Vær mit mads og monopolet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

selvfølgelig er det jeres tur!!! -og med hensyn til nytårsaften, så er det jo slet ikke sikkert at de to store børn skal holde nytår med mor og far, det kan være at det er hos en veninde de skal ud, og så er det pludselig kun 2 børn de skal have med.

Mange tak for svaret, og ja det kunne være at pigerne skulle noget andet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

mortilflere

jeg har 4 , og jeg forventer ikke at vi kun er her , heller ikke selv om Alberte er som hun er , vi bruger bare vild lang tid på at forberede hende .....

Men jeg må da indrømme at jeg syntes det var nemmest da vi "kun" havde en baby , så kunne man komme og selv bestemme hvornår man havde været nok social , og vi har bare altid haft vognen med så baby havde sin faste base ...

Anmeld

30. maj 2011

dorthemus

Eva. skriver:

Jeg tror ikke man skal tænke så meget over det...små børn er nemme og endnu nemmere hvis ikke man lader hele livet gå op i rytmer og rutiner...de kan sove hvor som helst og når som helst hvis de bare er trygge...og hvis man har et uroligt barn så tror jeg langt de fleste vil vælge at droppe gæster for en tid, for man er dælme træt hvis man har en lille ked en..

Jeg har altid kunne tage mine unger med alle steder til alle tider...sådan har jeg valgt det skulle være...i perioder har jeg så bare valgt at blive hjemme hvis jeg var for træt, men det var for min skyld..

Arh Eva, det er altså groft forenklet....ikke alle børn kan sove hvor som helst og når som helst. Sådan har det været her desværre. Og det handler altså ikke om, at mit barn ikke har været/ er trygt!

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

jeg har 4 , og jeg forventer ikke at vi kun er her , heller ikke selv om Alberte er som hun er , vi bruger bare vild lang tid på at forberede hende .....

Men jeg må da indrømme at jeg syntes det var nemmest da vi "kun" havde en baby , så kunne man komme og selv bestemme hvornår man havde været nok social , og vi har bare altid haft vognen med så baby havde sin faste base ...

Tror osse bare jeg er sippet, ville bare ønske, at jeg kunne få lov til at være værtinde engang imellem 

Anmeld

30. maj 2011

mortilflere

Anonym skriver:

Tror osse bare jeg er sippet, ville bare ønske, at jeg kunne få lov til at være værtinde engang imellem 

Mon ik den tid kommer hendes er noget større end dine bliver så der er de smuttet væk fra legetøj osv

Her er vi altid her nytårs aften , vi er et venne par med 3 børn , og kl 01 putter vi deres og de små af vores , og så kommer der stærkere vare på bordet  

jeg drikker aldrig så de kan slå sig lidt løs og jeg beholder ungerne hele natten

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

dorthemus skriver:

Arh Eva, det er altså groft forenklet....ikke alle børn kan sove hvor som helst og når som helst. Sådan har det været her desværre. Og det handler altså ikke om, at mit barn ikke har været/ er trygt!

Som skrevet har jeg også måtte være hjemme i perioder....da mine bestemt ikke altid var så jeg orkede..

Anmeld

30. maj 2011

LC

Synes klart det er din venindes tur til at tage hensyn. Men tænker også at det måske er hårdt for dig at hun slæber 4 børn med og du står med en nyfødt, og skal stå for det hele...

Men synes måske bare du skal vente og se tiden an... Evt forberede din veninde lidt, og sige et par måneder før fødslen, at du glæder dig til de kommer på besøg når du har født. Bare en hurtig kommentar, så hun ved at du regner med hun kommer..

Og iforhold til ellers at være værtinde og stå for arrangementer, så er det vel bare invitere... Hvis du siger at du gerne vil invitere dem til grillfest/nytårsaften eller andet, så kan de jo ikke konsekvent afvise dig hver gang.

Men tror du skal regne med at du stadig kommer til at være meget hos din veninde, men du skal bare huske selv at invitere dem lige så mange gange hjem til dig

Så kan du altid overveje når du står med en baby hvad der er nemmest. Vil give din veninde ret i at når man har 4 er det nemmest at få gæster, men har man kun en enkelt så er det rarest at tage ud...

Anmeld

30. maj 2011

Jyden

Jeg synes du lyder lidt sippet.

Det er stadig langt nemmere at være afsted med ét barn end 4 børn og dernæst er langt de fleste små børn glade hvis blot de har mor, far og deres barnevogn, det er i al fald min erfaring. Har selv 4 børn.

Anmeld

30. maj 2011

Lulle25

Jeg har 4 børn. Den lille er fra marts, så har jeg en på 2 og 3 og 10 år lige om lidt. Og jeg vil sige at der er stor forskel på at have 4 børn kontra 1 barn. Dernæst vil jeg sige, var jeg din veninde, ville jeg da forvente du var ærlig overfor mig og at du dermed ville fortælle at du godt kunne tænke dig at vi kommer til dig indimellem, og ikke formode at din veninde siger nej til det inden du har spurgt, det synes jeg er fejt af dig. 

Når man har 4 børn er det lettere at være hjemme, men nogen gange er det også skønt og komme ud og blive vartet op.

I forhold til nytårsaften vil jeg helst være hjemme og har altid haft det sådan og vores venner kommer gladeligt til os

kh louise

Anmeld

30. maj 2011

Anonym trådstarter

Lulle25 skriver:

Jeg har 4 børn. Den lille er fra marts, så har jeg en på 2 og 3 og 10 år lige om lidt. Og jeg vil sige at der er stor forskel på at have 4 børn kontra 1 barn. Dernæst vil jeg sige, var jeg din veninde, ville jeg da forvente du var ærlig overfor mig og at du dermed ville fortælle at du godt kunne tænke dig at vi kommer til dig indimellem, og ikke formode at din veninde siger nej til det inden du har spurgt, det synes jeg er fejt af dig. 

Når man har 4 børn er det lettere at være hjemme, men nogen gange er det også skønt og komme ud og blive vartet op.

I forhold til nytårsaften vil jeg helst være hjemme og har altid haft det sådan og vores venner kommer gladeligt til os

kh louise

Jeg ved godt at jeg lyder fej, men tro mig, jeg har skam spurgt og har skam inviteret, rigtig mange gange og hver gang bliver det til, om vi ikke kan gøre det hos dem, så de ikke skal køre, jeg "moster" til hendes børn, og har været der for hende altid igennem de sidste 8 år, og når jeg så har inviteret, bliver det til at vi betaler mad og drikkelse og kommer hjem til dem og laver maden osv, og det vil det så osse blive når jeg får den lille, så vil jeg sku da hellere blive hjemme end at tage ud til hende for så stadig at skulle gøre aæt arbejdet, og tro mig i hendes hjem er det sku en opgave i sig selv for alt skal vaskes op først, inden man kan komme igang, jeg mener bare jeg bruger ikke et skærebræt der har stået de sidste 14 dage, med alverdens ting, på, grøntsager, kød børnenes madpakker, så ja jeg er sippet og træls og en rigtig dårlig veninde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.