Fortæl dem det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
22 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg er 18år og gravid. Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle min mor det, for du bliver ikke glad. Jeg har prøvet flere gange at fortælle hende det, men jeg kan simpelthen ikke. 

Hjælp mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Rikkeas

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg er 18år og gravid. Jeg aner ikke hvordan jeg skal fortælle min mor det, for du bliver ikke glad. Jeg har prøvet flere gange at fortælle hende det, men jeg kan simpelthen ikke. 

Hjælp mig?

Hej du.

Det lyder slet ikke rart, at stå i den situation. Men vi ved jo ikke, hvordan dit forhold er til din mor, og sådan.

Hvor langt er du henne? - og må jeg ønske dig hjertlig tillykke..

Anmeld

30. maj 2011

Muffinmus

Hvis du vil beholde det må du starte med at opføre dig voksent og ansvarligt og bare sige det. Hvis de mener du er uansvarlig, for ung og slet ikke moden til det, vil de sikkert ikke blive glade.Og det er der heller ikke noget at sige til, de fleste gode forældre vil jo i realiteten kun deres eget barns bedste, ikke bare genere.

Men hvis du er en fornuftigt und pige med god økonomi og styr på livet, så skal de nok ende med at støtte op omkring det for så er det et modent og fint valg jo:-)

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

rikkeas skriver:

Hej du.

Det lyder slet ikke rart, at stå i den situation. Men vi ved jo ikke, hvordan dit forhold er til din mor, og sådan.

Hvor langt er du henne? - og må jeg ønske dig hjertlig tillykke..

Vores forhold er egentlig okay, men graviditet er ikke noget der sker før udd osv. Ikke hjemme hos os. 

Jeg skal ringe og få en tid til termin scanning imorgen, for jeg har ikke haft mens, og kan derfor ikke regne det ud. Men gætter på 5-7 uger

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Hvis du vil beholde det må du starte med at opføre dig voksent og ansvarligt og bare sige det. Hvis de mener du er uansvarlig, for ung og slet ikke moden til det, vil de sikkert ikke blive glade.Og det er der heller ikke noget at sige til, de fleste gode forældre vil jo i realiteten kun deres eget barns bedste, ikke bare genere.

Men hvis du er en fornuftigt und pige med god økonomi og styr på livet, så skal de nok ende med at støtte op omkring det for så er det et modent og fint valg jo:-)

Jeg er en meget moden ung pige, med styr på mit liv, økonomi osv. 

Min mor fortalte mig da jeg var 17 år, at jeg var moden nok til at få et barn, men at hun ville ønske for mig at jeg blev færdig med min udd. først. 

Jeg VED at jeg kan klare det. Jeg fester, drikker og ryger ikke. 

Anmeld

30. maj 2011

Muffinmus

jamen så start samtalen med at du synes det er dejligt at du har en mor der støtter dig, for det betyder meget for dig at hun skal til at være mormor næste år:-)

At du glæder dig rigtigt meget og at du glæder dig til at dele det hele med hende:-)

Anmeld

30. maj 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg er en meget moden ung pige, med styr på mit liv, økonomi osv. 

Min mor fortalte mig da jeg var 17 år, at jeg var moden nok til at få et barn, men at hun ville ønske for mig at jeg blev færdig med min udd. først. 

Jeg VED at jeg kan klare det. Jeg fester, drikker og ryger ikke. 

Sig dét dér til hende... 

Anmeld

30. maj 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hej piger.

Hjælp mig?

Tillykke...

Du er jo nødt til at sætte dig ned og tage en snak med hende om det og forklare hende, at det er det her, du vil.

Prøv at sætte dig ind i, hvordan du selv ville have det, hvis din meget unge datter kom hjem og fortalte det samme til dig? Jeg er sikker på, at rigtig mange forældre ville blive kede af det, nogle ville slet ikke kunne acceptere det, men der er også mange forældre, der så ville støtte og hjælpe, så giv din mor tid til fordøje oplysningen.

Held og lykke med det. 

Anmeld

30. maj 2011

LC

Bare lige et forslag, hvis du selv har svært ved at sige det...

Da jeg blev gravid første gang, gav vi en ramme til bedsteforældrene med et digt i. (Det er sådan et standart et du kan slå op på nette) Mener det er:

Du kan ikke med det samme, fyldet få til denne ramme, Men til december dette år, du et dugfrisk billed får, for storken den vil komme inden vinteren er omme.

Og så skifter man bare årstid og måned ud. Så pakker du den pænt ind og giver den til hende... Hvis altså du vil beholde barnet.

Da jeg blev gravid med nr. 2 gav vi vores datter en trøje på hvor der stod "jeg skal være storesøster" - det var også en mulighed hvis dine søskende har børn, og få en hvor der stå "jeg skal have en fætter eller kusine"

Bare for at gøre det at fortælle nyheden til noget hyggeligt frem for en frygt..

Anmeld

30. maj 2011

Kamulla

altså... hvilken mor ønsker ikke sit barn får uddannelse osv først??? jeg blev gravid da jeg var 19år gammel... min mor jublede da ikke af glæde da hun jo self havde ønsket jeg var færdig med uddannelse, osv før det skete.. samt jeg stod og skulle være alene mor..

nu som mor ville jeg ikke ønske at mine børn kommer i samme situration som jeg, men ville bakke dem op hvis det skete og de valgte at få det barn der..

der er ikke andet for end at sige det som det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.