Røde numser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2011

Tulle28

Mira0911 skriver:

I vuggestuerne, bruger de så stadig cremen hvis numsen er hudløs og væskende?

Uhhh det ved jeg faktisk ikke...? Vi bruger det selvom der har været blærer, har aldrig prøvet at der har været decideret sår... Det skal man måske lige spørge apoteket om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2011

Siljes Mor

lisesp83 skriver:

Nogle børn får irriteret rød numse, ved tænders frembrud.

Julie har ellers aldrig rød numse, men når der er tænder på vej, så er den helt gal..

okay.. har jeg aldrig hørt om... det må jeg holde øje med når min lille pige begynder at få bisser..

Anmeld

31. maj 2011

lisesp83

Siljes Mor skriver:

okay.. har jeg aldrig hørt om... det må jeg holde øje med når min lille pige begynder at få bisser..

Jeg havde heller ikke hørt om det. Men da vi så var til 5 mdrs undersøgelse, spurgte jeg lægen, hvad hun dog sådan fik rød numse af.

Hun spurgte om der var tænder på vej, og det var der. De 2 nederste. Så sagde hun, at det helt sikkert var derfor.

Og hun har kun rød numse, når der er tænder på vej.

Anmeld

31. maj 2011

Mira0911

Tulle28 skriver:

Uhhh det ved jeg faktisk ikke...? Vi bruger det selvom der har været blærer, har aldrig prøvet at der har været decideret sår... Det skal man måske lige spørge apoteket om.

Vil bare lige sige at det er ikke smart at bruge det, hvis numsen er åben og væskende... 

Anmeld

2. juni 2011

Rebecca Persson

Kogtvandsklude! Altså små stykker af gylpeklude, som er kogt op og lagt - våde - på det røde område. De virker, fordi det er lige som en forbrænding i huden, og den kræver fugt. 

Børn som bruger moderne stofbleer får ikke så tit rød numse, da stof bedre lader huden ånde end plastik og superabsorberende polymerer. Læs om stofbleer her.

Giv rumpetten frisk luft i lange baner, tør godt i alle folder.

SMør med fast, dansk honning eller olivenolie eller kokosolie - eller Universalven, som du finder opskrift på i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning . Der finder du også flere gode råd mod rød numse.

ZInksalve, hvis den er helt gal, men ikke som fast ritual på numsen!  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

2. juni 2011

lisesp83

Rebecca Persson skriver:

Kogtvandsklude! Altså små stykker af gylpeklude, som er kogt op og lagt - våde - på det røde område. De virker, fordi det er lige som en forbrænding i huden, og den kræver fugt. 

Børn som bruger moderne stofbleer får ikke så tit rød numse, da stof bedre lader huden ånde end plastik og superabsorberende polymerer. Læs om stofbleer her.

Giv rumpetten frisk luft i lange baner, tør godt i alle folder.

SMør med fast, dansk honning eller olivenolie eller kokosolie - eller Universalven, som du finder opskrift på i min bog BABY - 100% naturlig uden tilsætning . Der finder du også flere gode råd mod rød numse.

ZInksalve, hvis den er helt gal, men ikke som fast ritual på numsen!  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Tak for de super gode råd..

Men honning? Hvornår? Sammen med de våde klude, eller?

Hendes numse er pæn igen, men så har jeg da noget at gå efter, til en anden gang.

Anmeld

2. juni 2011

Rebecca Persson

Selv tak 

Nej, det er enten-eller.

Enten kogtvandsklude eller smøre med en af de nævnte ting.

Honning - ja det lyder måske mystisk - men den indeholder altså helbredende stoffer. Olivenolie er antibakteriel.

Du kan evt. læse mere om salver, cremer og hudpleje til baby uden skjult kemi i min bog BABY. Masser af konkrete tips og shoppelinks  

Anmeld

2. juni 2011

lisesp83

Rebecca Persson skriver:

Selv tak 

Nej, det er enten-eller.

Enten kogtvandsklude eller smøre med en af de nævnte ting.

Honning - ja det lyder måske mystisk - men den indeholder altså helbredende stoffer. Olivenolie er antibakteriel.

Du kan evt. læse mere om salver, cremer og hudpleje til baby uden skjult kemi i min bog BABY. Masser af konkrete tips og shoppelinks  

Mange mange tak.

Tjekker lige dit link ud..

Anmeld

2. juni 2011

Maja88

Mira0911 skriver:

I vuggestuerne, bruger de så stadig cremen hvis numsen er hudløs og væskende?

jeps

selv herhjemme bruger vi bepanthol eller patathenol salve(staves)

Anmeld

2. juni 2011

Maja88

kartoffelmel er også effektivt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.