Hjertepude, fup!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.100 visninger
19 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Enayia

Jeg undrer mig med den hjertepude. Vores SP har nævnt lidt om den. Til SP møde mellem mange mang sp'er er der talt om denne her hjertepude slet ikke er til nogen nytte og det er fup. Børnene bliver flade alligevel selvom man har denne.

På sitet hvor den købes henvises til en læge som anbefaler den. Nogle der ved om denne overhovedet eksisterer? Har nu hørt fra flere at det eneste man vinder ved at købe den er mindre penge i pengepungen.

Hvad mener i andre? Er det fup eller virker den for jer som har prøvet den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Phoenix

Hvad er en hjertepude ? Et link evt ?

Anmeld

30. maj 2011

tinasmor

Har du et link til den pude forstår ikke helt hvad det er for en.

Hvis det er for at undgå flat hoved, så er den bedste (og i min verden den eneste løsning) at sørge for, at når baby ligger på ryggen at vende hovedet til hver sin side når han/hun skal sove. En lille bamse eller lign kan bruges hver gang man lægger den lille, så man kan huske hvilken vej hoved var sidste gang den lå ned.

Husk også at baby lidt senere (når det selv kan vende hoved) vil prøve at få hoved hen hvor der er lys (vinude eller lign) så kan det også være en fordel at vende f.eks lift eller vugge en omgang en gang i mellem.

Jeg har også læst at hovedpuder helst ikke skal bruges før de er 1 år (i følge sundhedsstyrelsen) pga vuggedøds risiko.

Men igen det kan være jeg tager helt fejl af hvad den hjertepude er, som du snakker om.

Anmeld

30. maj 2011

FruHolm <3

hey vi har den og den har da hjulpet vores søn er dog stadig flad bare ikk så meget som han har været, så lidt har den da hjulpet her

( skal dog siges min dreng er stor og tung i forhold til sin alder, nok derfor han ikk er blevet helt rund igen endnu, han er 5 måneder, 72 cm og vejer 10,4 kg , sååh)

Anmeld

30. maj 2011

FruHolm <3

det er den min søn ligger med her

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2011

Enayia

Der er flere links til den, men her er lige den første jeg googlede

http://lillemille.dk/produkter/38-nyheder/590-ergonomisk-babypude-til-forebyggelse-eller-rettelse-af-skaevt-hoved/?gclid=CNCanKXSj6kCFUTxzAodpC0whg

Bruger den ikke men putter vores barn lidt på siden, eller vender hovedet.

Hende hovede er lidt fladt, så havde derfor samtalen om puden med vores SP. Så er lidt nysgerrig om det er fusk eller om den har virket for nogen. Har nemlig ikke mødt en eneste SP endnu som anbefaler den

Anmeld

30. maj 2011

Nalle

http://lillemille.dk/produkter/38-nyheder/590-ergonomisk-babypude-til-forebyggelse-eller-rettelse-af-skaevt-hoved/?gclid=COaqoNLSj6kCFUEb4QodPGjjkg

Jeg tror det er sådan en der bliver snakket om

Anmeld

30. maj 2011

Mikkel's mor <3

vi har en og vores søn prøver at bruge den, (han er ikke så glad for den) hos os har det ikke hjulpet på hans baghovede..
men det har måske også noget at gøre med at bare man går fra ham ligger han på tværs i sengen, eller har møffet sig ned i fodenden..
man skal nok vænne dem til den fra de er helt små..

han er 5½ mdr. og fik den da han var 3-4 mdr.

Anmeld

30. maj 2011

Enayia

MinBabyOscar <3 skriver:

hey vi har den og den har da hjulpet vores søn er dog stadig flad bare ikk så meget som han har været, så lidt har den da hjulpet her

( skal dog siges min dreng er stor og tung i forhold til sin alder, nok derfor han ikk er blevet helt rund igen endnu, han er 5 måneder, 72 cm og vejer 10,4 kg , sååh)

Uha sikke en basse da Okay, så den har måske en virkning?

Synes det er en kamp mod de flade baghoveder. Det er svært at hitte rundt i om nogle ting blot er der for at "blive solgt" eller om det rent faktisk har en effekt

Anmeld

30. maj 2011

Nemesis

min veninde har brugt den lige fra hendes dreng var helt lille og der har den virket.

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.