mælk ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.503 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

mortilnoahogmelina

Hvornår må man give sit barn rigtig mælk ? -og hvad skal det være for noget sød eller let mælk ??

Hvor mange gang grød om dagen ?? Og hvor mange måltider ?
Han er 5 måneder .

Ja jeg har ikke haft besøg af min sp i godt halvanden måned nu og der er heller ingen udsigter til hun kommer , hun aflyste sidst hun skulle komme og siden har jeg ikke hørt noget .

Min søn bliver kun 5 måneder i morgen , og jeg mangler virkelig en hjælpende hånd med mad og drikke vare til ham , jeg læser mi læser men det er sku ikke alt jeg ER helt med på .

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

muzen

her står der at de må få mælk fra de er 6 mdr HER

Anmeld

29. maj 2011

mortilnoahogmelina

muzen skriver:

her står der at de må få mælk fra de er 6 mdr HER

TUsinde tak for svar .

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

Hvornår må man give sit barn rigtig mælk ? -og hvad skal det være for noget sød eller let mælk ??

Hvor mange gang grød om dagen ?? Og hvor mange måltider ?
Han er 5 måneder .

Ja jeg har ikke haft besøg af min sp i godt halvanden måned nu og der er heller ingen udsigter til hun kommer , hun aflyste sidst hun skulle komme og siden har jeg ikke hørt noget .

Min søn bliver kun 5 måneder i morgen , og jeg mangler virkelig en hjælpende hånd med mad og drikke vare til ham , jeg læser mi læser men det er sku ikke alt jeg ER helt med på .

Knus

arla laver en babymælk med ni brikker til 35kr.. den får madeleine fordi hun ikke gider mme mere.. hun er snart 8 mdr

Anmeld

29. maj 2011

mortilnoahogmelina

Tina&Martin skriver:

arla laver en babymælk med ni brikker til 35kr.. den får madeleine fordi hun ikke gider mme mere.. hun er snart 8 mdr

OKay det vidste jeg slet ikke .
TAK det vil jeg da prøve at undersøge problemet er ikke han ikke gider mme mere men han skal have noget væske når han får grød og han spytter bare vand ud , så pt får han en flaske mme der er fortyndet godt med vand

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

6 mdr. og det skal være sødmælk...  

Anmeld

29. maj 2011

2babygirls

Pernille08 skriver:

OKay det vidste jeg slet ikke .
TAK det vil jeg da prøve at undersøge problemet er ikke han ikke gider mme mere men han skal have noget væske når han får grød og han spytter bare vand ud , så pt får han en flaske mme der er fortyndet godt med vand

Hi Hi.. de små bøller, de tror de ved bedst..
Her er vand et hit, men hun får det tit i den gale hals fordi hun tror det er mælk hahahaha.. Stakkel.

Arla mælken står på køl i Kiwi, men har også set at den bare stod på hylden i andre butikker.. Og så er den billigere end NaN

Anmeld

29. maj 2011

mortilnoahogmelina

Tina&Martin skriver:

Hi Hi.. de små bøller, de tror de ved bedst..
Her er vand et hit, men hun får det tit i den gale hals fordi hun tror det er mælk hahahaha.. Stakkel.

Arla mælken står på køl i Kiwi, men har også set at den bare stod på hylden i andre butikker.. Og så er den billigere end NaN

JA de tror de ved bedst , det er nu meget sjovt . Jeg har bare prøvede alt for at få ham til at drikke vand , uden held .

DEt lyder som en idé at prøve så det tror jeg at jeg vil gøre . Tak

Anmeld

29. maj 2011

mortilnoahogmelina

isabellamor skriver:

6 mdr. og det skal være sødmælk...  

Tusinde tak

Anmeld

29. maj 2011

Rebecca Persson

Det kommer meget an på, hvem du spørger.

Danmark er et af de få lande, der anbefaler komælk til børn under 12 måneder. De fleste landes sundhedsmyndigheder og internationale børnelæger anbefaler at vente til barnet er mindst 12 måneder. Det gør jeg også.

Babyer har brug for modermælk eller modermælkserstatning. De har ikke brug for komælk. Komælk er den sværest fordøjelige fødevare overhovedet. Derfor vil jeg varmt anbefale at sætte komælken tilbage på køl, så længe baby er så lille, og frem med modermælk eller modermælkserstatning. En babymave på 5 måneder er slet ikke gearet til komælk.

Baby har brug for rigtig meget fedt, ja, men hellere fra koldpressede, vegetabilske olier, avocado, mandelsmør (fra 7 mdr.) og den slags. 

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at babyer 0-6 måneder kun får modermælk eller modermælkserstatning. Det er en myte, at de har brug for andet, selv om mange sp'ere tror det.

Den bedste mad at begynde med er milde grøntsager som gulerod, pastinak, persillerod, hokkaidogræskar, broccoli, sødkartoffel (batat), tilsat koldpresset olie, gerne økologisk.
Grøntsagerne fordøjes lettere end grød.
Start stille og roligt, en fødevare ad gangen, med et par dages mellemrum.
Herefter grød (Den første Grød fra Aurion fordøjes lettest) og frugtmos (altid blandet med grød).

Ved at tage hensyn til babys fordøjelse mindskes risikoen for allergi, astma, eksem, mellemørebetændelse, skranten generelt m.m. Immunsystemet "bor" primært i tarmene, så det er et rigtig godt område at satse på :-) 

I min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning" gennemgår jeg babys spisekammer måned for måned, med tips, madplaner, opskrifter, guides osv. Der kan man også læse, hvordan man holder sin baby naturligt sund hele det først år - både med og uden komælk - og hvilke kosttilskud, der er mest optimale.  

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.