Naboens hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er lige anonym - da jeg ikke er sikker i min sag endnu.

Vi er flyttet i lejlighed i et 2-familiers hus og er nabo til en familie med hund. Vi har intet imod hunde og er begge vokset op med vovser 

Det har fra starten været en belastning at nabohunden står og gør rigtig mange timer om dagen (den er ikke ude når familien ikke er hjemme, men bliver lukket ud når de kommer hjem)

Jeg har op til flere gange været hos familien, talt med manden over hækken og fortalt at det generer ret meget da vi ikke kan sidde i haven uden at blive gøet af eller lade vores barn sove i barnevognen ude om eftermiddagen, da den ellers bare vækker hende med al dens gøen.

Vi har snakket om at melde det, da jeg allerede har gjort det klar for familien at det er hvad vi gør - hvis ikke de vil høre efter vores klagen.

Er det uretfærdigt at ville have dem til at mindske hundens gøen - jeg mener; jeg ved godt det er en hunds natur at gø - men da ikke så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Vi er flyttet i lejlighed i et 2-familiers hus og er nabo til en familie med hund. Vi har intet imod hunde og er begge vokset op med vovser 

Det har fra starten været en belastning at nabohunden står og gør rigtig mange timer om dagen (den er ikke ude når familien ikke er hjemme, men bliver lukket ud når de kommer hjem)

Jeg har op til flere gange været hos familien, talt med manden over hækken og fortalt at det generer ret meget da vi ikke kan sidde i haven uden at blive gøet af eller lade vores barn sove i barnevognen ude om eftermiddagen, da den ellers bare vækker hende med al dens gøen.

Vi har snakket om at melde det, da jeg allerede har gjort det klar for familien at det er hvad vi gør - hvis ikke de vil høre efter vores klagen.

Er det uretfærdigt at ville have dem til at mindske hundens gøen - jeg mener; jeg ved godt det er en hunds natur at gø - men da ikke så meget

Jeg havde meldt dem...det er simpelthen en pestilens med mennesker der vælger at have dyr men ikke magter det ansvar det kræver...

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Jeg havde meldt dem...det er simpelthen en pestilens med mennesker der vælger at have dyr men ikke magter det ansvar det kræver...

Okay - kort men godt, tak  !

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Anonym skriver:

Okay - kort men godt, tak  !

Hehe...men det er jo lige til...sådan et dyr skal ikek stå og gø hele dagen, I har gjort hvad I kan og så må det være næste skridt...

Anmeld

30. maj 2011

Faith

Nej det er ikke uretfærdigt! Det er så belastende at høre på gøen dag ud og dag ind. Og det dur da ikke at i ikke kan lade jeres datter stå ude og sove. Jeg ville helt klart også gøre noget!

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Hehe...men det er jo lige til...sådan et dyr skal ikek stå og gø hele dagen, I har gjort hvad I kan og så må det være næste skridt...

Det er jo det.
Men man tænker alligevel - har jeg gjort nok? Men det føler jeg nu alligevel at jeg har. 

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

smillaluna skriver:

Nej det er ikke uretfærdigt! Det er så belastende at høre på gøen dag ud og dag ind. Og det dur da ikke at i ikke kan lade jeres datter stå ude og sove. Jeg ville helt klart også gøre noget!

Nej det mener jeg heller ikke kan være rigtigt. Og så vidt jeg har forstået af hundeloven, så må hunden godt gø så længe det ikke er udover det acceptable og det ikke er til gene.

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

I skal tage fat i udlejer og få vedkommende til at ordne det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

I skal tage fat i udlejer og få vedkommende til at ordne det.

Kærligst
Sussie

Er det ham der skal ordne det?
For hende der bor oven på i den anden lejlighed ejer den hun bor i nemlig. 

Anmeld

30. maj 2011

Kageelsker

Udover at være en pestilens (hvilket det i høj grad er!), så er det også smadder syndt for hunden. Det er bestemt ikke naturligt at den står og gør af alting, det er så absolut et adfærdsproblem, formodentlig udløst af manglende omsorg og opdragelse.

Jeg havde dælme også meldt dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.