Frosting til cupcakes - jeres favoritter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Dot D skriver:

Altså den smørcreme jeg bruger allermest til op smøring af kager kan sagtens bruges til muffin/cupcakes. Det er sådan ca, for jeg laver den jo bare efterhånden, hi hi.

1 pk bloksmør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig Nutella og 4 - 6 past.æggeblommer. Det skal piskes rigtigt godt, det bliver helt lyst og luftigt tilsidst....

Den kan varieres med smeltet chokolade i forskellige varianter i stedet for Nutella.

Når det er med lakridssmag er der ingen Nutella i, men derimod lakridspulver efter smag...

Så har jeg lige købt noget smagsaroma, det skal lige prøves af, men det  bliver nok også i den ovenstånde opskrift.

Så som du kan se, har jeg én opskrift, jeg bruger, laver bare lidt om på den...

Ej super... skal du have,.... den bliver skrevet ned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Lullusen

det er super nemt :-)

Jeg plejer at stoppe massen i en sprøjtepose (eller en frysepose) og så ligger jeg den på køl lidt så den bliver fast.. og så skal den lige "tø" lidt op før den er til at sprøjte på kagerne..

Anmeld

30. maj 2011

..

manuka skriver:

Jeg bager ofte vanilie cupcakes og min YNGLINGS frosting er meget meget simpel.. Here goes:

300g flormelis

100 g blødt usaltet smør

1 tsk. god vanilie sukker

0,4 dl mælk

Og evt. frugtfarve

Har vedhæftet et billede..

Tusind tak for opskriften, den glæder jeg mig til at prøve

Anmeld

30. maj 2011

..

Dot D skriver:

Altså den smørcreme jeg bruger allermest til op smøring af kager kan sagtens bruges til muffin/cupcakes. Det er sådan ca, for jeg laver den jo bare efterhånden, hi hi.

1 pk bloksmør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig Nutella og 4 - 6 past.æggeblommer. Det skal piskes rigtigt godt, det bliver helt lyst og luftigt tilsidst....

Den kan varieres med smeltet chokolade i forskellige varianter i stedet for Nutella.

Når det er med lakridssmag er der ingen Nutella i, men derimod lakridspulver efter smag...

Så har jeg lige købt noget smagsaroma, det skal lige prøves af, men det  bliver nok også i den ovenstånde opskrift.

Mange tak for svar. Det er noget i den stil jeg havde tænkt mig når jeg nu har købt den hvide nutella-kopi. Hvad er årsagen til at du kommer past. æggeblommer i, hvad gør de?

Anmeld

30. maj 2011

SHERO

Jeg bruger den her opskrift, synes jeg er super lækker, og smager ikke af smør, og holder formen rigtig godt...

Frosting:

80 g. blødt smør
1,25 dl. lun mælk
½ vanilie stang (kornene)

....Flormelis til den har passende konsistens...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. maj 2011

..

Tullen85 skriver:

Jeg bruger den her opskrift, synes jeg er super lækker, og smager ikke af smør, og holder formen rigtig godt...

Frosting:

80 g. blødt smør
1,25 dl. lun mælk
½ vanilie stang (kornene)

....Flormelis til den har passende konsistens...

Tusind tak, der er masser at gå igang med

Anmeld

30. maj 2011

Natascha

Dot D skriver:

når du bruger den til opsmøring smager det så meget igennem til kagen...?

Anmeld

31. maj 2011

Dot D

Macrolf skriver:

Mange tak for svar. Det er noget i den stil jeg havde tænkt mig når jeg nu har købt den hvide nutella-kopi. Hvad er årsagen til at du kommer past. æggeblommer i, hvad gør de?

De gør den rigtig blød og dejlig at arbejde med

Anmeld

31. maj 2011

Dot D

Natascha skriver:

når du bruger den til opsmøring smager det så meget igennem til kagen...?

Bob bob, alt er vel relativt, den er ikke sådan smør-gennemtrængende, hvis det er det du mener...

Jeg får rigtigt meget ros for den smagsmæssigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.