Frosting til cupcakes - jeres favoritter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.026 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

..

Hejsa,

Min søn fylder 2 år på fredag og jeg vil lave cupcakes til ham, jeg tænker at lave nogen vanillecupcakes med smarties i og måske en slags mere, han er ikke så vild med chokolade.

Jeg har købt noget hvid nutella, har hørt at man kan lave frosting af det sammen med lige dele usaltet smør og flormelis - jeg vil komme blå farve i så de bliver fine lyseblå. Lyder det ok?

Hvad er jeres favorit frosting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Dot D

Det kan du sagtens lave sådan.... jeg ville dog bruge mere flormelis end smør, da det hurtigt smager for meget af smør, og det er ikke lækkert, hvis du spørger mig...  Jeg laver nogle gange en lakridssmørcreme, den er mums

Anmeld

29. maj 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Dot D skriver:

Det kan du sagtens lave sådan.... jeg ville dog bruge mere flormelis end smør, da det hurtigt smager for meget af smør, og det er ikke lækkert, hvis du spørger mig...  Jeg laver nogle gange en lakridssmørcreme, den er mums

Ej, jeg mangler input herhjemme, da jeg har en stor tøs, som elsker at bage sammen med mig... i weekenden skulle vi så lave cupcakes, da det er blevet populært... og smager jo godt...

Vil du skrive nogle forskellige opskrifter på frosting... er så ide forladt...

Anmeld

29. maj 2011

baby84

er ikke til nogen hjælp men følger lige med i håb om at få nogle gode ideer

Anmeld

29. maj 2011

Lullusen

Jeg bager ofte vanilie cupcakes og min YNGLINGS frosting er meget meget simpel.. Here goes:

300g flormelis

100 g blødt usaltet smør

1 tsk. god vanilie sukker

0,4 dl mælk

Og evt. frugtfarve

Har vedhæftet et billede..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. maj 2011

Dot D

Mathias Villads skriver:

Ej, jeg mangler input herhjemme, da jeg har en stor tøs, som elsker at bage sammen med mig... i weekenden skulle vi så lave cupcakes, da det er blevet populært... og smager jo godt...

Vil du skrive nogle forskellige opskrifter på frosting... er så ide forladt...

Altså den smørcreme jeg bruger allermest til op smøring af kager kan sagtens bruges til muffin/cupcakes. Det er sådan ca, for jeg laver den jo bare efterhånden, hi hi.

1 pk bloksmør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig Nutella og 4 - 6 past.æggeblommer. Det skal piskes rigtigt godt, det bliver helt lyst og luftigt tilsidst....

Den kan varieres med smeltet chokolade i forskellige varianter i stedet for Nutella.

Når det er med lakridssmag er der ingen Nutella i, men derimod lakridspulver efter smag...

Så har jeg lige købt noget smagsaroma, det skal lige prøves af, men det  bliver nok også i den ovenstånde opskrift.

Så som du kan se, har jeg én opskrift, jeg bruger, laver bare lidt om på den...

Anmeld

29. maj 2011

Lullusen

manuka skriver:

Jeg bager ofte vanilie cupcakes og min YNGLINGS frosting er meget meget simpel.. Here goes:

300g flormelis

100 g blødt usaltet smør

0,4 dl mælk

Og evt. frugtfarve

....og den portion er til ca 16 alm cupcakes..

Anmeld

29. maj 2011

Tvillingemor80

manuka skriver:

300g flormelis

100 g blødt usaltet smør

0,4 dl mælk

Og evt. frugtfarve

Tror du også det vil være godt til chokolademuffins? skal bage til fødselsdag på onsdag , men har aldrig brugt frosting :O

Anmeld

29. maj 2011

Lullusen

Tvillingemor90 skriver:

Tror du også det vil være godt til chokolademuffins? skal bage til fødselsdag på onsdag , men har aldrig brugt frosting :O

Jeps den frosting kan sagtens bruges til chokolade cupcakes også.. ingen problem.. den smager jo bare af vanilie, så det passer fint sammen smagsmæssigt :-)

Anmeld

29. maj 2011

Tvillingemor80

manuka skriver:

Jeps den frosting kan sagtens bruges til chokolade cupcakes også.. ingen problem.. den smager jo bare af vanilie, så det passer fint sammen smagsmæssigt :-)

Tak for råd, vel nemlig ikke kaste mig ud i noget der er vildt svært

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.