Holder man tale til en dåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.371 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Tystys14

Nu kommer der lige et spørgsmål som jeg føler mig lidt dum at skulle spørge om hi hi. Men er det normalt man holder tale til en barnedåb? min lille pige skal døbes her på¨torsdag  Men jeg kan ikke finde ud af om det er noget jeg skal til at gøre klar til nu, altså at holde en lille tale, jeg vil ikke have noget imod det, men har bare ikke lyst til at stille mig op og gøre mig selv til grin hvis det ikke er noget man normalt gør,  hvis i forstår hvad jeg mener.  

Og hvis man holder tale, hvem er det så normalt der gør det? eller er det forskelligt.?

Håber i lige kan give en forvirret mor, der glæder sig til sin datters dåb, et hurtigt svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Nikita Victoria skriver:

Nu kommer der lige et spørgsmål som jeg føler mig lidt dum at skulle spørge om hi hi. Men er det normalt man holder tale til en barnedåb? min lille pige skal døbes her på¨torsdag  Men jeg kan ikke finde ud af om det er noget jeg skal til at gøre klar til nu, altså at holde en lille tale, jeg vil ikke have noget imod det, men har bare ikke lyst til at stille mig op og gøre mig selv til grin hvis det ikke er noget man normalt gør,  hvis i forstår hvad jeg mener.  

Og hvis man holder tale, hvem er det så normalt der gør det? eller er det forskelligt.?

Håber i lige kan give en forvirret mor, der glæder sig til sin datters dåb, et hurtigt svar.

Nu jeg ikke dåbsekspert. Men tror jeg ville nøjes med at holde en lille tale som en tak for at komme og fejre jeres lille mirakel, og som en tak for de fine gaver og så en velkomst selvfølgelig. 

Anmeld

30. maj 2011

slettet_7530

ingen taler eller sange til barnedåb, udover en lille velkomsttale til gæsterne

Anmeld

30. maj 2011

otlitrom

Det gør man helt som man har lyst! Har du noget du gerne vil sige, så sig det! Det er Jeres dag, og det bliver den allermest, hvis I gør det I finder rigtigt. Så kan det være ligemeget, hvad andre gør.

Har I lyst til at synge eller andet. Gør det! Det ville være ærgeligt at sidde bagefter og tænke; Det kunne vi også have gjort...

Håber I får en dejlig dag!

Anmeld

30. maj 2011

JacobsMoar

Vi holdte ingen tale.. vi sagde tak, og så satte vi os ned og spiste boller og kage i laaaange baner 

Svigermor holdt tale (eller prøvede på det), fy for pokker hun var pinlig 

Anmeld

30. maj 2011

LC

Hmm, Ville mene at forældrene godt kunne holde en lille tale. Men resten af familien skal ikke...

Til vores datters barnedåb (som vi holdt sammen med bryllup, så var nok lidt anderledes) Blev vores datter også nævnt i taler fra familie.

Men min mand holdt også en lang tale først en tak til gæster osv. så for vores datter og tilsidst for mig.

Og er sikker på at min mand også vil holde tale for vores næste barn til barnedåb. Men tror også at det er meget normalt i hans familie, for de barnedåbe vi har været med til har forældrene(eller en af dem) holdt en kort tale for barnet...

Anmeld

30. maj 2011

Tystys14

KarinaB. skriver:

Vi holdte ingen tale.. vi sagde tak, og så satte vi os ned og spiste boller og kage i laaaange baner 

Svigermor holdt tale (eller prøvede på det), fy for pokker hun var pinlig 

ARGHAHAHAHAHA hun kan næppe blive så pinlig som min svigermor.  Hun er bare så pinlig at jeg faktisk tror jeg vil bede hende om ikke engang at overveje at sige noget.  Men det ville nok også være lidt strengt. Men håber hun tier stille under dåben... og ligeså svigerfar hi hi.

Anmeld

30. maj 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Det gør man helt som man har lyst! Har du noget du gerne vil sige, så sig det! Det er Jeres dag, og det bliver den allermest, hvis I gør det I finder rigtigt. Så kan det være ligemeget, hvad andre gør.

Har I lyst til at synge eller andet. Gør det! Det ville være ærgeligt at sidde bagefter og tænke; Det kunne vi også have gjort...

Håber I får en dejlig dag!

Anmeld

30. maj 2011

JacobsMoar

Nikita Victoria skriver:

ARGHAHAHAHAHA hun kan næppe blive så pinlig som min svigermor.  Hun er bare så pinlig at jeg faktisk tror jeg vil bede hende om ikke engang at overveje at sige noget.  Men det ville nok også være lidt strengt. Men håber hun tier stille under dåben... og ligeså svigerfar hi hi.

Jeg havde slet ikke set den komme... Først havde hun lavet en sang (som vi ikke engang har gemt ), og så skulle hun jo tale bagefter.. Puuhaa, den var grum.. Kan slet ikke huske hvad hun sagde, kun at jeg sad og tænkte at nu skulle hun stoppe... 

INGEN har siden omtalt den episode af barnedåben 

Anmeld

30. maj 2011

SiLiMiMa

det bestemmer du selv

vi har ikke holdt til vores 4 børns dåb - til den første havde min mor skrevet en lille sang.

i lørdags var vi til barnedåb - der blev heller ikke holdt tale.

heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.