Kampråb fra en tigermor..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.649 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Madam Blå

Har i også set hende Amy Choa i dag. Har ikke hørt om bogen før jeg, da jeg så godmorgen Danmark grinte af de citater, der blev brugt.Er der nogle, der har læst bogen? Jeg har ikke, men overvejer da om jeg ikke burde.. For jeg kan slet ikke forstå hende.

Hvad siger i til det? Er det ok, at ikke sætte pris på det fødselsdagskort, som ens barn har lavet, fordi det ikke er flot nok?

Skal man pace sine børn, så de bliver succesfulde?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi burde skabe hele mennesker. Og jeg synes Amy Choa mangler nogle dimensioner af det at være menneske. Det er som om, der kun er fokus på at man skal blive til noget.. Istedet for at blive til nogen.. Fokus er primært på faglighed og "gode jobs".

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Madam Blå

Hov, hun hedder vist Amy Chua

Anmeld

30. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977

Jeg så hende lige i nyhederne Altså jeg synes hun har en pointe, men at hun er gået for langt.

Jeg tror virkelig vi giver vores børn flere valg end de kan håndtere, så der er jeg enig med hende. Og selvfølgelig skal man da fokusere på "de sidste 4 point", det nytter da ikke noget at fokusere på det barnet allerede kan. Men hun er for firkantet og gå en del længere end jeg vil/ville gøre

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Kristinav skriver:

Har i også set hende Amy Choa i dag. Har ikke hørt om bogen før jeg, da jeg så godmorgen Danmark grinte af de citater, der blev brugt.Er der nogle, der har læst bogen? Jeg har ikke, men overvejer da om jeg ikke burde.. For jeg kan slet ikke forstå hende.

Hvad siger i til det? Er det ok, at ikke sætte pris på det fødselsdagskort, som ens barn har lavet, fordi det ikke er flot nok?

Skal man pace sine børn, så de bliver succesfulde?

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at vi burde skabe hele mennesker. Og jeg synes Amy Choa mangler nogle dimensioner af det at være menneske. Det er som om, der kun er fokus på at man skal blive til noget.. Istedet for at blive til nogen.. Fokus er primært på faglighed og "gode jobs".

Enig..løvemoderen kommer op i mig når jeg møder mennesker som hende..og hun sætter i den grad mit temperament i kog.
Hun er, set med mine øjne, ikke rigtig klog.

Hun har overhovedet ikke fattet, at det handler om at være et helt menneske, en sjæl i en krop og ikke en maskine, der bare skal være en succes.

Tænk ikke at måtte have legekammerater hjemme og lege, ikke at måtte se tv og den slags..jamen hvilken barndom har de stakkels børn ikke haft!?!

Godt det ikke er min mor!!

Jeg kan iøvrigt godt lide dette du siger her:

Det er som om, der kun er fokus på at man skal blive til noget.. Istedet for at blive til nogen! 

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. maj 2011

Madam Blå

Jeanne skriver:

Jeg så hende lige i nyhederne Altså jeg synes hun har en pointe, men at hun er gået for langt.

Jeg tror virkelig vi giver vores børn flere valg end de kan håndtere, så der er jeg enig med hende. Og selvfølgelig skal man da fokusere på "de sidste 4 point", det nytter da ikke noget at fokusere på det barnet allerede kan. Men hun er for firkantet og gå en del længere end jeg vil/ville gøre

Jeg synes også hun er alt for firkantet.. Jeg kan godt se, hvad du mener med, at nogle giver børn for mange valg. Men jeg synes nu, at med de valg vi giver børnene, giver vi dem noget ansvar.

Jeg synes nemlig, at ved at fokusere på de 96 % kan man motivere til at tage "de sidste fire procent". Men der blev også sagt i indslaget, at hun ikke var tilhænger af ros. Og det er jeg - også i den grad

Anmeld

30. maj 2011

Madam Blå

SussieThyssen skriver:

Enig..løvemoderen kommer op i mig når jeg møder mennesker som hende..og hun sætter i den grad mit temperament i kog.
Hun er, set med mine øjne, ikke rigtig klog.

Hun har overhovedet ikke fattet, at det handler om at være et helt menneske, en sjæl i en krop og ikke en maskine, der bare skal være en succes.

Tænk ikke at måtte have legekammerater hjemme og lege, ikke at måtte se tv og den slags..jamen hvilken barndom har de stakkels børn ikke haft!?!

Godt det ikke er min mor!!

Jeg kan iøvrigt godt lide dette du siger her:

Det er som om, der kun er fokus på at man skal blive til noget.. Istedet for at blive til nogen! 

Kærligst
Sussie

Der var også et eller andet, der rørte sig i mig. Og det måtte jeg ud med. Det, der tændte ild til mig var, at hun er en af de 100 med indflydelsesrige mennesker i USA.. Det er godt nok skræmmende synes jeg!

Tænker også, stakkel børn. Hvor er legen, friheden og fantasien henne? Hendes døtre er sikker glade for deres liv, men ved de hvad de går glip af? Mon de ved, hvad det vil sige at kende sig selv - at vide at man er noget værd i kraft af at man er - ikke af at man kan..

Anmeld

30. maj 2011

Aves.

Det kommer vel an på hvilke mennesker man vil have ud af dem..hvordan man selv er og hvordan man ønsker at præge sine børn...lige meget hvad, så kan det jo ikke undgåes at vi presser vores børn i den ene eller anden retning i den måde vi omgåes dem.

Anmeld

30. maj 2011

Muffinmus

Ja, jeg må også indrømme jeg sad og havde noget ondt de de voksne børn hun har...

Hold op mand, de har ikke haft meget kærlighed, frihed og valg af ngoen art.

INGEN tv?

INGEN selvbestemmelse over fritidsaktiviteter?

SKAL være nr 1 i alle fag undtaget billedkunst og gynmastik???

Ingen nodet som helst andet end 

VÆR den BEDSTE, overgå ALLE andre og skide vær med dig selv.....det er da totalt trist og mangel på fornuft at opdrage sine børn sådan.

Kan egentligt godt lide Anne-grethes spørgsmål...når de er så følelsemæssigt afstumpede "har de så sex med deres klaver"???

Jeg er glad for min mor ikke har opdraget mig til at være mig selv næmest til alle tider.

Anmeld

30. maj 2011

SussieThyssen

Kristinav skriver:

Der var også et eller andet, der rørte sig i mig. Og det måtte jeg ud med. Det, der tændte ild til mig var, at hun er en af de 100 med indflydelsesrige mennesker i USA.. Det er godt nok skræmmende synes jeg!

Tænker også, stakkel børn. Hvor er legen, friheden og fantasien henne? Hendes døtre er sikker glade for deres liv, men ved de hvad de går glip af? Mon de ved, hvad det vil sige at kende sig selv - at vide at man er noget værd i kraft af at man er - ikke af at man kan..

Er de glade for deres liv??
Hvis de er, så er det fordi de ikke har haft sind til at gøre oprør.
De er blevet frihedsberøvet, manipuleret og hjernevasket.
Jeg spekulerer på hvad hun har gjort ved dem, når de IKKE ville følge hendes regler
Kun en virkeligt stærk sjæl kan kæmpe imod det.

Anmeld

30. maj 2011

Madam Blå

Eva. skriver:

Det kommer vel an på hvilke mennesker man vil have ud af dem..hvordan man selv er og hvordan man ønsker at præge sine børn...lige meget hvad, så kan det jo ikke undgåes at vi presser vores børn i den ene eller anden retning i den måde vi omgåes dem.

Ja, det har du ret i. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor man - i mine øjne - vil gå så langt for det. Jeg tror, at det, der triggede mig med det her er, at hun i USA er blandt de 100 mest indflydelsesrige mennesker. Så må der vel være en del, der er tilhængere af det. Jeg er tilhæger af bløde værdier, og masser af ros - derfor ligger det her så fjernt for mig...

Jeg er enig i, at vi et eller andet sted presser vores børn, ved at vi præger dem, både bevidst og ubevidst. Men kan ikke forstå, hvad der driver forældre til at presse deres børn så hårdt. Men det er vel forskelligheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.