Graviditet - bruger i creme til maven?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Bigmamma

Jeg brugte kokosolie (madolie fra matas) Min mor havde læst om en der bare brugt alm. madolie og som ingen strækmærker fik. Så jeg købt madolie med kokos Så er der også en herlg duft med jeg fik ikke nogle strækmærker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Rebecca55

Anonym skriver:

Hvis i gør så hvilken og hvorfor? 

Og er det gens bestemt om man får strækmærker eller ej?

Jeg bruger baby olie på mave, bryster og lænd, først og fremmest for at holde graviditetskløen nede. Men håber da også det er med til at mindske strækmærker....

Anmeld

31. maj 2011

Nynne88

Jeg bruger Neutral Baby olie så maven - i et lille håb om at gøre mit maveskind mere smidigt men ellers bare for den i det mindste er blød når der kommer strækmærker ( min mor fik mange med mig ).  

Anmeld

31. maj 2011

foto på lærred

pregnatcare creme.

To graviditer ingen strækmærker. Men det kan være uden betydning overhoved med den creme, da jeg har hørt det er gen-bestemt.

Anmeld

31. maj 2011

Holbæktrunten

Jeg bruger ingenting, og her i uge 28 er der stadig ingen strækmærker... Men føler mig bestemt ikke sikker på at gå fri, min veninde fik sine dagen inden fødsel - surt show 

Man kan IKKE undgå strækmærker ved at bruge creme/olie, men det skader ingen steder... 

Anmeld

31. maj 2011

Noahmor

Anonym skriver:

Jeg brugte intet og fik ikke et eneste strækmærke, så tror lidt det er penge ud af vinduet. 

Strækmærkerne kommer, hvis de vil. 

Anmeld

31. maj 2011

MaybeBaby

Jeg bruger en olie fra Ole H. Der er ikke parabener og lign. i og er lige så sikker på, at selvom jeg rent genetisk måske skulle være en af dem, der får strækmærker, så skader det altså ikke med en god olie - olier trækker jo længere ind end de fleste cremer. Så både for en sikkerheds skyld og bare fordi det er rart, så bruger jeg det hver dag. Og er vokset helt fjolle stærkt, men har endnu ikke fået en eneste . Mette - 24+2

Anmeld

31. maj 2011

NinaNymannMadsen

under den første bruge jeg ganske alm fugtighedscreme og det hjlap ikke.
den her gang bruger jeg mor barn mavecreme og olie fra matas og det har da hjulpet på jeg ikk har fået flere endnu men er også kun 22 uger henne jo så det kan nå at komme. men jeg syntes det er rigtig godt at bruge

Anmeld

31. maj 2011

Sitrani

man kan IKKE bruge creme mod strækmærker, det er bevist..... har læst en artikel om det på en eller anden læge-hjemmeside....

Jeg har fået strækmærker, og min mor fik ikke et eneste, så det kommer an på hvordan éns underhud reagerer.... og creme når aldrig ind til inderhuden, den blir kun på det yderste lag hud, og gør den smidig, men det ændre ikke på strækmærker.....

Fand en artikel på apoteket:

http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Hud%20og%20h%C3%A5r/Forebyggelse%20af%20straekmaerker.aspx

Anmeld

31. maj 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Creme virker ikke men jeg brugte masser af creme udelukkende fordi mine strækmærker kløede da de begyndte at dukke op. Mærkerne dannes i underhuden og der kan cremen slet ikke nå god, desværre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.