Eva. skriver:
Tror vores sociale sikkerhedsnet...vores lighed, ikke så langt fra rig til fattig, gør at vi slet ikke kan følge den tankegang...uden jeg har et stort kendskab til usa, så er det min fornemmelse, at der er meget stor forskel på rig og fattig og at du skal have penge for at komme frem og sikre din familie et godt liv...kunne det ikek være det der afspejles i den måde at opdrage børn på...herhjemme er det heldigvis sådan at de fleste kan udleve deres drømme uddannelsesmæssigt...lige meget om mor er på kh eller direktør så kan alle få en udd, få su og har, i hvert fald i praksis, lige vilkår og muligheder.
Så jeg tror som bare den måde afspejler den verden der leves i...den stærke overlever...og den stærke er den med det gode job.
Hvad jeg kender til USA, og det er heller ikke meget, så har jeg det samme billedesom du. Skellet mellem folk er stort, og uden penge er du intet..
Det er nok forskelligheden, fra vores samfund, der gør at jeg slet ikke kan sætte mig ind i det. Jeg forfærdes bare over, hvordan tingene fungerer. Det er jo som at gå mange år tilbage i tiden. Jeg kan godt forstå, at man som forælder i et land som USA, forsøger at opdrage sine børn til at tjene gode penge. For derovre er man jo intet uden.. Men at gå så langt.
Det er måske et spørgsmål om omsorg for Amy Chua så? Lyder langt ude, men hvis den eneste måde at klare sig på Over There er at tjene mange penge.. Jamen man ønsker vel det bedste for sine børn..
Godt vi bor i Danmark!
Nu er det sat lidt hårdt op - men håber du forstår min tankestrøm 
Anmeld