Gode ideer til navngivningsfest !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.703 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej tøser, jeg har sådan gået og tænkt på, hvordan vi kan gøre en navngivningsfest lidt højtidelig uden at det behøver være til højbords! 

Vi skal ikke have døbt vores barn, men jeg vil gerne gøre en del ud af navngivningen, da jeg synes det er lige så stort som en dåb. 

Samtidig er der på kærestens side stor tradition for dåb, og da vi fravælger det vil jeg gerne gøre det så festligt og højtideligt som muligt, uden at det bliver for up tight og alvorligt.

Har i nogle gode fif/råd/ideer fra jeres egne navngivninger/dåb som i kunne tænke jer at dele med mig? 

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Sakris

Jeg mener at have hørt at nogle kommuner laver en cermoni på rådhuset, ligesom ved et bryllup. Måske KBH-kommune er en af dem?

Anmeld

30. maj 2011

Sakris

Og vi inviterede folk til tag-selv-bord (kinesisk) og kagebord. Det fungerede rigtig godt :-)

Anmeld

30. maj 2011

Sakris skriver:

Jeg mener at have hørt at nogle kommuner laver en cermoni på rådhuset, ligesom ved et bryllup. Måske KBH-kommune er en af dem?

Åh, det har jeg faktisk aldrig hørt om?  Skal jeg da lige undersøge selv om jeg tror vi blot gør det hjemme og på en eller anden måde får lidt særligt ind over det. 

Tænker at nærmeste fam/venner og en god middag med en fin borddækning med babytema som til dåb kunne være vejen frem? 

Anmeld

30. maj 2011

Dinna88

I kan jo bare holde en ganske alm. fest som var det en barnedåb. Derudover kan I måske lave jeres egen ceremoni - f.eks. sætte jer ned omkring jer to med barnet, og så holde en tale om hvorfor det netop er det navn, lidt om livet, hvad I vil bringe barnet m.m. 

Anmeld

30. maj 2011

Sakris skriver:

Og vi inviterede folk til tag-selv-bord (kinesisk) og kagebord. Det fungerede rigtig godt :-)

Mmm det lyder lækkert! 

Anmeld

30. maj 2011

Dinna88 skriver:

I kan jo bare holde en ganske alm. fest som var det en barnedåb. Derudover kan I måske lave jeres egen ceremoni - f.eks. sætte jer ned omkring jer to med barnet, og så holde en tale om hvorfor det netop er det navn, lidt om livet, hvad I vil bringe barnet m.m. 

Ja jeg er også hooked på det med at pynte fint op selv om vi ikke har været i kirke og sådan.  Godt vi har lidt tid til at tænke hehe. 

Anmeld

30. maj 2011

Sakris

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Åh, det har jeg faktisk aldrig hørt om?  Skal jeg da lige undersøge selv om jeg tror vi blot gør det hjemme og på en eller anden måde får lidt særligt ind over det. 

Tænker at nærmeste fam/venner og en god middag med en fin borddækning med babytema som til dåb kunne være vejen frem? 

Tror jeg så det i tv. Og de ville også begynde at gøre den med "nonfirmationer", så man netop fik en ceremoni. Men ved ikke hvor langt de nåede med den planlægning.

Synes da det lyder som en god idé I har 

Anmeld

30. maj 2011

Dinna88

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja jeg er også hooked på det med at pynte fint op selv om vi ikke har været i kirke og sådan.  Godt vi har lidt tid til at tænke hehe. 

Så skal du da gøre det når tiden kommer 

Anmeld

30. maj 2011

Dinna88 skriver:

Så skal du da gøre det når tiden kommer 

Det tror jeg også vi gør  Tak for tips, det var nogle fine ting imellem dine forslag som jeg vil tænke over. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.