Alt det man må spise og IKKE må! Help!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

AndreasMor84

misse1986 skriver:

Så spørger jeg nok ret dumt men hvorfor må man ikke spise eller drikke de forskellige ting???????

Jeg har under graviditet da spist og drukket kaffe, the, sodavand, ja stort set alt hvad hjertet begær.  

Fordi nogle ting indeholder stoffer, tungmetaller, div. svampesporer osv. som i store mængder kan være skadeligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Sitrani

Det eneste jeg ikke har fået i min gravidtet er alkohol.. sådan groft sagt.....

Tror alle oste i DK er pasteuriserede... Så der spiser jeg også det meste... Kaffe og te drikker jeg ikke så vildt meget af, så det har heller ikke været et problem - og sushi, ja der skal man bare sørge for, at det har været frosset.... Og tror da, at hvis det kæd/fisk man spiser er gennemstegt, så skulle det ikke være noget problem.....

Anmeld

30. maj 2011

CmarianN

STN skriver:

Det eneste jeg ikke har fået i min gravidtet er alkohol.. sådan groft sagt.....

Tror alle oste i DK er pasteuriserede... Så der spiser jeg også det meste... Kaffe og te drikker jeg ikke så vildt meget af, så det har heller ikke været et problem - og sushi, ja der skal man bare sørge for, at det har været frosset.... Og tror da, at hvis det kæd/fisk man spiser er gennemstegt, så skulle det ikke være noget problem.....

Okay  Tak for dit svar.....

Anmeld

30. maj 2011

Frøken J.

CmarianN skriver:

Hvordan er det egentlig med LIGHT sodavand?????

Nogle undersøgelser har vist, at den aspartam som findes i de fleste sodavand kan være en medvirkende faktor til for tidlig fødsel, men der vil self. også være mange, som ikke oplever dette. Så understregning under ka n 

Anmeld

30. maj 2011

CmarianN

Secrets skriver:

Nogle undersøgelser har vist, at den aspartam som findes i de fleste sodavand kan være en medvirkende faktor til for tidlig fødsel, men der vil self. også være mange, som ikke oplever dette. Så understregning under ka n 

Oki, må bare gøre det med måde  Så må det blive til festlige lejligheder fremover  Tak for svar...

Anmeld

30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CmarianN skriver:

Hvordan er det egentlig med LIGHT sodavand?????

Light har jeg hørt man skal holde sig fra. Men det er nok mere en holdningssag. Jeg bruger ikke noget med parabener osv. Så hvorfor skulle jeg indtage aspartam 

Anmeld

30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

CmarianN skriver:

Oki, super  Tak for svar.

Så er Cheasy ost (også smør ost) og rieberhus vel tilladt? 

Det er ikke meget laks, med lidt er da bedre end ingenting - ved du om det er både laksefilet og laksebøffer?

Og hvad med fiskefars af evt torsk og/eller laks?

UH alle de spørgsmål - heldigvis bliver kaffe ikke noget problem for mig - den vane har jeg aldrig fået.... På nær is-kaffe-blend 

Ja ost er tilladt. hårde og bløde. Læs evt. på pakken om det er pastauriseret. Det er jeg sikker på at de allesammen er af de alm, oste.

Laks er laks. Så det gælder både bøf osv. Fiskefars der kan du evt vælge en som er mikset. Jeg spiser et par fiskefrikadeller om ugen, og det er vist helt fint. 

Endelig spørge 

Anmeld

30. maj 2011

CmarianN

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja ost er tilladt. hårde og bløde. Læs evt. på pakken om det er pastauriseret. Det er jeg sikker på at de allesammen er af de alm, oste.

Laks er laks. Så det gælder både bøf osv. Fiskefars der kan du evt vælge en som er mikset. Jeg spiser et par fiskefrikadeller om ugen, og det er vist helt fint. 

Endelig spørge 

Oki søde, tak (igen)

Anmeld

30. maj 2011

CmarianN

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Light har jeg hørt man skal holde sig fra. Men det er nok mere en holdningssag. Jeg bruger ikke noget med parabener osv. Så hvorfor skulle jeg indtage aspartam 

Orh for søren 

Anmeld

30. maj 2011

twinny

Jeg fik af vide a min diatist hos lægen... at hvis du køber de lakse stykker på frost, må du gerne spise dem.. Fordi de er opdrættet i fangeskab og indeholder derfor ikk tungmetaller.. det kan du læse på pakken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.