Bliver han så ikke klog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg høre det fra rigtig mange mennesker og vil høre jeres mening Min søn har gået siden 10 1/2 mdr og går rigtig flot - han kan sætte ting sammen hvor jeg nogen gange sidder og kigger lidt bagefter.. Han er blevet et år i maj og han har sådan en med klodser hvor man skal putte den i rigtige huller.. Og det gør han i første forsøg, han ved hvordan de skal vende.. Hans legetøj i kategorien 1år keder ham..Og det er så her folk siger jeg skal stoppe ham fordi de mener han udvikler sig for hurtigt - så han ikke kan bliver "klog" senere hen..Hvad skal jeg gøre, hans legetøj keder ham og han udvikler sig så hurtigt.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

kiwilouise

Anonym skriver:

Jeg høre det fra rigtig mange mennesker og vil høre jeres mening Min søn har gået siden 10 1/2 mdr og går rigtig flot - han kan sætte ting sammen hvor jeg nogen gange sidder og kigger lidt bagefter.. Han er blevet et år i maj og han har sådan en med klodser hvor man skal putte den i rigtige huller.. Og det gør han i første forsøg, han ved hvordan de skal vende.. Hans legetøj i kategorien 1år keder ham..Og det er så her folk siger jeg skal stoppe ham fordi de mener han udvikler sig for hurtigt - så han ikke kan bliver "klog" senere hen..Hvad skal jeg gøre, hans legetøj keder ham og han udvikler sig så hurtigt.. :/

nu skal du ikke høre på hvad "folk" siger men nyd istedet at din søn bare kan det hele  selvfølgelig bliver han ikke dum bare fordi at han er lidt hurtigere  lyt til din sundhedsplerjerske og hvad du føler for alle andre kender ikke din lille dreng som du gør

Anmeld

30. maj 2011

sarahb

synes bestemt bare du skal tage det i hans tempo, det er da noget mærkeligt noget at han ikke skulle blive klog senere, det er jo ikke fordi vi kun har en ration klogskab, det kommer da med årene.

Anmeld

30. maj 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Øh, hvem siger at dit barn ikke må udvikle sig i det tempo der passer ham? Synes det lyder lidt som jalouxi...

Hvis jeg var dig ville jeg være rigtig stolt af min søn, og fræse ud og finde noget legetøj poden kan hygge sig med - det er jo det der er ideen med det. Han skal ikke have legetøj han keder sig med, han skal udfordres...

Har aldrig hørt mage til pladder, at børn bliver dumme af at være kvikke? Tvært imod tænker jeg at han risikerer at miste interessen og sit gå-på mod hvis ikke han udfordres nok...

Når det er sagt, skal man selvfølgelig ikke presse sit barn til at lære ting det ikke er klar til - men det er jo slet ikke der vi er henne med dig. Hvis det nye legetøj ikke interesserer ham, pakker du det jo bare væk og giver ham det igen når han er blevet lidt ældre....

Anmeld

30. maj 2011

Vingummien

Lyder som pjat i mine øre, så vil min dreng sgu heller ikke blive klog Men det er  jeg nu sikker på han gør de skal bare have nogle udfordringer der passer til dem

Anmeld

30. maj 2011

hilma

Anonym skriver:

intelligens er meget forskelligt. howard gardner kom med de mange intelligenser...og du skal da bare give din søn lov til at lege som han vil... iq kan desværre ikke måles sådan. 

husk at via leg udvikler børn sig....men det er altså ikke en forsikring om barnet bliver en kloge åge

børn med høj intelligens, kan lege anderledes, men hyppigst med en kompliceret leg, f.eks. puslespil der kræver en logisk tilgang

Anmeld

30. maj 2011

Nessie

Sikke da noget fjollet noget at sige.

Til vores drengs 1 års fødselsdag, ønskede vi legetøj til ham fra min. 18 mdr., for det til 1-årige kedede ham også.
Så længe man bare tager tingene stille og roligt og ikke presser barnet til noget, så skal de nok selv vise hvad de gider at lege med.

Børn skal udfordres, så de udvikles og er det for svært, gider de alligevel ikke lege med det

Anmeld

30. maj 2011

N&J

Selvfølgelig skal du da bare finde noget legetøj som han syntes er sjovt, pyt med hvilken alder det er til, det har jeg gjort, dog vil jeg sige at han sagtens kan være langt fremme motorisk, men så være længere tid om andet, fx. sproget eller socialt, det er meget normal for børn at de har nogle områder hvor de er længere fremme end andre, min datter var nemlig på samme måde - motorisk og fin motorisk, men har så været helt normal i hendes udvikling af sproget, så det er meget forskelligt hvad børn kan og hvornår. 

Anmeld

30. maj 2011

hekran

Folk? Hvem er de? Lyder som en omgang fis!

Du skal selvfølgelig tage udgangspunkt i din søn! Hvad gør ham glad og hvad udfordrer ham? Har aldrig hørt, at man skal holde et barn tilbage i udvikling af frygt for at hans ration af klogskab er ved at være opbrugt 

Anmeld

30. maj 2011

mn

nu bliver jeg nødtil at spørge. fejler han noget bestemt? for synes alle biografier jeg har læst om folk med sygedomme, har det vist sig på den måde da de var små, ikke for at skræmme eller noget. Tænkte bare hvis det skyldes det ville jeg da snakke med en læge om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.