mælk ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

norenberg

6 mdr og de må absolut ikke få letmælk da det er uhomogeniseret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2011

mortilnoahogmelina

Rebecca Persson skriver:

Det kommer meget an på, hvem du spørger.

Danmark er et af de få lande, der anbefaler komælk til børn under 12 måneder. De fleste landes sundhedsmyndigheder og internationale børnelæger anbefaler at vente til barnet er mindst 12 måneder. Det gør jeg også.

Babyer har brug for modermælk eller modermælkserstatning. De har ikke brug for komælk. Komælk er den sværest fordøjelige fødevare overhovedet. Derfor vil jeg varmt anbefale at sætte komælken tilbage på køl, så længe baby er så lille, og frem med modermælk eller modermælkserstatning. En babymave på 5 måneder er slet ikke gearet til komælk.

Baby har brug for rigtig meget fedt, ja, men hellere fra koldpressede, vegetabilske olier, avocado, mandelsmør (fra 7 mdr.) og den slags. 

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at babyer 0-6 måneder kun får modermælk eller modermælkserstatning. Det er en myte, at de har brug for andet, selv om mange sp'ere tror det.

Den bedste mad at begynde med er milde grøntsager som gulerod, pastinak, persillerod, hokkaidogræskar, broccoli, sødkartoffel (batat), tilsat koldpresset olie, gerne økologisk.
Grøntsagerne fordøjes lettere end grød.
Start stille og roligt, en fødevare ad gangen, med et par dages mellemrum.
Herefter grød (Den første Grød fra Aurion fordøjes lettest) og frugtmos (altid blandet med grød).

Ved at tage hensyn til babys fordøjelse mindskes risikoen for allergi, astma, eksem, mellemørebetændelse, skranten generelt m.m. Immunsystemet "bor" primært i tarmene, så det er et rigtig godt område at satse på :-) 

I min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning" gennemgår jeg babys spisekammer måned for måned, med tips, madplaner, opskrifter, guides osv. Der kan man også læse, hvordan man holder sin baby naturligt sund hele det først år - både med og uden komælk - og hvilke kosttilskud, der er mest optimale.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Tusinde tusinde tak for dit ellers meget fantastiske svar , den bog vil jeg da prøve at anskaffe mig , den kunne jeg bestemt godt tænke mig at læse lidt i .

Jeg er lidt på bar bund da jeg ikke rigtig får besøg af nogen sp . Så jeg føler mig lidt alene om at skulle starte op med nye ting osv og synes de. Er hammer svært .
For hvad er det rigtige og hvad er det forkerte .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.