Fortæl dem det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Vingummien

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er 18år og gravid. Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle min mor det, for du bliver ikke glad. Jeg har prøvet flere gange at fortælle hende det, men jeg kan simpelthen ikke. 

Hjælp mig?

Bare ud med det, jeg var også nervøs, og jeg var først i 20'erne og hun reagere så positivt omkring det, og jeg havde også regnet med det negative,da jeg heller ikke havde udd osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Kofoed.

MariaE skriver:

jamen så start samtalen med at du synes det er dejligt at du har en mor der støtter dig, for det betyder meget for dig at hun skal til at være mormor næste år:-)

At du glæder dig rigtigt meget og at du glæder dig til at dele det hele med hende:-)

Synes det lyder som en rigtig god ide. Nøj det bliver et sjovt ansigts udtryk hun for, når det går op for hende, hvad der blev sagt.

Så TS, den her støtter jeg op om.

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Synes det lyder som en rigtig god ide. Nøj det bliver et sjovt ansigts udtryk hun for, når det går op for hende, hvad der blev sagt.

Så TS, den her støtter jeg op om.

Hehe, tror ikke hun fanger den med det samme, for min søster har termin d. 2 januar 

Anmeld

30. maj 2011

Frøken J.

Så kan du i samme ombæring fortælle hende, at graviditet under uddannelse ikke betyder, at man dropper denne. Jeg sider, as we speak, og skriver en eksamensopgave som skal afleveres i morgen, og skal derefter læse op til næste eksamen om en uge, og jeg er gravid i 22., så det kan sagtens lade sig give sig, hvis man er motiveret og hårdtarbejdende

Anmeld

30. maj 2011

LBK

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er 18år og gravid. Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle min mor det, for du bliver ikke glad. Jeg har prøvet flere gange at fortælle hende det, men jeg kan simpelthen ikke. 

Hjælp mig?

da jeg blev gravid tænkte vi også hvordan vi kunne fortælle det på en sjov måde. Vi satte det tidlige scanningbilled nederst i et brev og skrev en slags fødselsdagsinvitation til vores forældre.

Det hele tog de med et smil. (altså vi vidste de ville blive glade)

Anmeld

30. maj 2011

baby012

uha, den kan jeg godt huske :/ stod og skulle fortælle min mor det da jeg var 16, og der gik jeg bare ind og sagde det .. så simpelt som det kunne være, jeg er gravid, og jeg skal ikke beholde det.. det tog hun IKKE pænt, i min familie venter man altså til man er gift nærmest.. 

men hun hjalp mig igennem aborten så godt som hun nu kunne .. nu, er jeg 20. og stod så og skulle sige det samme igen, men denne gang ville jeg beholde det, det tog hun heller ikke pænt, men igen, sagde det som det var, for uanset hvordan man siger det, så er det et chok ! så bare få det overstået.. reaktionen bliver den samme uanset hvordan du siger det, men det bliver værre jo længere du går og holder det skjult .. så se at få det ud .. 

og held og lykke 

Anmeld

30. maj 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Jeg er en meget moden ung pige, med styr på mit liv, økonomi osv. 

Min mor fortalte mig da jeg var 17 år, at jeg var moden nok til at få et barn, men at hun ville ønske for mig at jeg blev færdig med min udd. først. 

Jeg VED at jeg kan klare det. Jeg fester, drikker og ryger ikke. 

Spring ud i det. Jeg var 18 og fortalte det henover en tom barnevogn

Bare sig det som det er.
Mor-du skal være mormor!
Hendes første reaktion vil blive uventet. men er sikker på hun når ska tø op når hun har smagt lidt på orderne..

Anmeld

30. maj 2011

Rikkeas

Anonym skriver:

Vores forhold er egentlig okay, men graviditet er ikke noget der sker før udd osv. Ikke hjemme hos os. 

Jeg skal ringe og få en tid til termin scanning imorgen, for jeg har ikke haft mens, og kan derfor ikke regne det ud. Men gætter på 5-7 uger

Jamen mon ikke, at hvis du kommer hjem, og tager en alvorlig snak med dem, at de så vil acceptere?

- Hvis du har tænkt dig at beholde barnet, og er fast besluttet, så skal de nok lige vænne sig til tanken. Måske bliver de sure og negative i starten, men jeg tror at de nok skal bakke op omkring.

Tag du nu bare til termins-scanning imorgen, og så derefter kan du ringe til din mor, og sige at I lige skal tale sammen..

Held og lykke - håber jeg hører mere fra dig

Anmeld

30. maj 2011

LC

Vil gene støtte op om at man sagtens kan få børn under uddannelse.. Venter i øjeblikket nr 2, og sidder og skriver speciale som jeg er færdig med her om 1måned..

Er iøvrigt den eneste af mine søskende der har en universitets uddannelse og også den eneste der har børn. Har både en store- og en lille søster..

Anmeld

30. maj 2011

Tina&Laura

Anonym skriver:

Hej piger.

Hjælp mig?

Hej.
Først kæmpe kram - kender godt følelsen, og den er bestemt ikke rar.
Det eneste jeg kan give dig af råd, er at se at få undersøg hvad du kan få at indkomst osv - og så hold fast ved at det er JERES beslutning og ikke dine forældres eller venners for den sags skyld.

Her prøvede min mor at tale mig til en abort, men jeg stod fast ved min beslutning og den dag idag undskylder hun hver gang vi ses og vi har simpelthen det bedste forhold.

Du er velkommen til at skrive en privat besked 

Tina. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.