Fuldstændig utaknemmeligt! (Langt, men læs meget gerne!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Så kan jeg godt se det er et problem..

Men hvis du har flere noter end alle andre, så må i kunne dele de 5 kapitler op i din gode læsegruppe, og når du har afleveret alle dine noter til dem, så må i deles om at lave noter til de sidste par kapitler...

Kender det har også selv en del større eksamener, og selvfølgelig skal man holde pause..

Så skulle jeg stadig bruge minimum et helt døgn (MINIMUM) på at skrive noter, og når jeg har 7 dage til at læse op på 12 emner og kunne dem udenad + også skulle mødes med min gruppe, så kan det ikke lade sig gøre.

Kan i grunden godt se, at det tilsyneladende er en lidt uløselig situation, men det er også meget rart at få luft, når man er så frustreret  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

LC

Anonym skriver:

Så skulle jeg stadig bruge minimum et helt døgn (MINIMUM) på at skrive noter, og når jeg har 7 dage til at læse op på 12 emner og kunne dem udenad + også skulle mødes med min gruppe, så kan det ikke lade sig gøre.

Kan i grunden godt se, at det tilsyneladende er en lidt uløselig situation, men det er også meget rart at få luft, når man er så frustreret  

hmm, tror det er et spørgsmål om at man kan hvad man vil... Men er også selv typen der kan læse 24 timer i døgnet hvis jeg er presset op til en eksamen... Det er sådan nogle ting der bare skal nåes..

Men kan godt forstå at du er træt af at stå i den situation, specielt når i havde en aftale, men der er bare ikke så meget andet at gøre end at lave arbejdet selv

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

hmm, tror det er et spørgsmål om at man kan hvad man vil... Men er også selv typen der kan læse 24 timer i døgnet hvis jeg er presset op til en eksamen... Det er sådan nogle ting der bare skal nåes..

Men kan godt forstå at du er træt af at stå i den situation, specielt når i havde en aftale, men der er bare ikke så meget andet at gøre end at lave arbejdet selv

Det kunne jeg måske også normalt, men min graviditet tager rimelig hårdt på energien pt, så det er også med at forsøge at være realistisk og håbe på at komme igennem. Om ikke andet er jeg da mere forberedt en resten af mit hold tilsammen, kan man sige

Jeg tror desværre også bare jeg må forblive bitter og så ikke have noget at gøre med hende igen. Nogen sinde. Især ikke efter den grove tilsvining jeg fik pr. mail.

Anmeld

29. maj 2011

Skouboe

Anonym skriver:

Jamen det har jeg vitterligt ikke tid til! Det er dér problemet ligger. Jeg har struktureret min dag i dag, så jeg skal læse op på det sidste til min eksamen i morgen, som slutter d. 31. Derefter har jeg en uge til at læse op på næste dag. Der er en uge til at læse op på 12 emner, og ikke bare det, men det er en udenadslæreeksamen, så det er noget jeg skal kunne på rygraden. Jeg har lavet oversigter over det jeg har og printet ud og hængt op i lejligheden. så jeg får det ind dagligt og kan øve mig, men skal stadig læse op på de 12 emner på en uge, og derudover mødes med min læsegruppe og gennemarbejde stoffet.

Det var derfor vi aftalte at lave noter lige fra starten af, fordi vi vidste det var utopisk at nå at læse selve teksterne igen i den korte tid vi havde op til eksamen. Vi har ikke kunne læse op på begge fag på én gang, da det her første fag er så omfangsrigt, at det ville f*cke det hele op.. 

Min pointe er at du ikke har noget valg! Du må igang med at læse og nå så meget som du kan og så håbe på at bestå... Hvad vil du ellers gøre? Hun er ligeglad, og det er censor helt sikkert også.

Groft sagt er den tid du bruger på at brokke dig, tid du kunne have brugt på at læse...

Jeg synes også det er noget snot at du er havnet i den situation, og jeg synes hun er en dum ko, men det hjælper jo ikke på din eksamen.

Jeg har taget en del eksamner og certifikationer, der krævede massive mængder udenadslære, og jeg har haft ekstremt meget glæde af den teknik der er beskrevet sidst i denne artikel. Måske den kan hjælpe dig?

http://www.metroxpress.dk/livsstil/hjerne-salsa-fo r-begyndere/pTegeo!08_5134-51/

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Min pointe er at du ikke har noget valg! Du må igang med at læse og nå så meget som du kan og så håbe på at bestå... Hvad vil du ellers gøre? Hun er ligeglad, og det er censor helt sikkert også.

Groft sagt er den tid du bruger på at brokke dig, tid du kunne have brugt på at læse...

Jeg synes også det er noget snot at du er havnet i den situation, og jeg synes hun er en dum ko, men det hjælper jo ikke på din eksamen.

Jeg har taget en del eksamner og certifikationer, der krævede massive mængder udenadslære, og jeg har haft ekstremt meget glæde af den teknik der er beskrevet sidst i denne artikel. Måske den kan hjælpe dig?

http://www.metroxpress.dk/livsstil/hjerne-salsa-fo r-begyndere/pTegeo!08_5134-51/

Jeg svarer lige ordentligt senere, skal i gang med dagens læsning Nåede dog at læse artiklen, men er ikke helt sikker på hvordan jeg skal implementere det ift. denne eksamen.. Hvis jeg fx skal huske at occipitallappen står for rummelig bearbejdning (eller var det parietallappen.. Der kan du bare se, det skal nok gå godt )

Anmeld

29. maj 2011

LC

Anonym skriver:

Det kunne jeg måske også normalt, men min graviditet tager rimelig hårdt på energien pt, så det er også med at forsøge at være realistisk og håbe på at komme igennem. Om ikke andet er jeg da mere forberedt en resten af mit hold tilsammen, kan man sige

Jeg tror desværre også bare jeg må forblive bitter og så ikke have noget at gøre med hende igen. Nogen sinde. Især ikke efter den grove tilsvining jeg fik pr. mail.

Nej selvfølgelig skal du ikke have noget med hende at gøre, men så har du lært det, på trods af at det er en ærgelig måde at lære det på..

Men hjælper bare ikke at være sur på hende nu, du bliver nødt til at se frem ad. og finde en løsning på hvordan du nemmest komme bedst muligt igennem din eksamen...

Og ja en graviditet tager mange kræfter fra eksamen, er gravid nu for 2 gang under uddannelse. Fødte min datter i en læseferie og skulle til eksamen 11 dage efter, havde 3 eksamener indenfor den første måned af hendes liv... Så bebrejder dig bestemt ikke for at sige at det er hårdt, men det kan lade sig gøre, at være presset pga. børn og komme pænt igennem alligevel...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.