Lus?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Polkaprik

Halløj

Nu ved jeg ikke hvilke lusemiddel du bruger men de 2 mest brugte er Prioderm og Nix luseshampoo og lusene er resistente!

Læs evt om det her

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Smitsomme%20sygdomme/Lus.aspx

Jeg sværger til Hedrin! Det er mildt og virker ikke som en gift på lusene men kvæler dem da det er lavet af slilikone. Defor kan lusene heller ikke blive resistente

Meeen.. Hvis jeg var dig ville jeg da lige bede de voksne nede i vuggestuen om at vise dig lusene på din datter når hun bliver ringet hjem med dem! Det lyder da en anelse mærkeligt at de kan se dem og du ikke kan???

Held og lykke med at få dem væk. Vi har været turen igennem herhjemme MANGE gange og husk at få tjekket resten af hustanden også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Troldepussen

Nalle skriver:

Jeg er godt nok ved at være træt af det.

De sidste 3 uger, har vuggestuen ringet 1 gang i ugen, om at Victoria har lus, men vi kan ikke finde nogle på hende, min mor kan heller ikke?

Men når hun er i vuggestuen kan de godt?

Hun fik behandling i for 14 dage siden, så kan ikke forstå de mener hun stadig har det?

Hvad ville i gøre?

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men dengang min mands store børn var små døjede de galt med lus, og der fik de afvide at det bedste lus ved er rent hår, derfor får vores børn kun vasket hår en gang om ugen (fredag), der ud over bliver det kun skyllet grundigt og vi har ikke haft lus i det år vores datter har gået i børnehave...

Anmeld

30. maj 2011

LC

er din datter den eneste der har lus, eller er det fler børn de ringer og sender hjem med lus??

Hvis det er flere børn, så er det måske fordi hun lege meget med en af de andre børn og får en enkelt lus i håret, som de finder dernede.

Så tror desværre ikke der er så meget andet at gøre end at fortsætte med at kæmme håret.... og håbe de andre forældre gør det samme, selv om der desværre er nogle forældre der er ligeglade...

Alternativt, så er der faktisk nogle gang at pædagoerne kæmmer børnenes hår. I kunne jo evt foreslå at de kæmmede alle børnenes hår hver anden dag i en uge(halvdelen af børnene hver dag) Så der ligesom var sikkerhed for at alle børn fik det gjordt.... Men det er jo også tidskrævende, men de tjekker jo alligevel, når de finder lus på din datter.

og så er en af de store syndere i børnehaver faktisk deres udklædningstøj, som der nogle gange er mange børn der har af og på hver dag, og derfor er godt gemmested for lus.. Men det ved jeg jo ikke om de leger med i din datter børnehave.. 

Anmeld

30. maj 2011

de-wett

åhh. kender godt problemet.

Herhjemme har min papdatter lus konstant. Der er nogle i hendes skole som intet gør ved det . Jeg overvejer at købe en såkaldt støvsuger. den skulle være mega go, men er vist også rimelig dyr

Anmeld

30. maj 2011

twinboys

Åhhh nu kribler og krabler det her...

heldigvis dog uden lus og æg...

Uuuuhhh det er træls for jer...

Når du afl. hende hvor længe går der så inden de ringer???

Hvis det er max en time, så ville jeg gøre dette her...

Når du afl. hende beder du pædaogogerne tjekke hende inden du går, for så kan du se med egne øjne og de finder noget...

Majbritt der ønsker for jer at de lus snart er heeeeeeelt væk

Anmeld

30. maj 2011

bullerbassen

Jeg har en arbejdskollega som har erfaring med gele . Da kan sikkeret huske den lilla/grønne gele man kan købe på tube til 10-15 kr. Det man brugte som børn

Hun siger man skal putte det i håret og lade det sidde natten over. Det skulle være en super lusekur.

Jeg ville lige høre vuggestuen og dit barn er det eneste som har lus og bliver ringet hjem.

Anmeld

30. maj 2011

FrkT

Jeg ved godt hvordan man bekæmper lus, har ikke haft det mindre en 4 år da jeg var lille, så jeg er ikke så dum ikke at kæmme hende, hvad hjælper det at fjerne lus og ikke fjerne æg?

Hvad er det dog for en måde at svare én på, som udelukkende prøver at hjælpe dig og give dig råd (som du selv har bedt om), og endda skriver det på en ordentlig måde? Synes det var en meget uforskammet måde at svare på, virkelig! Det giver da ikke ligefrem én lyst til at svare dig en anden gang! 

Anmeld

30. maj 2011

Carina1977

Jeg ville også bede pædagogerne tjekke hendes hår, når hun kom....og også vise dig lusene, når de mener hun har dem.

Det kunne sagtens tænkes, at det er et andet barn, der render rundt med dem konstant, og at din datter så bare er så uheldig, at de springer over på hende hver gang.

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

FrkT skriver:

Hvad er det dog for en måde at svare én på, som udelukkende prøver at hjælpe dig og give dig råd (som du selv har bedt om), og endda skriver det på en ordentlig måde? Synes det var en meget uforskammet måde at svare på, virkelig! Det giver da ikke ligefrem én lyst til at svare dig en anden gang! 

Det må du jo bare lade være med så.

Helt dum er jeg ikke

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

Carina1977 skriver:

Jeg ville også bede pædagogerne tjekke hendes hår, når hun kom....og også vise dig lusene, når de mener hun har dem.

Det kunne sagtens tænkes, at det er et andet barn, der render rundt med dem konstant, og at din datter så bare er så uheldig, at de springer over på hende hver gang.

Lige præcis, det sagde vi også til dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.