Lus?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.091 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Nalle

Jeg er godt nok ved at være træt af det.

De sidste 3 uger, har vuggestuen ringet 1 gang i ugen, om at Victoria har lus, men vi kan ikke finde nogle på hende, min mor kan heller ikke?

Men når hun er i vuggestuen kan de godt?

Hun fik behandling i for 14 dage siden, så kan ikke forstå de mener hun stadig har det?

Hvad ville i gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Give hende endnu en lussekur. Det kan vel næppe skade.

Anmeld

30. maj 2011

Enayia

Ja, give hende en kur, just in case, og så kæmme løs.

Lyder underligt hvis lusene kun er der i børnehaven? Måske hopper de ned når hun smutter hjem, spøg til side =)

Nej ville tjekke hende en gang mere og så se om der er noget, og er der ikke noget er det jo bare dejligt. Så kan du ikke gøre så meget mere.

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

Rikke&Liam skriver:

Give hende endnu en lussekur. Det kan vel næppe skade.

Nej selvfølgelig ikke, men det kan ikke være rigtigt hver gang vi tjekker hende har hun ingen, men lige så snart hun kommer derned så har hun, så det ligesom en dernede der bliver ved med at smitte hende med dem?

Anmeld

30. maj 2011

Mi

vuggestuen må højst sandsynlig ikke have hende når hun har lus, sådan har det i hvert fald været de steder jeg har arbejdet.

Det er ikke nok at behandle hende med lusemiddel. Du skal kæmme hende grundigt hver anden dag i to uger. Hvis du derefter kæmmer hende en gang i ugen, så bliver luseproblemet stort.

Held og lykke med jagten

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

Mi skriver:

vuggestuen må højst sandsynlig ikke have hende når hun har lus, sådan har det i hvert fald været de steder jeg har arbejdet.

Det er ikke nok at behandle hende med lusemiddel. Du skal kæmme hende grundigt hver anden dag i to uger. Hvis du derefter kæmmer hende en gang i ugen, så bliver luseproblemet stort.

Held og lykke med jagten

Jeg ved godt hvordan man bekæmper lus, har ikke haft det mindre en 4 år da jeg var lille, så jeg er ikke så dum ikke at kæmme hende, hvad hjælper det at fjerne lus og ikke fjerne æg?

Anmeld

30. maj 2011

Carl-Emil's mor

Balsam også ellers bare kemme igennem.. Så er man sikret på at lusene forsvinder, hvis de da ellers er der ...

Men forstår dig godt I at det må være irriterende at få opringningen også intet kunne finde selv 

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

Elmer&Amy skriver:

Balsam også ellers bare kemme igennem.. Så er man sikret på at lusene forsvinder, hvis de da ellers er der ...

Men forstår dig godt I at det må være irriterende at få opringningen også intet kunne finde selv 

Lige præcis, for det ikke altid man lige står og kan få hende hentet, det er lidt træls når man ikke selv kan finde nogle, men de bliver ved med at finde dem.

Anmeld

30. maj 2011

Mi

Nalle skriver:

Jeg ved godt hvordan man bekæmper lus, har ikke haft det mindre en 4 år da jeg var lille, så jeg er ikke så dum ikke at kæmme hende, hvad hjælper det at fjerne lus og ikke fjerne æg?

Hold da op, du skal endelig ikke føle det jeg skrev som et angreb. Der er bare mange som ikke kæmmer deres børn.

Ideen med kun at fjerne lusene og ikke æggene er, at lusenes livscyklus er lige under 14 dage. Når man kæmmer hver anden dag, så når lusene ikke at blive kønsmodne efter de er udklækket. På den måde kan man med sikkerhed komme af med lusene, hvis altså man får alle lus med hver gang man kæmmer.

Hvis der er bare et barn i vuggestuen som har lus, og hvor forældrene ikke behandler det, ja så smitter det jo de andre børn hele tiden. Det kan jo være det er derfor din datter bliver smittet hele tiden.

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

Mi skriver:

Hold da op, du skal endelig ikke føle det jeg skrev som et angreb. Der er bare mange som ikke kæmmer deres børn.

Ideen med kun at fjerne lusene og ikke æggene er, at lusenes livscyklus er lige under 14 dage. Når man kæmmer hver anden dag, så når lusene ikke at blive kønsmodne efter de er udklækket. På den måde kan man med sikkerhed komme af med lusene, hvis altså man får alle lus med hver gang man kæmmer.

Hvis der er bare et barn i vuggestuen som har lus, og hvor forældrene ikke behandler det, ja så smitter det jo de andre børn hele tiden. Det kan jo være det er derfor din datter bliver smittet hele tiden.

Ja, det har vi prøvet at forklare vuggestuen, syntes det er rigtig træls andre mennesker er ligeglade med sådan noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.