Naboens hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Kageelsker skriver:

Udover at være en pestilens (hvilket det i høj grad er!), så er det også smadder syndt for hunden. Det er bestemt ikke naturligt at den står og gør af alting, det er så absolut et adfærdsproblem, formodentlig udløst af manglende omsorg og opdragelse.

Jeg havde dælme også meldt dem!

JA det tænekr jeg også - det er da synd.

Selv havde vi en golden da jeg var yngre, og den gøede ALDRIG!
Med mindre der var noget galt, eller hvis den havde været ude og døren var lukket og den gerne ville ind 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

sandorff

Anonym skriver:

Jeg er lige anonym - da jeg ikke er sikker i min sag endnu.

Vi er flyttet i lejlighed i et 2-familiers hus og er nabo til en familie med hund. Vi har intet imod hunde og er begge vokset op med vovser 

Det har fra starten været en belastning at nabohunden står og gør rigtig mange timer om dagen (den er ikke ude når familien ikke er hjemme, men bliver lukket ud når de kommer hjem)

Jeg har op til flere gange været hos familien, talt med manden over hækken og fortalt at det generer ret meget da vi ikke kan sidde i haven uden at blive gøet af eller lade vores barn sove i barnevognen ude om eftermiddagen, da den ellers bare vækker hende med al dens gøen.

Vi har snakket om at melde det, da jeg allerede har gjort det klar for familien at det er hvad vi gør - hvis ikke de vil høre efter vores klagen.

Er det uretfærdigt at ville have dem til at mindske hundens gøen - jeg mener; jeg ved godt det er en hunds natur at gø - men da ikke så meget

har selv sådan en nabohund!

jeg gogglede hundeloven, de har pligt til at holde den indedøre hvis dens gø/m.m er til gene for naboer. hvis det ikke hjælper, eller de ikke overholder det, kan politiet kræve at den skal væk. MEN, MELD DET TIL POLITIET - FLERE GANGE, så har de det på skrift at den er til gene.

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

sandorff skriver:

har selv sådan en nabohund!

jeg gogglede hundeloven, de har pligt til at holde den indedøre hvis dens gø/m.m er til gene for naboer. hvis det ikke hjælper, eller de ikke overholder det, kan politiet kræve at den skal væk. MEN, MELD DET TIL POLITIET - FLERE GANGE, så har de det på skrift at den er til gene.

Er det politiet man skal melde det til?
Skal man møde op eller kan man mon gøre det på deres hjemmeside? 

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er det ham der skal ordne det?
For hende der bor oven på i den anden lejlighed ejer den hun bor i nemlig. 

Ejer hunde-naboen sin lejlighed?

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Ejer hunde-naboen sin lejlighed?

Nej de bor i deres eget hus ved siden af ..på den anden side af hækken

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nej de bor i deres eget hus ved siden af ..på den anden side af hækken

Ja, så er det desværre politiet I skal have fat i.
Men først vil jeg anbefale at du forhører dig lidt hos de andre naboer, om de også føler sig generede, og så evt lave en underskriftindsamling som du kan sende/medbringe til politiet.

Anmeld

30. maj 2011

sandorff

Anonym skriver:

Er det politiet man skal melde det til?
Skal man møde op eller kan man mon gøre det på deres hjemmeside? 

jeg ville møde op dernede for at snakke med dem om hvad jeg skal gøre når jeg gerne vil klage over min nabos hund. min ide er så at du måske kan få navnet på èn person som du kan sende fremtidige klager til. tænker det ville være bedst for din sag hvis der lå flere klager fra dig og evt. andre naboer. så bevidsbyrden mod hunden er massiv.

jeg har endnu ikke meldt vores nabos hund da jeg først vil advare dem om at det altså er det, det ender med hvis de ikke gør noget. hele nabolaget herhjemme er plaget af den lille lort. de kan finde på at lukke den ud efter midnat og lade den stå og bjæffe/gø UDEN at tage den ind eller bede den holde sin kæft.

jeg RÅBER at den skal holde sin kæft ved hver mulighed jeg får. selvfølig ikke ved første gø der kommer af den, men efter 5 min. får den "tilbage af samme skuffe..."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.