at smile...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2011

Mira0911

malenecl skriver:

har egentlig tænkt på noget som jeg håber I kan svare på .

hvornår begynder børn at smile "rigtig"? Min datter er 18 dage og  smiler nogengange, men min svigermor siger det er fordi hun har ondt i maven hun gør det?

Men ligemeget hvad, så ser det altså så sødt ud ..

Har læst at det at de smiler kort tid efter de er født, er noget de gør ubevidst... 

Som forældre vil vi jo tage som et smil fra den lille... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

2babygirls

TbCp skriver:

Altså det der med at det er fordi de har ondt i maven det er en meget gammel skrøne... det passer ikke!

Ja, den kommentar vælter også hurtigt ud af mit øre. Man kender jo bedst sit eget barn!!

Anmeld

30. maj 2011

Isabella_mor

min søn smilede 2 minutter efter fødslen hvor jeg så ham. der sendte han det største smil til mig.. jeg holdte ham ikke da jeg fk kejsersnit, han blev holdt ved siden af mig.. og han smilte aller første gang jeg så ham. og nu smiler han hele tiden og har gjort det stort set lige siden første gang

så det er meget forskelligt fra baby til baby

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2011

Clisolka

malenecl skriver:

har egentlig tænkt på noget som jeg håber I kan svare på .

hvornår begynder børn at smile "rigtig"? Min datter er 18 dage og  smiler nogengange, men min svigermor siger det er fordi hun har ondt i maven hun gør det?

Men ligemeget hvad, så ser det altså så sødt ud ..

Min datter begyndte at smile da hun var 5 uger gammel  Den 9. marts hørte vi hende grine for første gang  Der var hun lidt over 4 mrd. gammel 

Anmeld

30. maj 2011

Magsen

da hun var 2 uger smilte hun bevidst det er jeg sikker på, og det har sp' også skrevet i bogen )

Anmeld

30. maj 2011

Zeus

Isabella kan jeg ikke huske, men Cajsa var 4 uger da hun gjorde det første gang.. Mener jeg læste et sted, at de kan smile fra start af, men fordi mødre kan blive bekymret hvis deres så ikke gør, så siger man fra 5-ugers alderen for at være dækket ind..

Anmeld

30. maj 2011

Zeus

Min sp sagde forresten "hvis der er øjenkontakt, så tro på det!"

Anmeld

31. maj 2011

malenecl

Tusind tak for jeres svar tøser! .

- Sad med Eileen i dag og hun kiggede mig dybt i øjnene også smilte hun til mig!! Jeg troede ikke jeg kunne blive mere solgt i hende .

Anmeld

31. maj 2011

Christine

Mira0911 skriver:

Har læst at det at de smiler kort tid efter de er født, er noget de gør ubevidst... 

Som forældre vil vi jo tage som et smil fra den lille... 

Tror også det er en refleks i starten. Min baby gjorde det også til 3d sacnning - men måske vidste han at vi kiggede ind til ham 

Jeg har også hørt at det bliver bevidst omkring 5 ugers alderen, men tror da sagtens det kan være det tidligere.. så er man nok ikke i tvivl.

Anmeld

31. maj 2011

Christine

malenecl skriver:

Tusind tak for jeres svar tøser! .

- Sad med Eileen i dag og hun kiggede mig dybt i øjnene også smilte hun til mig!! Jeg troede ikke jeg kunne blive mere solgt i hende .

Det lyder "ægte", tror da godt det kan være bevidst så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.