Gode ideer til navngivningsfest !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Sakris skriver:

Tror jeg så det i tv. Og de ville også begynde at gøre den med "nonfirmationer", så man netop fik en ceremoni. Men ved ikke hvor langt de nåede med den planlægning.

Synes da det lyder som en god idé I har 

Ja det bliver noget i den stil tror jeg.  Skal jo have svigerfamilien til at komme på besøg heeelt fra Jylland  Hehe. Ej det vigtigeste er da at få en skøn dag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Sakris

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja det bliver noget i den stil tror jeg.  Skal jo have svigerfamilien til at komme på besøg heeelt fra Jylland  Hehe. Ej det vigtigeste er da at få en skøn dag. 

Hehe, ja vi holdt barnedåb på Frederiksberg, så jeg tog også hele svigerfamilien med fra det mørke Vestjylland. Så vi kunne heller ikke "bare" spise folk af med en kop kaffe og en croissant 

Anmeld

30. maj 2011

Sakris skriver:

Hehe, ja vi holdt barnedåb på Frederiksberg, så jeg tog også hele svigerfamilien med fra det mørke Vestjylland. Så vi kunne heller ikke "bare" spise folk af med en kop kaffe og en croissant 

Nej jeg tænker også det skal være med overnatning osv. Det må vi finde ud af til den tid. (jibbies 

Mon du har en tråd med billeder fra den store dag?

Er det noget med du flytter til Kongeøen igen? Synes jeg at jeg læste et sted??

Anmeld

30. maj 2011

Dinna88

Det tror jeg også vi gør  Tak for tips, det var nogle fine ting imellem dine forslag som jeg vil tænke over. 

Ork, det var da så lidt
Der var en der oprettede en tråd for et par dage siden omkring det samme, det var dog bare til en dåb. Men der skrev jeg en del ting i, du kan jo prøve at søge.

Men okay, jeg kan sgu også bare skrive noget af det igen
Jeg sidder selv lige nu og planlægger studenterfest, så har været i tænkeboksen.

Men du kan jo...

Invitere den tætteste familie eller hele baduljen + venner.

Så kan I jo leje et sted til det, holde det derhjemme, eller måske tage på restaurent?

Mht. til noget mad, så er der jo også mange ideer. Kagebord + te/kaffe, buffet med dessert, tre retters menu, eller måske bare pindemadder samt noget koldt at drikke? Til minstudenterfest laver jeg mini clubsandwiches med hjemmelavet pålag og serveret nok noget koldt vand og juice (jeg nægter altså at servere sodavand, det er usundt og der findes bedre og billigere alternativer)

Jeg synes jo personligt det ville være så sødt med jeres egen ceremoni, som jeg skrev. Mine egne børn, når den tid kommer, skal heller ikke døbes. Så vi holder en velkomstfest og sådan. Og jeg tænker, at vi spørger en person tæt på om vedkommende vil holde en velkomsttale for barnet, som vores egen lille ceremoni - evt. med en smykke der symboliserer livet.  Eller måske et smykke der er koblet til navnet?

Puha, det blev langt. Sorry  

Anmeld

30. maj 2011

Sakris

Nej jeg tænker også det skal være med overnatning osv. Det må vi finde ud af til den tid. (jibbies 

Mon du har en tråd med billeder fra den store dag?

Er det noget med du flytter til Kongeøen igen? Synes jeg at jeg læste et sted??

Nej, desværre ikke... Haha, jeg glemte at tage billeder, men der er billeder af kagen :-) Og en af min kærestes venner tog billeder i kirken og om aftenen af hele familien:-)

Jep. Den 25. Juni flytter vi fra vores elskede Aalborg til Helsingør. Håber på at vi om et par år kan flytte lidt tættere på KBH! 

Anmeld

30. maj 2011

Sakris skriver:

Nej, desværre ikke... Haha, jeg glemte at tage billeder, men der er billeder af kagen :-) Og en af min kærestes venner tog billeder i kirken og om aftenen af hele familien:-)

Jep. Den 25. Juni flytter vi fra vores elskede Aalborg til Helsingør. Håber på at vi om et par år kan flytte lidt tættere på KBH! 

Åh vil i ikke væk fra Aalborg? Sjælland er nu dejlig. 

Anmeld

30. maj 2011

Sakris

Åh vil i ikke væk fra Aalborg? Sjælland er nu dejlig. 

Jo, det vil vi gerne. Er opvokset i KBH, så jeg tager egentlig bare hjem! Men Aalborg har bare givet de bedste år i vores liv indtil videre. Og vi flytter jo efter 6-7 år fra vennekredsen! Så det er lige en tanke man skal vende sig til. Håber at jeg kan komme i en mødregruppe, så jeg kan møde nogle mennesker. Og håber så ikke at de synes at jeg er total forfærdelig... hehe!

Anmeld

30. maj 2011

Caroline86

du og jeg skal have os en laaaaaang snak fyldt med gode idéer

Anmeld

30. maj 2011

Sakris skriver:

Jo, det vil vi gerne. Er opvokset i KBH, så jeg tager egentlig bare hjem! Men Aalborg har bare givet de bedste år i vores liv indtil videre. Og vi flytter jo efter 6-7 år fra vennekredsen! Så det er lige en tanke man skal vende sig til. Håber at jeg kan komme i en mødregruppe, så jeg kan møde nogle mennesker. Og håber så ikke at de synes at jeg er total forfærdelig... hehe!

Ja det er noget af en omvæltning så. Godt man kan flyve billigt fra Kbh til Aalborg.  

Jeg er sikker på en masse gode år venter jer på Sjælland.  

Er sikker på du nok skal finde nogle skønne mennesker som også synes du er skøn. Uden tvivl 

Anmeld

23. juni 2011

Billemyre

Jeg var til min sangelevs konfirmation for en måneds tid siden og under moderens tale, trak hun en skoæske frem.
Forældrene havde nemlig, til pigens dåb, givet alle gæsterne papir og blyant og bedt dem om at skrive et brev eller noget lignende til den lille nyfødte pige.
Låget blev derefter forseglet på æsken og har  aldrig været åbnet siden!
Min sangelev fik så overrakt denne æske med alle de her personlige ting i, så hun kunne åbne den når hun fik lyst.
Stort set alle de gæster, der dengang var med til dåben, var også med til konfirmationen og alle var meget rørte og overraskede over denne fine gestus.
Helt sikkert en idé jeg vil bruge engang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.