Min mave bliver pludselig hård?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.264 visninger
18 svar
0 synes godt om
31. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg har lige et spørgsmål til jer andre gravide  Jeg er nu i uge 19 og oplever efterhånden tit, at min mave pludselig bliver helt hård - næsten som om man får kramper eller den bare spænder helt vildt - og så lige efter igen er det som om den "slapper af"...

Er det helt normalt og ved i hvad det skyldes  ? Det er ikke fordi jeg tror noget er galt, men er bare nysgerrig for hvad det kan være

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

maryjane

Det lyder som en plukve, det er meget normalt. Så længe det ikke gør ondt.

Anmeld

31. maj 2011

rsmor

Det er plukkeveer du har mærket, det er livmoderen der trækker sig sammen... Den øver sig til fødslen... Det er helt normalt, dog må de ikke komme regelmæssigt eller gøre ondt...

Anmeld

31. maj 2011

A&F

Anonym skriver:

Jeg har lige et spørgsmål til jer andre gravide  Jeg er nu i uge 19 og oplever efterhånden tit, at min mave pludselig bliver helt hård - næsten som om man får kramper eller den bare spænder helt vildt - og så lige efter igen er det som om den "slapper af"...

Er det helt normalt og ved i hvad det skyldes  ? Det er ikke fordi jeg tror noget er galt, men er bare nysgerrig for hvad det kan være

Det er ganske normalt, så længe de ikke er smertefulde. Det er plukveer. Og du vil opleve det gennem hele graviditet..

Anmeld

31. maj 2011

Anonym trådstarter

Ej hvor spændende  Og de gør heldigvis slet ikke ondt, men lidt underlig følelse  Dog synes jeg de kommer ret ofte...

Og det var ikke meningen at være anonym, så hvis i er nysgerrige er jeg "hybjerg"

Anmeld

31. maj 2011

Rebecca55

Det er plukveer... Men vær opmærksom på de ikke tager til eller bliver reglmæssige, da det kan betyde fødslen kan gå i gang. Så hvis du allerede nu får mange af dem i løbet af dagen, så er det nok en go ide at sætte tempoet lidt ned. Så baby bliver hvor den skal...

Anmeld

31. maj 2011

Muttitil1+1

Rebecca55 skriver:

Det er plukveer... Men vær opmærksom på de ikke tager til eller bliver reglmæssige, da det kan betyde fødslen kan gå i gang. Så hvis du allerede nu får mange af dem i løbet af dagen, så er det nok en go ide at sætte tempoet lidt ned. Så baby bliver hvor den skal...

Er lige nysgerrig... hvornår kan man snakke om at de er regelmæssige?? Har oplevet en del i løbet af dagen nemlig, så undrer mig lidt

Anmeld

31. maj 2011

Mira0911

Det er plukkeveer... 

Her mærker jeg dem ikke... Men kæresten gør.. 

Anmeld

31. maj 2011

Filippa & Liva

NadiaSK skriver:

Er lige nysgerrig... hvornår kan man snakke om at de er regelmæssige?? Har oplevet en del i løbet af dagen nemlig, så undrer mig lidt

Jeg var indlagt i uge 20 pga. regelmæssige plukveer, de kom hvert andet minut og gjorde hamrende ondt ...  så på den måde kan de blive regelmæssige og så skal man lige holde øje med dem.

Anmeld

31. maj 2011

Muttitil1+1

BigBabyWish skriver:

Jeg var indlagt i uge 20 pga. regelmæssige plukveer, de kom hvert andet minut og gjorde hamrende ondt ...  så på den måde kan de blive regelmæssige og så skal man lige holde øje med dem.

Mine gør som sådan ikke ondt - de er ikke behagelige, for jeg lægger mærke til dem, men vil ikke kalde det for smerte på nogen måde, måske nærmere ubehag... men de kommer dog ikke hvert andet minut heldigvis, så jeg kan nok sagtens tage det stille og roligt

Håber du og den lille er helt okay igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.