapir, køkkenrulle, tandpasta, dåse konserves, pasta, ris, smør, kattegrus/mad, vaskepulver (på tilbud), saftevand og alt andet der kan holde sig... Så i hverdagen er det stort set kun kød/mælk/æg/pålæg/rugbrød/frugt jeg skal handle...

Og så prøver jeg gerne at lave mad til 2 dage af gangen - både fordi at det er nemt, men også fordi at det er billigere. Hvis ikke jeg gider at spise det samme næste dag, fryser jeg det ned i stedet og tager det op på et senere tidspunkt. Dejlig nemt 

Anmeld

31. maj 2011

anja89

Naannaa87 skriver:

Knus fra Nanna

Vi bruger ca 3200 om måneden 2 voksne og 2 børn + diverse dyr

Her dækker det alt mad. shampoo. foder til dyr, bleer osv.

Skal siges diverse dyr er en lille hund, 3 rotter, 2 kaniner og 6 undulater

Nogle måneder bruger vi lidt mere og andre bruger vi mindre da vi køber stort ind af bleer når de er på tilbud samt køber kød, pålæg og ligende når vi finder det til en god pris og så ligge vi det i fryseren.

Anmeld

31. maj 2011

Fenja09

Jeg vil mene, at to voksne og et barn kan klare sig for 3000-3500 kr om mdr og sikkert også mindre, hvis man gider planlægningen. Måske især nu, hvor i får kødet billigt - det kan en familie bruge rigtig mange penge på, da kød er dyrt.

Vi har sat 4000 kr af pr mdr til husholdning og 1000 kr til vores dyr.

Det hele kommer jo an på indtægten - man er nødt til at leve efter hvad man tjener, så nogen vil f.eks kunne leve af halvdelen af det vi bruger og andre kan tillade sig at bruge det dobbelte.

Vi gemte forresten bon´er i en måned på ALT.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.